אבי שדה וגבי שושני. "יש הרבה לחץ על עובדים לא לחתום"
אבי שדה וגבי שושני. "יש הרבה לחץ על עובדים לא לחתום"

נגד וקנין ומזרחי: עשרות עובדי עירייה עברו להסתדרות הלאומית

לאחר השביתה בעיריית חיפה החלה הסתדרות העובדים הלאומית לגייס עובדים בעיריית חיפה שמתנגדים להתנהלותם של יו"ר הוועד ויו"ר הסתדרות העובדים הכללית במרחב חיפה משה מזרחי. גבי שושני, עובד באגף התברואה: "אני קורא לעובדים לא לפחד ולחתום בהסתדרות הלאומית למען הקמת ועד נוסף בעירייה"

פורסם בתאריך: 8.3.19 07:59

עשרות עובדים בעיריית חיפה חתמו בשבועיים האחרונים על הסכם ייצוג עם הסתדרות העובדים הלאומית – ארגון העובדים השני בגודלו בישראל אשר מייצג כ-100,000 איש ברחבי הארץ והמתחרה הראשי של הסתדרות העובדים הכללית. ועד עובדי העירייה בראשותו של דוד וקנין מזוהה עם ההסתדרות הכללית, שהיו"ר במרחב חיפה הוא משה מזרחי, לשעבר יו"ר ועד עובדי העירייה. כזכור, וקנין, בגיבויו של מזרחי, הוביל את השביתה בעירייה שפרצה במחאה נגד הנהלת העירייה והעומדת בראשה עינת קליש רותם.

לאחרונה כאמור החלה ההסתדרות הלאומית לאסוף חתימות של עובדים בעירייה במטרה לצרפם לשורותיה. האחראי על המהלך הוא גבי שושני, עובד באגף התברואה בעירייה, שמתנגד לפעולותיהם של וקנין ומזרחי וטוען כי על עובדי העירייה מופעלים לחצים כבדים שמלווים באיומים לא להצטרף להסתדרות הלאומית.

שושני: "אני קורא לכלל עובדי העירייה לעבור להסתדרות הלאומית ומבקש מקליש רותם לקרוא לכל מנהלי המחלקות והאגפים לחדול מהאיומים שהם מפעילים נגד העובדים. אני קורא לעובדים לא לפחד ולחתום בהסתדרות הלאומית למען הקמת ועד נוסף בעירייה. יש הרבה לחץ על עובדים לא לחתום, וראש העיר צריכה לקרוא את המנהלים לסדר ולהורות להם לא להתערב במהלך הזה".

אבי שדה, רכז יחסי עבודה במחוז צפון של ההסתדרות הלאומית: "ההסתדרות הלאומית נחושה להעניק לעובדי עיריית חיפה שירות טוב יותר. עובדים שנמצאים כיום בארגון עובדים אחר פנו אלינו מתוך מצוקה. אנחנו מתחייבים לפעול למען העובדים ורווחתם, תוך הגנה מירבית עליהם. נפגשתי עם חלק מהעובדים ושמעתי דברים שצמררו אותי, כמו למשל שחברי ועד העובדים הם גם המנהלים שלהם, והם אלו שמסדרים להם את סידורי עבודה. זה דבר לקוי אשר זועק לשמים. הסמכות מחולקת באופן לא נכון. ועד עובדים אמור לייצג עובדים. אני שמח שהצטרפו אלינו עשרות רבות של עובדים, לדעתי כבר מאות, שייהנו משירות מקצועי ואיכותי תוך קבלת סל שירותים מיטבי ושקיפות מלאה למען עובדי העירייה".

 

 

מזרחי מסר בתגובה: "כמי שצמח בעיריית חיפה ובמשך שנים רבות ייצג נאמנה ובשליחות אמיתית את עובדי העירייה. אני אומר בבטחה שרק הסתדרות העובדים גדולה וחזקה יכולה לייצג את העובדים. מי שמחתים עובדים להסתדרות הלאומית טועה ומטעה. כדאי לבדוק מהם המניעים האישיים של שושני, שבעבר היה סגן יו"ר הועד והפך את עורו".

מוועד עובדי העירייה נמסר בתגובה: "הוועד מעולם לא קיבל תלונה על איומים של מנהלים, אלא ההיפך המוחלט – קיבלנו תלונות על הטרדה מצד עובדים. יחד עם זאת, הוועד לא מתבייש בכך שהוא מעודד את העובדים להתאגד תחת ההסתדרות הכללית, שהיא הגוף היציג הגדול והחזק במדינה אשר הוכיח את נכונותו האבסולוטית להגן על העובדים פעם אחר פעם".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. גדי

    כל הכבוד, נמאס לעובדים להיות סוג ב' אחרי המקושרים לועד.
    צעד מבורך שיביא רווחה לכולם ( חוץ מלועד כמובן…. ).

  2. אלי

    כל הכבוד , ההסתדרות העובדים כבר מזמן שכחה להיות נציגת העובדים . היא מייצגת רק גופים גדולים עם הרבה אינטרסים של אישיים של אנשים קטנים.

  3. זכויות עובדית כן - שחיתות לא

    זאת הייתה ססמה יפה שחד"ש פרסמו, ואני מזדהה איתה במאה אחוז. עינת עושה את הדברים הנכונים בעיר, וזה מראה שהיא צודקת.

  4. דני דין

    מרוב ועדים לא רואים את היער .במקום שהעובדים יחשבו איך לשפר את השירותים בעיריה שהם על הפנים הם מתרכזים בלעבור מההסתדרות .לאזרחים בחיפה זה לא ישנה.השביתה הבאה בדרך

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חבל שגם את המטפלות הסיעודיות לא מאגדים גם
    ההסתדרות הכללית לא רואה אותנו ממטר
    רק את הסועדים החזקים
    במקום להגן על החלשים

  6. ועד למלחמה בארנונה בחיפה

    אני קורא לתושבי חיפה להקים ועד תושבים למלחמה נגד הארנונה וניפוח העיריה ולהגן עלינו מפני הועד הסחטני של עובדי העירייה כי הסחיטה שלהם זה ישירות מהכיס שלכם כל חודש בארנונה מנופחת בעשרות אחוזים לעומת ערים גדולות אחרות. הגיע זמן שמישהו יגן גם על הכיס והזכויות של תושבי חיפה שנעשקים על ידי הועדים האלה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר