קלפי חיפאית. צאו להצביע
קלפי חיפאית. צאו להצביע

הבחירות לכנסת ה-21: 407 הקלפיות בחיפה נפתחו

276,000 חיפאים בעלי זכות הצבעה יוכלו לממש את זכותם הדמוקרטי ולהצביע בבחירות לכנסת ה-21. הקלפיות נפתחו בשעה 7:00 ויינעלו בשעה 22:00. הנסיעה ברכבת ובחלק מהאוטובוסים הבין עירוניים של אגד תהיה בחינם, המשטרה פרושה בכוחות גדולים

פורסם בתאריך: 9.4.19 08:04

הבחירות לכנסת ה-21 החלו היום (שלישי) בשעה 7:00 עם פתיחתן של 407 קלפיות ברחבי חיפה, שיאפשרו ל-276,000 חיפאים בעלי זכות בחירה לממש את זכותם הדמוקרטית. הקלפיות יינעלו הערב בשעה 22:00.

יותר מ-100 קלפיות מונגשות המיועדות לבוחרים בעלי מוגבלויות באזור הרישום שלהם הוצבו בעיר, ועוד 51 קלפיות מונגשות מיוחדות המיועדות לבעלי מוגבלויות שלא באזור הרישום שלהם. בקלפיות המיוחדות רשאים להצביע בוחרים שמפאת מצבם הגופני הם מוגבלים בניידות, והקלפי שבה הם רשומים אינה נגישה. אם מוגבלותו של הבוחר אינה ניכרת לעין או אם אין ברשותו תעודה המעידה על כך שהוא מוגבל בניידות, הוא יתבקש לחתום בפני מזכיר ועדת הקלפי על הצהרה כי הוא מוגבל בניידות. ההצבעה בקלפי המיוחדת מתבצעת במעטפה כפולה.

חיפה נבחרה להשתתף בפיילוט ארצי ביחד עם 11 יישובים שיפעילו קלפי מונגשת לעיוורים ולכבדי ראייה. הקלפי תוצב במגדל אור – מרכז שיקום תפקודי ותעסוקתי ברחוב אברהם דנינו 4 בקרית חיים. בקלפי הזו ניתן להצביע עם מלווה או להסתייע במתקן מיוחד של חברת אורקום שמורכב על מסגרת משקפיים, מזהה טקסטים ומקריא לבוחר את פתקי ההצבעה.

17 קלפיות יוצבו בבתי האבות ובבתי החולים בעיר, ושתי קלפיות ישרתו את האסירים בבית הכלא כרמל (דמון). קלפיות אלה נפתחו בשעה 8:00 וייסגרו ב-20:00.

ועדת הבחירות האזורית, שבראשה עומד סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה השופט יצחק כהן, התמקמה בהיכל הספורט ברוממה. לשופט כהן תהיה זו מערכת הבחירות השמינית שבה הוא עומד בראש הוועדה האזורית, וביחד איתו ינהל את הבחירות בחיפה המזכיר הראשי של בתי המשפט בחיפה יהודה כהן שישמש מנהל הוועדה האזורית בפעם העשירית. בוועדה יישבו נציגיהן של כל המפלגות המשתתפות בבחירות.

הוועדה מזמינה את הציבור להתקשר אליה ביום הבחירות בכל עניין הדורש את התערבותה בטלפון 04-6668255. "12 מוקדניות יעמדו לרשות הציבור לקבלת שיחות", מציין כהן, "אם ראיתם משהו שאתם חושבים שהוא לא תקין – תתקשרו".

 

 

רכבת ישראל, בהנחייתו של משרד התחבורה, תאפשר היום נסיעה ללא תשלום, וכך גם חלק מקווי האוטובוס הבין עירוניים של חברת אגד.

משטרת ישראל פתחה במבצע "מועד 21" – מבצע ההיערכות ליום הבחירות – שבמסגרתו יתפרשו כוחות מתוגברים בכל הארץ כדי לוודא שמערכת הבחירות תתנהל כסדרה. החל משעות הבוקר פועלים אלפי שוטרים, מתנדבים ומאבטחים במוקדי ההצבעה כדי לשמור על הסדר הציבורי ועל הביטחון, ולהבטיח את קיומן של הבחירות באופן תקין ובהתאם לחוק.

לצד ההיערכות סביב הקלפיות נערכת המשטרה לתת מענה גם לאירועי שגרה ולמאות אלפי המטיילים שיפקדו את אתרי הבילוי, הפארקים וחופי הרחצה. שוטרי התנועה והסיור יפעלו להסדרת התנועה בכבישים ולהכוונתה במקרה הצורך.

עדכון (10:58): בוועדת הבחירות האזורית בהיכל הספורט ברוממה כבר ערוכים לקליטת הקלפיות.

 

ועדת הבחירות האזורית (צילום: שושן מנולה)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. המוזרים של חיפה תמיד עם דיעות שמאלניות

    העם היהודי בישראל ברובו לאורך כל השנים בוחר במפלגות ימניות מתונות.
    פה בחיפה המגמה הפוכה,שלא להגיד אנשים פה הפוכים..
    וזה לא מגמה שצפויה להשתנות בעיר של הגירה שלילית של צעירים יהודים בעיקר לקריות ולישובים מסביב.
    סיפור עצוב על עיר מפוארת שהולכת ומדרדרת.
    קברניטי המדינה צריכים להכריז על חיפה כעיר קולטת עלייה שתקלוט אליה את כל העולים החדשים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר