מטה כחול לבן בחיפה (צילום: חגית הורנשטיין)
מטה כחול לבן בחיפה (צילום: חגית הורנשטיין)

לקראת לילה של חוסר ודאות

במטות החיפאיים של שתי המפלגות הגדולות - כחול לבן והליכוד - משדרים אופטימיות זהירה לנוכח תוצאות המדגמים שמציגים תמונות שונות לגמרי. שי אבוחצירה: "אנחנו מקווים לראות את בני גנץ ואת יאיר לפיד מרכיבים את הממשלה הבאה". יניב בן שושן: "מה שחשוב לנו הוא מפת הגושים"

פורסם בתאריך: 9.4.19 22:34

אופטימיות זהירה במטות החיפאיים של שתי המפלגות הגדולות – כחול לבן בראשות בני גנץ והליכוד בראשותו של בנימין נתניהו – לנוכח תוצאות המדגמים שמציגים תמונות שונות לגמרי. לפי המדגם של חדשות ערוץ 12 קיבלה כחול לבן 37 מנדטים לעומת 33 לליכוד (60:60 בחלוקת הגושים), בחדשות ערוץ 13 נרשם תיקו 36:36 בין שתי המפלגות (54:66 לימין בחלוקת הגושים), ובחדשות ערוץ 11 קיבלה כחול לבן 37 מנדטים לעומת 36 לליכוד (56:54 לימין בחלוקה לגושים).

בשעה 22:00 רעדה הקומה השנייה של מטה כחול לבן בכיכר ספר כאשר יונית לוי הקריאה את המדגם של ערוץ 12. כחצי שעה לפני כן לא נרשמה תכונה מיוחדת במטה. ראשי המטה המשולב – שי אבוחצירה ויוסי שלום מסיעת יש עתיד, שחף לוי מנהל מרחב חיפה מטעם סיעת חוסן לישראל, ד"ר חדוה טרגר אשת הקשר של סיעת תלם, אביהו האן וירון חנן מסיעת הירוקים במועצת העיר, ויוסי מזור מנהל יום הבחירות במטה – שידרו עסקים כרגיל.

מיקי חיימוביץ' מכחול לבן, שהגיעה כמה דקות לפני המדגם, מיהרה לצאת לכיוון המרכז, כנראה בדרכה לפגוש את צמרת המפלגה. לאחר שראתה את תוצאות המדגם המקביל בערוץ 13, היא סירבה לשמוח, על אף ההישג המדהים.

אבוחצירה: "אנחנו שמחים מתוצאות המדגם. לפי מה שאנחנו רואים, כחול לבן תהיה המפלגה הגדולה בכנסת, ואנחנו מקווים לראות את גנץ ואת יאיר לפיד מרכיבים את הממשלה הבאה. נחכה בסבלנות לתוצאות האמת. כרגע הדבר החשוב ביותר הוא לשמור על טוהר הבחירות ועל הקולות החשובים של כל מי שהצביע כחול לבן".

האן: "זו תוצאה מדהימה לפי הסקרים, זה מטורף. הרגשתי את זה היום בשטח. הסקרים מצביעים על חיבוק חם של תושבי מדינת ישראל שרוצים שינוי בכל תחומי החיים, ולמעשה אומרים היום לנתניהו שהם רוצים מנהיגות אמיתית, ישרה ומחבקת שתדאג לתושביה ותפעל למענם ללא כחל וסרק. זה המסר שעובר עם קבלת תוצאות הבחירות".

 

 

במטה הליכוד העדיפו להיצמד לשידורי ערוץ 13, ואנשי המטה הביעו תקווה שנתניהו ירכיב את הממשלה הבאה. במטה כבר למודי ניסיון ממדגמים ומסקרים במערכות בחירות קודמות, וגם הם יודעים שמחכה להם עוד לילה ארוך עד לפרסום תוצאות האמת.

אבי ג'מאל, חבר מרכז ליכוד ותיק: "אנחנו צריכים לחכות לתוצאות האמת. אני רוצה להאמין שהימין ירכיב את הממשלה לטובת מדינת ישראל. אני מציע לחברים מכחול לבן להצטרף למפלגת ימין בראשותו של נתניהו ולהיות למשך תקופה בבית המחוקקים על מנת שאם וכאשר יבוא היום, נוכל להגיד שהאנשים האלה מבינים מה זו תורת הפוליטיקה. אני מקשיב לכל הערוצים, מדלג מערוץ לערוץ, והסטייה היא גדולה. אנחנו מקבלים את הנתון מערוץ 13, שאני חושב שהוא המדויק ביותר".

אושר טקאטש, מנהל השטח במטה: "אני מציע שנחכה לתוצאות האמת. כבר היו מקרים שבהם הלכנו לישון עם תיקו וקמנו עם ניצחון. כרגע הכל בסימן שאלה".

יניב בן שושן, מנהל המטה: "גם בבחירות קודמות חשבנו שציפי לבני, שעמדה בראש המפלגה הגדולה ביותר, תרכיב את הממשלה, ובסוף לא הרכיבה את הממשלה. גם במקרה הזה זה לא אומר כלום. יש מדגם אחד שלפיו אנחנו בתיקו ומדגם אחר שלפיו לכחול לבן יש יתרון קל. מוקדם לדעת מה יהיה. מה שחשוב לנו הוא מפת הגושים".

 

מטה הליכוד בחיפה (צילום: בועז כהן)

 

במטה של מפלגת כולנו בראשותו של משה כחלון הורגשה הקלה אחרי שתוצאות שלושת המדגמים הראו שהמפלגה, שהיתה נתונה בסכנה לא לעבור את אחוז החסימה, נכנסת לכנסת עם ארבעה או חמישה מנדטים.

מושיק בן חמו, עוזרו של ח"כ אכרם חסון ואחד מארבעת מנהלי המטה של כולנו: "היה יום מלא במתח ובעשייה. הרגשנו את השטח בצורה דרמטית. קיבלנו הרבה חיבוקים ואהדה מתושבי חיפה שרצו שר אוצר חיפאי. אנחנו שמחים על ההישג שלנו לפי המדגמים. נחכה לתוצאות הסופיות בבוקר. אין ספק שמפלגת כולנו תהיה הגורם המכריע והמשפיע בהרכבת ממשלת ישראל הבאה. חיפה על המפה".

בן חמו הודה לפעילים ולמתנדבים שסייעו במטה, לסגן ראש העיר דוד עציוני ולחברי מועצת העיר סופי נקש, צביקה ברבי ושרית גולן שטיינברג שלדבריו שיתוף הפעולה שלהם הוביל להצלחה של כולנו בחיפה.

דקל טנצר, מנהל הדיגיטל של המטה: "האווירה היא מרוממת כי הציבור הביע את אמונתו בכחלון למרות כל הספינים של 'רק לא ביבי'. ההישג הוא שמחר בבוקר יוצבו במשא ומתן הקואליציוני תנאים לטובת תושבי חיפה כפי ששר האוצר התחייב. עבדנו במשך חודשים רבים כדי להחזיר את חיפה אל המפה המדינית, כולל תוכנית 'צפון ירוק' שעליה עבדנו שנתיים. כחלון עמד בעומס כמו שהוא תמיד עומד מול טייקונים ובעלי הון כדי לייצג את האזרח הפשוט, ובסופו של דבר המאבק הניב פרות ואנחנו הולכים להיות לשון המאזניים בהרכבת הממשלה. אנחנו שמחים מכך שהאג'נדה החיפאית תהיה לראשונה חלק מהמפה המדינית".

 

מטה כולנו בחיפה (צילום: מושיקו בן חמו)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תוצאות האמת

    קליש פילגה את חיפה על ידי תמיכה בכשלון שנקרא אבי גבאי ומפלגת האבודה
    היא הזיקה בכך באופן קשה לחיפה. מקוה שמספיק חיפאים היו חכמים להצביע לאלו שירכיבו את הממשלה ולא לאפוזיציה סהרורית

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר