בניין עיריית חיפה. בעקבות ביטול הישיבה נדחתה ההפגנה (צילום: יפית שקאלו)
בניין עיריית חיפה. בעקבות ביטול הישיבה נדחתה ההפגנה (צילום: יפית שקאלו)

ישיבת מועצת העיר בוטלה, הפגנת הקייטנות נדחתה

ישיבת מועצת העיר שאמורה היתה להתקיים ביום חמישי בוטלה, ולפיכך ההפגנה במחאה על מחירי הקייטנות שתוכננה להתקיים באותו המועד מול בניין עיריית חיפה נדחתה ל-4 ביוני - היום שבו תתקיים הישיבה הבאה של המועצה

פורסם בתאריך: 20.5.19 11:36

ישיבת מועצת העיר שאמורה היתה להתקיים ביום חמישי בוטלה, וההפגנה במחאה על מחירי הקייטנות שתוכננה להתקיים באותו המועד מול בניין עיריית חיפה נדחתה ותיערך ב-4 ביוני – היום שבו תתקיים הישיבה הבאה של מועצת העיר.

לפני שבועיים קיבלו חברי מועצת העיר הודעה ממזכירת המועצה דיאנה רוי, ולפיה "לפי הכללים החדשים מטעם משרד הפנים, לצורך מתן פטור חלקי למוסד מתנדב לשירות הציבור יש לכנס ישיבת מועצה מן המניין לא יאוחר מ-1 ליוני. לאור האמור נקיים ישיבת מועצה מן המניין ביום חמישי, 23 במאי". אתמול (ראשון) קיבלו חברי מועצת העיר ממזכירת העיר ברכה סלע הודעה נוספת ולפיה ישיבת המועצה נדחתה. "כידוע לכם, מועצת העיר רשאית שלא לקיים ישיבת מועצה בשני חודשים של השנה", נכתב בה, "בשל אירועי יום השואה, יום הזיכרון ויום העצמאות החליטה מועצת העיר לא לקיים ישיבת מועצה מן המניין בחודש מאי. בחוזר מנכ"ל מיוחד שפורסם ב-15 באפריל חויבו כל הרשויות לאשר את הפטורים מארנונה למוסדות מתנדבים לשירות הציבור עד 1 ביוני, ומשכך נדרשנו לכינוס מועצה דחופה ב-23 במאי. היום התבשרנו כי בעקבות לחצן של רשויות מקומיות רבות חתם מנכ"ל משרד הפנים על הוראת שעה שמאפשרת דחייה חד פעמית, ובשנה זו בלבד, של המועד לאישור המוסדות עד 1 ביולי, כך שאין מניעה לאשרם בישיבה מן המניין שנקבעה ל-4 ביוני. לפיכך מתייתר הצורך הדחוף בכינוס המועצה ביום חמישי וניתן לפעול בהתאם להחלטתה הקודמת של המועצה ולבטל את הישיבה שנקבעה לחודש מאי".

 

 

ביום חמישי תוכננה כאמור להתקיים הפגנה במחאה על מחירי הקייטנות. מארגני ההפגנה קבעו את מועד קיומה בידיעה כי ביום ובשעה האלה תתכנס מועצת העיר, אך בעקבות ביטולה של הישיבה נדחתה גם ההפגנה.

שני רוט קפון ממארגני ההפגנה: "דחינו את ההפגנה ל-4 ליוני כי חשוב לנו להראות נוכחות מול נבחרי הציבור במועצת העיר. אנחנו רוצים שהם יסתכלו לנו בעיניים ויגידו לנו שהם מסכימים לעליית המחירים של הקייטנות. נגיע לבניין העירייה לפני ישיבת המועצה ונעשה רעש עד שנקבל תשובות. המאבק נמשך בכל הכוח. אי אפשר לשחק עם הכיס של ההורים, במיוחד אלה שלא מסיימים את החודש".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר