יואב רמתי ודובי חיון. מאיזה תקציב יילקח הסכום הדרוש לאירוע?
יואב רמתי ודובי חיון. מאיזה תקציב יילקח הסכום הדרוש לאירוע?

מי אשם בהיעדר חגיגות יום העצמאות בקרית שמואל?

לאחר שנקבע כי במת יום העצמאות לציבור הדתי-לאומי תוצב השנה ברחבת היכל הספורט ברוממה, תושבי קרית שמואל מלינים כי קיומן של החגיגות במרחק רב כל כך משכונתם מדיר אותם למעשה מהאירוע. סגן ראש העיר ומחזיק תיק התרבות בעיריית חיפה דובי חיון ויו"ר סיעת הבית היהודי יואב רמתי מאשימים זה את זה במצב שנוצר

פורסם בתאריך: 22.3.19 10:22

מדי שנה מתקיימות בשכונת קרית שמואל בחיפה חגיגות יום העצמאות לציבור הדתי-לאומי, אך נכון לעכשיו לא מתוכנן כל אירוע בשכונה. בעקבות בקשות של תושבים מנסים כעת יו"ר סיעת הבית היהודי במועצת העיר יואב רמתי וסגן ראש העיר ומחזיק תיק התרבות הרב דובי חיון להגיע לפתרון, ובינתיים הם מפנים אצבע מאשימה איש אל רעהו באשר לאי קיומן של חגיגות בשכונה.

כזכור, במת יום העצמאות לציבור הדתי-לאומי תוצב ברחבה של היכל הספורט ברוממה, אך תושבי קרית שמואל שמזוהים עם זרם זה מלינים כי קיומן של החגיגות במרחק רב כל כך משכונתם מדיר אותם הלכה למעשה מהאירוע.

לטענתו של חיון, מי שביקש לבטל את האירועים בשכונה הוא לא אחר מאשר רמתי – נציג הציבור הדתי-לאומי בקואליציה העירונית. לדבריו, הבמה ברוממה תוקם מתקציב התרבות של העירייה, ואם רמתי מעוניין בבמה בקרית שמואל ניתן יהיה לממנה רק מחלקו של הבית היהודי בתקציב התרבות התורנית. חיון מוסיף וטוען כי כמחווה של רצון טוב הוא הבטיח להקצות סכום מתקציב התרבות של העירייה לצורך חגיגות גם בקרית שמואל, אך הדבר מותנה בכך שרמתי יקצה לכך סכום מסוים מתקציב התרבות התורנית שקיבלה סיעתו.

רמתי מצדו טוען כי המימון לאירועי יום העצמאות לציבור הדתי-לאומי צריך לבוא מתקציב התרבות של העירייה, כפי שקורה בכל שאר הבמות המתוכננות בעיר. עוד טוען רמתי כי ב-15 השנים האחרונות נערכו האירועים לציבור הדתי-לאומי בקרית שמואל וכך צריך להיות גם השנה, וכי בקשתו מחיון להגדיל את התקציב כדי לקיים שני אירועים נענתה בשלילה. לפיכך, הוא אומר, נכון יהיה לקיים אירוע אחד גדול ומושקע לטובת הציבור שאותו הוא מייצג ולדאוג להסעות למי שאינם יכולים להגיע למקום בכוחות עצמם.

 

 

חיון, ענית בשלילה?

"לנוכח בקשתו של רמתי הועברה הבמה המיועדת לדתיים-לאומיים מקרית שמואל להיכל הספורט, ונאמר לו שאי אפשר יהיה לקיים אירועים בשני המקומות. הוא אמר שהוא לוקח את זה על אחריותו. לאחר זמן מה פנו אלי אנשי קרית שמואל בבקשה לקיים אירוע גם בשכונתם. ביקשתי מרמתי שנבדוק את האפשרות לקיים אירוע בתקציב קטן, שאת חלקו הוא יביא ושלא יהיה רק מתקציב התרבות הכללית. הנושא נמצא בבדיקה".

רמתי, ומה עם חלקך בתקציב התרבות התורנית?

"אירוע מינימלי ל-2,000-1,000 בקרית שמואל יעלה כ-200,000 שקל. דובי הציע להשתתף ב-25,000 שקל, אבל בסכום הזה לא ניתן אפילו להעמיד את הברזלים של הבמה. אני קורא לו לתקצב את האירוע ב-150,000 שקל לפחות, שהם אחוז קטן מכלל ההוצאות של אירועי יום העצמאות. אני מקווה שהוא ישיב בחיוב ושלא נשאר עם הצהרות בלבד".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. גלית

    הדובי החיון הזה מסתמן יותר ויותר כטעות אומללה. עינת עוד לא מאוחר להעיף את הטיפוס הזה. הוא עשוי לגרום נזק גדול לעיר בשנתיים שנותרו עד החלפתו.

  2. חובבת אומנות

    המזל הוא שעינת מינתה אותו רק לחצי קדנציה כסגן ראש עיר.

  3. עשמינו טעות

    ברגע שקליש בחרה בחיון ובתומך חזבאללה בתור שותפיה וסגניה היה ברור איזה טעות אומללה עשינו. מרצ ניסתה להצטרף לרשימה המשותפת הפכה לאנטי ציונית ואנטי יהודית, אסור היה לתת להם גם מנדט אחד ולבחור במי ששיתפה איתם פעולה.

  4. מושיקו

    מי אמר שדובי אשם? אולי יואב ? תקראו את הכתבה, לקחו את הכל למקום אחד, לבמה לציבור שלנו ברוממה, חוצמזה אני הצבעתי ליואב אז שהוא ידאג לי , מה אייכפת לי מדובי חיון? הוא דואג לאג'נדה שלו אבל יואב שמייצג את הציבור שלנו שיניים את עצמו

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר