הרב דובי חיון. "אי אפשר להתעלל בכבשת הרש"
הרב דובי חיון. "אי אפשר להתעלל בכבשת הרש"

המחלקה המשפטית אסרה על חיון להופיע בוועדת ההקצאות

בקשתו של סגן ראש העיר הרב דובי חיון להופיע בפני חברי ועדת ההקצאות של עיריית חיפה בדיון על אישור מחדש של הקצאת נכס עירוני לקהילת מוריה שבראשה הוא עמד, נדחתה על ידי המחלקה המשפטית של העירייה בשל ניגוד עניינים. חיון: "לא מבין היכן יש ניגוד אינטרסים"

פורסם בתאריך: 22.3.19 08:07

סגן ראש העיר הרב דובי חיון ביקש להופיע בישיבת ועדת ההקצאות של עיריית חיפה שאמורה לדון באישור מחודש של הקצאת נכס עירוני לקהילת מוריה שבראשה הוא עמד, אך בקשתו נדחתה על ידי המחלקה המשפטית של העירייה בטענה לניגוד עניינים.

משנת 2008 ועד למינויו לסגן ראש עיר שימש חיון כרב קהילת מוריה. הקהילה נוסדה בשנת 1954, ובשנת 1962 היא עברה למשכנה בנכס שהוקצה לה על ידי העירייה וששופץ מכספה של הקהילה. לפי הפרוטוקול, מדי כמה שנים נדרשת ההקצאה לעבור אישור מחודש על ידי ועדת ההקצאות של העירייה, שאמורה להתכנס בקרוב כדי לדון בהקצאת המקום לקהילת מוריה ובבקשתה לשפץ את הנכס. כאמור, חיון ביקש לשטוח את עמדת הקהילה בפני הוועדה, אך המחלקה המשפטית בעירייה אסרה זאת בשל ניגוד עניינים.

 

 

חיון מסר בתגובה: "תוקף ההקצאה פג, ובאנו לחדש אותה עם אישורי בנייה שהתקבלו כבר לפני כמה שנים. זו היתה אחת מהסיבות שבגללן הקמתי את רשימת חיפה שווה ורצתי בבחירות. ביקשתי להציג את עמדתי בפני הוועדה כנציג הקהילות היהודיות הליברליות בחיפה כמו שלנציגי ציבור דתי אחרים יש את נציגיהם במועצה. בין השאר, לשם כך בחרו בי. היום אני לא רב הקהילה ולא חבר בוועד המנהל שלה. פרשתי מכל פעילות בקהילה ב-1 בינואר. ברור שיש ניגוד אינטרסים לכאורה כי זה בית הכנסת שאני מתפלל בו, אבל אני מתפלל בעוד שני בתי כנסת בעיר. ביקשתי דבר פשוט – התעללתם בנו במשך עשר שנים, ואני מבקש, אנא מכם, תפסיקו עם הסחבת וטפלו בעניין כמו שצריך. לא ביקשתי פרוטקציה, לא ביקשתי להשפיע, רק שיטפלו בסחבת ושישמעו אותי כנציג היהדות הליברלית בעיר. בסופו של דבר הוחלט שאעביר את עמדתי בכתב לכל חברי הוועדה ושנציג של הקהילה הוא שידבר בפניה. הודעתי שאהיה מאחוריו ושאשגיח שהקהילה תטופל בצורה נכונה. טענתי בפני היועצת המשפטית שאני לא מבין היכן יש ניגוד אינטרסים כאשר אני לא רב הקהילה, לא חבר בוועד המנהל ואין בינינו יחסי עובד-מעביד. נכון שבעבר הייתי רב הקהילה, אבל בסך הכל באתי להביע את עמדתי. אני מכבד את החוק אבל אם אראה שלא מטפלים בקהילה אבקש להגיע לוועדה מיוחדת של ניגוד אינטרסים, שזה כבר ברמה של משרד המשפטים. בשנת 2016 נשרפה קומה שלמה. ביקשנו שיתנו לנו לשפץ ולבנות על חשבוננו, וזה נגרר ונגרר. אי אפשר להתעלל בכבשת הרש. עד לפני ארבעה חודשים לא היה נציג ליהדות הליברלית בהנהלת העירייה, והיום יש לה נציג שדופק על השולחן. זה התפקיד שלי – לפעול למען הקהילות הליברליות בעיר".

מהעירייה לא התקבלה תגובה לדברים.

 


 

 


 

תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. שמואל

    נשמע כמו תרוץ לקהילה שהוא עזב למה לא יעזור להם. לפני הבחירות אמר שישאר בתפקידו כרב הקהילה והוא לא מעוניין בג׳וב. אולי האמינו שיעזור לקדם עניינים כסגן ראש עיר אבל נראה שהקהילה הבינה כבר שהרב חיון הוא משענת קנה רצוץ. העיקר שהשיג לעצמו את הג׳וב

  2. ניר

    מה שדובי חיון לא מספר זה – עוד שנתיים כשתסתיים החצי קדנציה שלו כסגן ראש עיר הוא יחזור לג'וב הקודם שלו בקהילה. הכל זה כסף.

  3. חיון החוצה

    הוא לא מבין איפה יש ניגוד אינטרסים.
    מסתבר שמר"צ היא המפלגה המושחתת מכולן. וזו רק דוגמה אחת.
    דוגמה נוספת מינוי כל פעיליה להשתלט על הלהט"ב בחיפה עם אנשיהם
    דוגמה נוספת שימוש בתקציבי תרבות כשוט פוליטי על ידי חיון
    הבנאדם לא ראוי

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר