מתחם בז"ן (צילום: רמי שלוש)
מתחם בז"ן (צילום: רמי שלוש)

סקר מגמה ירוקה: התחייבות לסגירת בז"ן תשפיע על ההצבעה

מתוצאות סקר שערך ארגון מגמה ירוקה בקרב תושבי נפת חיפה עולה שכמעט מחצית מתושבי המטרופולין ישקלו להצביע למפלגה שתתחייב ליישם את דוח מקינזי אשר ממליץ על סגירת בז"ן. 76.4 אחוז אמרו שחשוב להם שהמפלגות יפעלו לניקוי המפרץ ממפעלים מזהמים

פורסם בתאריך: 28.3.19 12:30

כמעט מחצית מתושבי הצפון בעלי זכות הבחירה נוטים להצביע למפלגות שיתחייבו ליישם את דוח מקינזי ולפעול לסגירת בז"ן – כך עולה מסקר שערכה לאחרונה מגמה ירוקה בקרב תושבי נפת חיפה. את הסקר ביצעה חברת הסקרים רותם.אר בקרב 503 נדגמים תושבי מטרופולין חיפה, המהווים מדגם מייצג של התושבים.

"בחודש אוקטובר האחרון הוגש לממשלה דוח שהזמינה מחברת הייעוץ הכלכלי מקינזי", נכתב בסקר, "מהפרטים שדלפו ממנו ידוע שהמלצתם מבחינה כלכלית היא לסגור את בתי הזיקוק במפרץ חיפה עד לשנת 2025. האם התחייבות של מפלגה ליישום המלצות הדוח תשפיע על ההחלטה שלך להצביע עבורה?". לשאלה זו ענו 37.8 אחוז מהמשיבים את התשובה "סביר שהתחייבות כזו תשפיע", ו-12.1 אחוז ענו ש"התחייבות כזו בטוח תשפיע" על אופן הצבעתם. בסך הכל 49.9 אחוז הצהירו שתהיה להתחייבות כזו השפעה חיובית ברורה על הצבעתם. עוד 29.9 אחוז השיבו ש"ייתכן שהתחייבות כזו תשפיע וייתכן שלא", 12.3 אמרו ש"סביר שהתחייבות כזו לא תשפיע" ורק שמונה אחוזים הצהירו שהתחייבות כזו "לא תשפיע בוודאות"

.

צעדת המחאה של פעילי איכות הסביבה נגד בז"ן (צילום: דוברות מגמה ירוקה)

צעדת מחאה של פעילי איכות הסביבה נגד בז"ן (צילום: דוברות מגמה ירוקה)

 

 

הסוקרים העריכו שהעמדה של הנסקרים עשויה להיות מושפעת מהסברה שסגירת המפעלים עלולה לפגוע בפרנסתם של תושבי האזור. משום כך הם הוסיפו שאלה שיועדה למי שלא ראו יתרון להתחשבות בדוח מקינזי שלשונה: "אם היית יודע/ת שבעקבות הסגירה תהיה דאגה מלאה למקומות תעסוקה חליפיים לעובדים, האם הדבר היה גורם לך לחשוב באופן חיובי יותר על המהלך?". לשאלה זו ענו 26.5 אחוז את התשובה "כן" ו-20.6 אחוז ענו את התשובה "בהחלט כן". בסיכום כללי, 47.1 אחוז מהנשאלים שלא ראו יתרון בסגירת בתי הזיקוק ענו שאילו היו יודעים שפרנסתם של תושבי האזור לא תיפגע הם היו תומכים במהלך.

ממצא חשוב נוסף בסקר מראה שלרוב גדול (76.4 אחוז) מקרב תושבי חיפה חשוב שהמועמדים מהמפלגות השונות יפעלו כדי לסגור את המפעלים המזהמים במפרץ. ורק 2.1 אחוזים אמרו שדבר זה אינו חשוב להם כלל.

רוית שטוסל, מרכזת הקואליציה לבריאות הציבור וקהילת מנקים את מפרץ חיפה: "לא כל הפוליטיקאים הפנימו, אבל סביבה כבר מזמן היא דאגתם של רבים. היא קשורה בקשר ישיר לכל שאר התחומים ומשפיעה על בריאותנו, על איכות חיינו, על ביטחוננו, על בטיחותנו ועל רווחתנו. במפרץ חיפה זה כמו אוויר לנשימה, באופן מילולי ממש. בבחירות המקומיות האחרונות נושא עתיד מפרץ חיפה היה מהבולטים והמשפיעים ביותר והוביל למהפכות של ממש. כיום אנחנו ניצבים בנקודה שבה יש חזון חדש למפרץ ולמטרופולין הצפוני במקום קיבוע הזיהום והתחלואה, ואנו מחפשים את האמיצים שיובילו אותנו ואת משק האנרגיה הלאה לעבר עתיד חדש, נקי ובריא".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תומר אלקלעי

    הגיע הזמן לסגור את בזן, מסכנים את הבריאות של המשפחה שלי בשביל הרווח של משפחת עופר

  2. לא יקרה וחבל על האשליות לציבור

    בז"ן אולי הבולטת בזיהום אויר אבל בוודאי שלא לבדה יש עוד עשרות מפעלי כימיקלים גדולים במפרץ חיפה.
    אף ממשחה לא תסגור אותם. אל תשקרו לציבור.
    התוכנית של 100 אלף דירות במפרץ חיפה היא שקר לציבור אף ממשלה לא תזיז תעשיות של 30 מליארד שקל ייצוא, וזה גם יפגע בפרנסת עשירית מאוכלוסית האזור

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר