אמנון עידו (צילום: ראובן כהן)
אמנון עידו (צילום: ראובן כהן)

העירייה בוחנת ניגוד עניינים בבחירתו של עידו ליו"ר הוועד

הלשכה המשפטית של עיריית חיפה בוחנת אם קיים ניגוד עניינים בבחירתו של אמנון עידו ליו"ר ועד עובדי עיריית חיפה. אמנון עידו הוא אחיו של חבר מועצת העיר שמשון עידו מהאופוזיציה, ובלשכת ראש העיר עירייה עוקבים אחרי הבדיקה

פורסם בתאריך: 5.8.19 09:25

הלשכה המשפטית של עיריית חיפה בוחנת אם קיים ניגוד עניינים בבחירתו של אמנון עידו ליו"ר ועד עובדי עיריית חיפה. אמנון עידו הוא אחיו של שמשון עידו – יו"ר סיעת הליכוד שנמצאת באופוזיציה במועצת העיר. בעירייה חוששים כי הבחירה באחיו תציב את שמשון עידו בניגוד עניינים בכל הקשור לסוגיות שנוגעות למינויים במסגרות המוניציפליות השונות.

לפי מידע שמצוי בידי "כלבו – חיפה והצפון", שמשון עידו עדיין לא חתם על הצהרת ניגוד עניינים כפי שנדרש מכל חברי המועצה. כעת, לאחר הבחירה באחיו תתבקש המחלקה המשפטית בעירייה לנסח עבורו הצהרה חדשה, וייתכן שגם יו"ר הוועד הנבחר יידרש לחתום על הצהרת ניגוד עניינים.

אתמול (ראשון) הוציא ועד עובדי עיריית חיפה הודעה ולפיה אמנון עידו, ששימש כמנהל המוקד הטלפוני באגף הארנונה, נבחר ליו"ר הוועד לאחר שמועצת הוועד אישרה פה אחד את בחירתו. עידו שימש בשנתיים האחרונות מ"מ וסגן יו"ר הוועד, ולאחר שהיו"ר הקודם דוד וקנין הודיע כי לא יתמודד שוב על התפקיד, סיכוייו של עידו להיבחר היו הגבוהים ביותר.

גם בלשכת ראש העיר עוקבים אחר הבדיקה שעורכת המחלקה המשפטית, שכן יו"ר הוועד מחזיק בסמכויות רבות, כמו למשל אם להשבית את עבודת העירייה או לפתוח בעיצומים. בשל כך שוקלים במחלקה המשפטית לפנות למשרד הפנים ולקבל ממנו הבהרות בעניין.

 

 

שמשון עידו מסר בתגובה: "אם בעירייה חושבים שיש איזשהו ניגוד עניינים בעקבות הבחירה באמנון, אז שהיועצת המשפטית לעירייה תנסח מסמך של ניגוד עניינים, ואם זה נכון אז אני אחתום עליו. אני לא רואה שום בעיה ושום ניגוד עניינים ואיזשהו קשר בין הבחירה שלו לפעילות הפוליטית שלי. גם כשהייתי יועצו של שר התחבורה חתמתי על טופס ניגוד עניינים ולא עסקתי בעניינים של עיריית חיפה מול משרד התחבורה. זה נראה לי פאתטי".

מוועד עובדי עיריית חיפה נמסר בתגובה: "אין כל ניגוד עניינים בין הבחירה באמנון עידו ליו"ר הוועד לבין כהונתו של אחיו כחבר מועצה. אמנון מכהן שנים כחבר ועד, ואין ולא היה כל צל של ניגוד עניינים עם התפקידים שבהם כיהן אחיו. יובהר כי בחינת ניגוד העניינים ביחס לתפקיד חבר או יו"ר ועד עובדים מוקנה להסתדרות בלבד, אשר אישרה את מינויו של אמנון לתפקיד יו"ר הוועד. כל התערבות של העירייה כמוה כניסיון לפגיעה בזכות ההתארגנות של עובדי העירייה. ארגון העובדים בראשותו של אמנון ימשיך לייצג את עובדי העירייה נאמנה תוך שמירה על זכויותיהם וקידומן".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. בוקר טוב באמת

    כל עיריית חיפה זה נפוטיזם משווע
    יש שם חמולות של 10 קרובי משפחה שאחד הכניס את השני בעידן יהב

  2. Gossip girl

    למחלקה המשפטית בעיריית חיפה אין סמכות שיפוטית על מה שקורה בארגון העובדים , בשביל זה יש מחלקה משפטית של ההסתדרות , התבלבלתם קצת ….

  3. יעקב

    עדיף שהמחלקה המשפטית תבדוק את תהליך הבחירה של המנהל החדש של אגף משאבי אנוש –
    והם עוד קוראים לזה " תרבות ניהולית חדשה"……

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר