טטיאנה ג'ון. "הכל רק ערבית ערבית"
טטיאנה ג'ון. "הכל רק ערבית ערבית"

"חממות האמנים צריכות להיות לא רק לאמנים ערבים"

חברת ועדת התרבות העירונית טטיאנה ג'ון טוענת לאי שוויון בחלוקה בין המגזרים השונים בעיר: "אני רוצה שיקדמו גם את התרבות הרוסית". סגן יו"ר הוועדה רג'א זעאתרה: "מי שהשפה הערבית מפריעה לו יכול לנסוע בחזרה למקום שממנו הוא בא. הכרטיס עלי"

פורסם בתאריך: 13.3.19 09:00

בשבוע שעבר התכנסה לראשונה ועדת התרבות העירונית בראשותו של סגן ראש העיר הרב דובי חיון. בישיבה עלו התוכניות השנתיות של עיריית חיפה בתחום התרבות, ובעקבותיהן טוענת חברת הוועדה טטיאנה ג'ון, שמשמשת בה כנציגת ציבור, לאי שוויון בחלוקה בין המגזרים השונים בעיר.

"עוד מעט כולנו נתחיל לדבר ערבית", אומרת ג'ון שהוצבה במקום הרביעי ברשימת חיפה ביתנו לבחירות המקומיות, "מתוכננים הרבה אירועים של זמר ערבי. אין לי שום דבר נגד זה – בסדר, שתהיה תרבות ערבית, אנחנו עיר של דו קיום ואני מעדיפה שיהיו שירים בערבית מאשר הפגנות פרו פלסטיניות, אבל אני רוצה שיקדמו גם את התרבות הרוסית".

לדבריה, "לי היו את הביצים להגיד 'סליחה, אני רוצה שביום העצמאות תהיה להקה רוסית'. חיון אמר לי 'דווקא דיברנו על זה ועשינו סקר שהעלה שאין לזה ביקוש. חבר'ה רוסים רוצים לשמוע מוזיקה ישראלית'. אמרתי שזה לא נכון, וחוץ מזה מוזיקה זו אמנות, זו שפה. אז הוא אמר לי 'ויתרנו על זה'. אבל אני אלחם על זה. דיברו שם רק על להקות ערביות ועל משוררים ערבים. הכל רק ערבית ערבית. יש תיאטרון רוסי בהדר ונותנים לו תקציב מצחיק של כמה עשרות אלפי שקלים בשנה. כמה אלמידאן מקבל? זה הזוי ואני אשנה את זה, וגם את יום העצמאות. אני לא רוצה רק זמרים מרוסיה אלא שיתנו הזדמנות לחבר'ה מפה. חיון דיבר על חממות לאמנים – זה רעיון מעולה, אבל הן צריכות להיות לא רק לאמנים ערבים אלא לאמנים מכל המגזרים".

אולי יהיה בחיפה אירוע "מרוסיה באהבה" כמו שהיה בתל אביב?

"לא, אצלנו יהיה 'מפלסטין באהבה' ומי שינחה את הערב יהיה בטח רג'א זעאתרה. לא סתם התעקשתי להיות בוועדת התרבות. אני רוצה שאמנים שלנו יקבלו במה. עצוב וכואב לראות את החבר'ה האלה שאין להם איפה להתאמן ולהופיע. זעאתרה אמר שמפריע מאוד לתושבים בוואדי ניסנאס ובמושבה הגרמנית שפסטיבל 'החג של החגים' מתקיים בשדרות בן גוריון. את זה שהם מתפרנסים מזה הם שכחו. אז גם פה יש לי מה להגיד – למה ש'החג של החגים' ייערך רק בוואדי? הרוסים לא חוגגים את כריסטמס אלא את נובי גוד, אז אם אנחנו כל כך ליברלים ומקבלים, למה לא עושים משהו בהדר לעולים מרוסיה? למה שהחנויות בהדר לא ירוויחו אלא רק הערבים בוואדי? יש המון חנויות של רוסים ברחובות הרצל ונורדאו, אז למה לא לעשות משהו גם שם ולעזור להם להתפרנס?".

 

 

זעאתרה, יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר וסגן יו"ר ועדת התרבות, מסר בתגובה: "חיפה היא עיר רב תרבותית שיש בה מקום לכל התרבויות והשפות. בקרוב יהיה לנו גם שדה תעופה בין לאומי, אז מי שהשפה הערבית מפריעה לו יכול לנסוע בחזרה למקום שממנו הוא בא. כרטיס הטיסה עלי".

חיון מסר בתגובה: "בעקבות ההתבטאות שלה בפייסבוק נגד עדות המזרח שבה היא אמרה שהם קופים מצפון אפריקה, הגשתי בקשה להעיף אותה מוועדת התרבות. חיפה היא עיר רב תרבותית ואנחנו מכבדים את כולם, כולל את קהילת העולים מחבר העמים, וניתן מענה לכולם. אני המום מההתבטאות חסרת הבושה של הגברת".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מר חיון מתעלם מהענין האמיתי – שזה הגזענות הקשה נגד ישראלים דוברי רוסית.
    מצד מי שבנה את עצמו על קיפוח המזרחים, הוא הראשון לפגוע ביוצאי חבר העמים?
    אם חיון לוקה בהבנת הנקרא זו בעיה אחרת אבל הוא עיוות את דבריי באופן פוגעני ומגמתי כלפיי כי הוא כנראה משתף פעולה עם שלילת הזכות למרחב תרבותי לדוברי רוסית, שחסרה מאוד בעיר שחלק גדול מאוכלוסיתה יוצאי חבר העמים.
    כנראה הוא מצטרף לעמדה של דרעי ששולל את זכותנו להיות ישראלים ויהודים בארצנו ובעירנו.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חיפה זאת עיר של ערבים ורוסים!!!!!! כל הישראלים הצעירים מתעופפים מהעיר הזאת!! אז עכשיו האקשן הוא בין הערבים לבין הרוסים!! חיפה ז"ל!

  3. help haifa

    מה עם יהוד חיפה.
    ביבי צריך תוכנית חירום לאומית ליהוד העיר חיפה.
    אובדן חיפה יביא לפלסטינזציה של צפון הארץ ואז נסראללה לא צריך מנהרות הוא יבוא כאורח כבוד לנצרת סח'נין שפרעם וחיפה…
    הזעתררה הזה מבטא בחוצפתו "מי שלא מצאים לו שיסע מכאן" את האווירה הכללית בהנהגת המגזר הערבי שהיהודים בחיפה נטע זר ומיותר…..

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רוסית מעולם לא הייתה שפה רשמית במדינת ישראל. בניגוד לערבית. לכן, לטעמי לעירייה יש מחוייבות רשמית להקצות משאבים לתרבות ערבית (שפה, מוזיקה ועוד). כמובן שאם קיים ביקוש נרחב גם לתת תקציב ללהקות ואמנים מהתרבות הרוסית חשוב לא להתעלם ולהתחשב כמה שאפשר מבחינת תקציב. כך או כך אין הצדקה להתבטאויות החמורות של הנציגות בועדת התרבות. רק מחמיר את הפילוג.

  5. חד"ש תמיד תמכה בשפה הרוסית

    חד"ש היא מפלגה עם שורשים רוסיים.
    מי שלא אוהב את חיפה רב תרבותית לא מתאים לעיר גם בלי שזעתרה יוציא עליו את התסכולים שלו.
    הגברת כנראה שונאת מזרחים, ומנסה לרצות אותם כמיטב המסורת של ישראלביתינו, כלומר להסית נגג ערבים. 20 שנה הם עשו את זה אבל נגמר,כי יש מסיתים יותר ימניים שיעשו סיבוב על כל הצללים למיניהם.

  6. למה זעתרא בכלל שם?

    חיון האם בעקבטת התבטאות גזענית של זעתרא הגשת בקשה להעיף גם אותו מועדת התרבות? מדובר בגזען פשיסט שאין לו שום רצון בדו קיום רק בפגיעה בזה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר