יואב רמתי. פוטש? (צילום: בועז כהן)
יואב רמתי. פוטש? (צילום: בועז כהן)

בלגן בחברת יפה נוף: דירקטורים נגד היו"ר רמתי

ארבעה מחברי הדירקטוריון של החברה העירונית יפה נוף, ובהם חברי מועצת העיר אריה בליטנטל ומוטי בליצבלאו, הזמינו את חבריהם לישיבה דחופה בטענה שתקציבה של החברה עדיין לא אושר ושהדבר פוגע בהתנהלותה. יו"ר הדירקטוריון יואב רמתי ביטל את ההזמנה

פורסם בתאריך: 17.4.19 15:42

ארבעה מחברי הדירקטוריון של החברה העירונית יפה נוף הזמינו את כל חברי הדירקטוריון לישיבה דחופה שאמורה היתה להתקיים היום (רביעי), אך יו"ר הדירקטוריון יואב רמתי ביטל אותה. על מכתב הדרישה חתומים חברי מועצת העיר אריה בליטנטל (אגודת ישראל) ומוטי בליצבלאו (הירוקים), נציגת עיריית חיפה רו"ח רימה אגרס ונציגת הציבור עו"ד שרה ברזילי.

המכתב של הארבעה נשלח בשל הטענות כי הדירקטוריון עדיין לא אישר את תקציבה של החברה – דבר שלטענתם פוגע בהתנהלותה. "בהמשך לדרישה שנשלחה ליו"ר הדירקטוריון ב-7 בפברואר ולא נענתה, ובהמשך לישיבת הדירקטוריון שהתקיימה ב-12 במרץ ומכתבו של מנכ"ל החברה מ-14 באפריל, הנכם מוזמנים לישיבת דירקטוריון דחופה שתתקיים ב-17 באפריל במשרדי החברה", נכתב, "הזמנה זו היא מטעם חברי הדירקטוריון הרשומים מטה, מכוח תקנון החברה ובהתאם לחוק". כמו כן צוינו במכתב הנושאים שעל על סדר היום – דיון ואישור תקציב החברה לשנת 2019 ודיון ואישור כוח האדם בחברה.

כפי שצוין במכתב, הבקשה לכנס את הדירקטוריון באה בין השאר על רקע מכתב ששלח מנכ"ל יפה נוף אבישי כהן לרמתי בתחילת השבוע, ובו נטען כי בשל אי מינויה של ועדת כוח אדם לא ניתן לראיין עובדים, ואי אישורו של התקציב מקשה על המשך התנהלותה של החברה. לפי הפרוטוקול, תקציב החברה אמור היה להיות מאושר בסוף השנה והדוחות הכספיים אמורים להיות מאושרים עד 30 לאפריל, אך עד כה הם לא אושרו למרות שהדירקטוריון התכנס כבר פעמיים מאז הבחירות המוניציפליות.

 

 

בתגובה שלח היום רמתי מכתב משלו שבו הוא כתב לארבעת החברים כי "העובדות במכתבכם אינן מדויקות, וזאת מן הטעם שלאחר בקשתכם לקיום ישיבת דירקטוריון (פנייתכם מ-7 בפברואר) התקיימה ישיבת דירקטוריון ב-12 במרץ – עובדה אשר מאיינת את טענתכם ביחס לאי קיום דרישתכם לקיום ישיבה כאמור. קביעת ישיבה (בשונה מדרישה לכנס ישיבה) בהתאם לתקנון היא באחריותו הבלעדית של יו"ר הדירקטוריון. מכתבכם אינו חתום וכהכרח מחויב חתימה. בכוונתי, מכוח סעיף 63 לחוק החברות, לדרוש את כינוס האסיפה הכללית כאסיפה מיוחדת, וזאת לצורך אישור התקציב והדוחות הכספיים לשנת 2018, לאחר החג. אם יינתן אישור על כך, זימון לישיבה יועבר עד יום חמישי, 18 לאפריל".

רמתי, פוטש?

"דרישותיהם של חלק מחברי הדירקטוריון משוללות כל יסוד ואינן מתאימות לתקנון החברה. לגבי העובדות שמצוינות במכתבם של חברי הדירקטוריון, הן אינן תואמות למציאות מכיוון שנערכה ישיבה בנושאים אלו. כל התהליכים והישיבות בדירקטוריון שבראשותי מלווים בחוות דעת של היועץ המשפטי של החברה, שהוא הסמכות להכריע במחלוקות מסוג זה. לגופו של עניין, התקציב שהוגש – שעליו אמרו אותם חברי דירקטוריון שנדרש לאשרו ושאין להם הערות – תוקן על ידי פעמיים לאחר שנמצאו בו חוסרים של כמה פרויקטים שנעדרו ממנו, ולאחר בירור תוקן התקציב והוא יוגש לאישור בישיבה הקרובה. חשוב לי לציין שאמנם אנחנו רק דירקטורים אך חלה עלינו חובה לבדוק כל מסמך שבא לאישורנו ולא להקל ראש בשום מסמך שנדרש לאישור על ידינו. לפיכך, מכיוון שקביעת מועד לישיבה מטעמם אינה בעלת תוקף חוקי, היא נדחתה. לאחר החג נקיים ישיבה מסודרת בפורום האסיפה הכללית, ויאושרו בה כל המסמכים הנדרשים אישור".

בליטנטל, בליצבלאו, אגרס וברזילי סירבו להגיב.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אחד שיודע

    חייבים לנקות כבר את החברה הזו ולהעיף את ההנהלה המחורבנת שלה!!
    מעניין האם הם נוסעים בציר בר יהודה בנשר ומרגישים מה קורה למכוניות. סכנת נפשות ורשלנות פושעת.

  2. החברה הכושלת בישראל

    החברה הכי מושחתת וכושלת במדינת ישראל בפער של מליון אחוזים ומליארדים מבוזבזים מתקציב העיר על מיזמי סרק כושלים והרס נוף

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר