אריה דרעי בישיבת "החיים לדוד". "אני רואה שיש מאמץ להכניס את ש"ס לקואליציה"
אריה דרעי בישיבת "החיים לדוד". "אני רואה שיש מאמץ להכניס את ש"ס לקואליציה"

דרעי בחיפה: "אני לא ישן בלילות. עת צרה ליעקב" (וידאו)

יו"ר מפלגת ש"ס ושר הפנים אריה דרעי הגיע למפגש עם תלמידים בישיבת "החיים לדוד" של הרב שי פרי בחיפה, ציטט את הרב עובדיה יוסף, ביקש מהם להצביע למפלגתו שתחזק את בנימין נתניהו, והתייחס לראשונה גם לניסיונות לצרף את סיעת ש"ס לקואליציה העירונית

פורסם בתאריך: 31.3.19 15:14

יו"ר מפלגת ש"ס ושר הפנים אריה דרעי הגיע היום (ראשון) למפגש עם תלמידים בישיבת "החיים לדוד" של הרב שי פרי בשכונת עין הים בחיפה. דרעי המריץ את הנוכחים לפעול למען הגדלת כוחה של ש"ס בבחירות לכנסת שייערכו בשבוע הבא ולדאוג שכל אחד מהם יהיה נושא הבשורה שלה.

"אני מתחנן בפניכם", אמר דרעי לקהל שבא לשמוע אותו וציטט את דבריו של המר"ן הרב עובדיה יוסף, "אני בצרה גדולה. אני לא ישן בלילות. עת צרה ליעקב. חייבים כולם עכשיו לעבוד ולהשפיע ולהביא את המשפחה ואת הידידים שלו להצביע ש"ס. לצערנו, מר"ן הסתלק לעולמו גם מתוך צער גדול. אז היתה ממשלה ביחד עם יאיר לפיד, עם נפתלי בנט ועם אביגדור ליברמן, והחרדים כולנו היו בחוץ. זה עשה צער גדול מאוד למר"ן מכיוון שהוא ראה איך הכל נהרס האחד אחרי השני. רשת תלמוד התורה מעיין החינוך, המדרשות לנוער – הכל עמד בפני סגירה מוחלטת. במשך יותר משנה לא קיבלו מלגות ומשכורות. מר"ן הרגיש כאילו כל מה שעשה בחיים הולך להיסגר. והוא היה בצער נוראי. אף אחד לא שמע אותו, גם לא ראש הממשלה. אני מאמין באמונה שלמה שאחרי שמר"ן הסתלק מאיתנו הוא הרעיש בשמים בכוח התורה שלו עד שהקדוש ברוך הוא נתן תוך זמן קצר לנתניהו בראש מחשבה לפרק את הממשלה, למרות שהיו לו עוד שנתיים. מי מפרק ממשלה כשיש לו עוד שנתיים? אין לי ספק שזה מעשה ידיו של מר"ן. וברוך השם קמה ממשלה חדשה שבה ש"ס עשתה רבות למען עניים, למען מקוואות, למען התורה ולמען בתי כנסת – כמה דברים שלא היו קיימים בכלל גם בחיפה. עכשיו כולם בעמדת המתנה לראות אם ש"ס תחזור ויהיה לה כוח".

עוד אמר דרעי לקול מחיאות הכפיים של התלמידים: "נשיא המדינה מטיל את הרכבת הממשלה על המועמד שמצליח להביא 61 חברי כנסת, לכן זה לא משנה כמה מנדטים יביא נתניהו. השאלה היא אם יהיו לו ממליצים ממפלגות אחרות. ש"ס היתה הראשונה שהודיעה שהיא תומכת בנתניהו בכל תוואי ושהיא לא תשב בממשלה עם בני גנץ ועם לפיד. ברגע שגנץ אימץ את האידיאולוגיה ואת המצע של לפיד, אין לנו מה לשבת איתם. אתמול שמעתי שהם מעוניינים לבטל את הרוטציה. שלא יעבדו עלינו. לא האמנו מראש ברוטציה ולא נאמין בזה גם עכשיו. לא נשב איתם, נשב עם נתניהו. אבל אני חייב לומר שנתניהו כבר הקים ממשלה ללא החרדים, וזה מה שצריך להסביר לציבור שלנו – כשאתם שמים פתק של ש"ס אתם מקבלים את נתניהו כראש ממשלה בגלל שש"ס ממליצים עליו, אבל אתם גם מקבלים חברי כנסת של ש"ס שיהיו המזוזה של הליכוד. אני מאמין באמונה שלמה בכך שביבי הצליח בארבע השנים האחרונות ושכל העולם מחזר אחריו – דונלד טראמפ וולדימיר פוטין – בזכות זה שש"ס בממשלה. כל מה שאנחנו עשינו וכל המצוות שלנו – הכל עומד לזכותו והוא רואה ברכה. הקדוש ברוך הוא מבטיח את זה – מי שהולך עם מרבי תורה, הקדוש ברוך הוא גם נותן לו".

אחרי דרעי דיבר גם הרב פרי והתייחס לחיפה: "אני אומר את זה בצורה הכי ברורה – מאז שהרב אריה לקח את חיפה בתור פרויקט הוא הרים והניף אותנו ותמך בנו. הכוח שלנו זה לצאת החוצה ולשמר את זה כי יש דברים שעומדים בסכנה, גם פה בחיפה. כולם מחכים לראות מה יהיה ביום שאחרי הבחירות. אנחנו מקווים שש"ס תעלה על המפה בחזרה בכוח גדול, ביתר שאת וביתר עוז".

 

 

לשאלת "כלבו – חיפה והצפון" על הסיכויים שסיעת ש"ס תצטרף לקואליציה העירונית: "זה לא שאנחנו לא רוצים להיות בקואליציה. לצערי הרב לא הציעו לנו דברים מספיקים שמייצגים את הציבור הספרדי. אבל אני חייב לומר שיש רצון טוב בזמן האחרון. אם בעזרת השם זה יתגבש לכדי הישגים שנוכל להגיד עליהם שהם מייצגים את הציבור הספרדי, אנחנו ניכנס. אין לנו עניין להיות באופוזיציה. פשוט מאוד, עד עכשיו לא היתה התייחסות רצינית. בשבועות האחרונים אני רואה שיש מאמץ להכניס את ש"ס לקואליציה. אני מקווה שזה יצלח".

 

 

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר