עינת קליש רותם בסרטון. גם הפעם מדובר בטועות טכנית?
עינת קליש רותם בסרטון. גם הפעם מדובר בטועות טכנית?

בניגוד להנחיות: סרטון התעמולה של קליש רותם צולם באולם המועצה

סרטון התעמולה של ראש העיר עינת קליש רותם הקוראת להצביע למפלגת העבודה צולם באולם מועצת העיר, למרות שהחוק אוסר על שימוש בנכסיה של רשות מקומית לצורך תעמולת בחירות

פורסם בתאריך: 7.4.19 08:03

ביקורת נגד ראש העיר עינת קליש רותם בעקבות פרסום סרטון תעמולה שלה למפלגת העבודה. אתמול עם צאת השבת שחררה מפלגת העבודה סרטון תעמולה שבו קוראת קליש רותם להצביע עבור אבי גבאי ומפלגת העבודה. "כאן ראש עיריית חיפה עינת קליש רותם", היא פתחה את הסרטון, "אני קוראת לכם להצטרף אלי, אלינו, ולתמוך במפלגת העבודה. בעוד פחות משבוע נצא לבחור ואני מבקשת מכם לתת את קולכם לאבי גבאי. בזכות העשייה שלו לטובת תושבי העיר לאורך השנים, אני מאמינה ויודעת שנדע לקדם ביחד את החזון שלי לעיר חיפה ולכל המטרופולין – ננקה ונשקם את מפרץ חיפה, נאריך את מסלול שדה התעופה ונהפוך את חיפה למטרופולין כלכלי חזק ולמוקד תיירות משמעותי במדינת ישראל. השינוי אפשרי, וברוח התקופה, כפי שזה קרה בחיפה, זה יקרה גם בארצי. כדי שנראה שינוי אמיתי בעיר שאנחנו כל כך אוהבים, אנחנו חייבים נבחרת גדולה וחזקה בירושלים, אנחנו חייבים שם אנשים עם לב ונשמה. לכן ב-9 באפריל צאו להצביע. למען הילדים שלנו, למען ההורים שלנו ולמען העתיד שלנו, אני אצביע עבודה, אני אצביע אבי גבאי”.

לאורך כל הסרטון מופיעה קליש כשברקע אולם מליאת מועצת העיר, אשר שם, לטענת גורמים בעירייה, צולם הסרטון, והביקורת מתייחסת לשימוש שנעשה באולם המועצה לצורך תעמולת בחירות. לפי הנחיותיו של היועץ המשפטי לממשלה באשר לאיסור על פעילות פוליטית בגופים ציבוריים, "חל איסור על שימוש בנכסי הציבור לצורך תעמולת בחירות", וזאת על סמך סעיף 2א לחוק הבחירות (דרכי תעמולה), התשי"ט 1959 שקובע כי "לא ייעשה שימוש, בקשר עם תעמולת בחירות בכספים של גוף מבוקר או של תאגיד שהממשלה או רשות מקומית משתתפת בהנהלתו או בהונו, ולא ייעשה שימוש כאמור במקרקעין או במטלטלין המוחזקים למעשה על ידי גוף או תאגיד כזה, למעט השכרתם של אולמות ושל מקומות פומביים פתוחים העומדים כרגיל להשכרה, ולמעט נכסים שהועמדו על ידי הרשות המקומית לרשותו של ראש הרשות מקומית". לפיכך, מבהירים גורמים משפטיים, אולם מועצת העיר הוא מקום שהשימוש בו לתעמולת בחירות הוא אסור.

יצוין כי ב-28 במרץ שלח מנכ"ל העירייה איתן שטיאסני מכתב לראש העיר, לסגניה, לחברי המועצה ולעובדי העירייה, ובו הנחיות לקראת הבחירות לכנסת. "אבקש להביא לידיעתכם את ריכוז הנחיות היועץ המשפטי לממשלה לגבי המותר והאסור בפעילותן של הרשויות המקומיות לקראת הבחירות לכנסת", כתב שטיאסני, "ההנחיות מתייחסות להיבטים הנוגעים בין היתר לשימוש אסור בכספי או בנכסי הרשות המקומית לצורך תעמולת בחירות, למעורבות אסורה של עובדי רשות מקומית בתעמולת בחירות ולאיסור על פעילות מפלגתית או על שימוש בעובדי הרשות המקומית לצרכים פוליטיים”.

 

 

באופוזיציה העירונית מוצאים בסרטון סיבה לנגח את ראש העיר. חברת המועצה סופי נקש מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה, שהביעה תמיכה במשה כחלון ובמפלגת כולנו: "הופתעתי לראות את סרטון תעמולת הבחירות שבו ראש העיר מצולמת באולם המועצה. תקנות הבחירות אוסרות בפירוש על דבר כזה. צר לי שהגענו למצב שבו ראש עיר מנצלת את בניין העירייה לתעמולת בחירות”.

אביהו האן, יו"ר סיעת הירוקים שמזוהה עם מפלגת כחול לבן: "מתקני העיריה לא צריכים להיות חלק ממערכת הבחירות הלאומית. אם רוצים לעשות סרטון יש לעשות אותו באולפני שידור או בכל מקום אחר, אבל בטח לא במתקני העירייה שמטרתם היא לשרת את כל תושבי חיפה ורק אותם. העניין הזה צריך להיבדק, ומישהו צריך לתת על כך את הדין".

כמו כן יצוין כי בימים האחרונים טוענים תושבים בעיר כי הם קיבלו שיחת טלפון מוקלטת בקולה של קליש רותם שקורא להם לתמוך בגבאי ובעבודה.

תגובותיהן של עיריית חיפה ומפלגת העבודה יפורסמו לכשיתקבלו.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. מירי

    ענת קליש מזיקה לחיפה באופן קשה מכניסה פוליטיקה שנאה מכה על חטא שבחרתי עבורה .

  2. לי זה נראה כמו רקע שהוסיפו בעריכה, לכו תדעו

    או ששמה תמונה של אולם המליאה,

  3. הבחירות הפעם הן בין ביבי לגנץ

    חייבים להחליף את השלטון!!

    הבחירות הפעם הן בין ביבי וגנץ. מי שרוצה להחליף את השלטון – אין לו אופציה אלא גנץ.
    להצביע לגבאי = להשאיר את ביבי בשלטון, וממילא כך גבאי ישב באופוזיציה. 11 מנדטים לגבאי!!!! תוכלו לבוא בטענות רק לעצמכם.
    אם גנץ יקבל 37 מנדטים – כל ה"גוש" (דרעי? ליברמן? …) יכנסו לממשלה של גנץ. כמו "טאטאלך".
    ה"גושים" הם פיקציה!!!

    אין ברירה – כדי להחליף את השלטון צריך להצביע לגנץ. מי שיבחר בגבאי או במפלגות קטנות בשני הצדדים – שיבוא בטענות *רק* לעצמו.

  4. אבנר בן נר

    נו…היא התלוננה על יהב ועושה אותו הדבר…ובכלל, מדוע היא תומכת בגבאי? זה להחזיר טובה בגלל תמיכתו בה בבחירות לעיריה??????? סוג של שמור לי ואשמור לך…דוחה ביותר..

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בג"צ הוכיח כי יש אנשים שהחוק הוא רק המלצה עבורם, אז מה הפלא?

  6. בגלל העבודה קליש כמעט נבעטה החוצה, שכחת? גבאי תמך בסביון והלך להרים איתו כוסית בראש השנה..

    בכחול לבן אין נציגים לאזור חיפה
    במפלגת העבודה אין נציגים לאזור חיפה
    במר"צ אין נציגים לאזור חיפה
    ותושבי חיפה ממשיכים להצביע הלאה לנציגי השמאל התל אביב שבועט להם בבטן וגונב מהם תעסוקה ופיתוח אל ערי המרכז.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר