משתתפי פאנל הבחירות החברתי של חיפה (צילום: המרכז לצדק חברתי)
משתתפי פאנל הבחירות החברתי של חיפה (צילום: המרכז לצדק חברתי)

פאנל בחירות חברתי נערך בחיפה

מטרתו של הפאנל, שבו השתתפו כ-70 איש ושנערך במסגרת קמפיין ארצי של המרכזים לצדק חברתי, היתה לדון עם נציגי המפלגות הגדולות על בעיות בחיפה ועל הצעדים שהם מתכנים לקידומה של העיר

פורסם בתאריך: 8.9.19 14:08

כ-70 איש השתתפו אתמול (שבת) בפאנל הבחירות החברתי של חיפה שהתקיים באודיטוריום במרכז הכרמל ביוזמתו של המרכז לצדק חברתי. מטרתו של הפאנל, שנערך במסגרת קמפיין ארצי של המרכזים לצדק חברתי תחת הכותרת "אנחנו משפיעים. ב-17.9 בוחרים חברתי", היתה לדון עם נציגי המפלגות הגדולות על בעיות בחיפה ועל הצעדים שהם מתכנים לקידומה של העיר.

"היה חשוב לנו להביא למרכז השיח את חיזוקה של חיפה כמטרופולין של הצפון ולשים זרקור על נושאים ערכיים ומשמעותיים שנוגעים לסוגיות יומיות שמשפיעות על כולנו", אומרר מנהל המרכז לצדק חברתי בחיפה עידן ורון, "אנחנו, שאוהבים את חיפה, גרים בה ועובדים בה, מרגישים את חוסר ההשקעה של הממשלה בצפון בכלל ובחיפה בפרט בכל הקשור לתקציבים ולתכניות. אנחנו מצפים מהממשלה לדאוג שתושבי הצפון יזכו לאותם התנאים שלהם זוכים תושבי המרכז".

בפאנל השתתפו ח"כ יעל גרמן (כחול לבן), ח"כ עאידה תומה סלימאן (הרשימה המשותפת), חבר הכנסת לשעבר עומר בר לב (העבודה), פרופ' יפעת ביטון (המחנה הדמוקרטי) ושאדי חלול (ישראל ביתנו). פטין מולא (הליכוד) נעדר מסיבות אישיות. בפני המשתתפים הוצגו נושאים כמו ההגירה השלילית מחיפה, מצב שוק התעסוקה, יוקר המחיה והתחלואה הגבוהה בסרטן ובמחלות נשימתיות כתוצאה מהזיהום באזור.

 

 

באשר להגירה השלילית אמרה תומה סלימאן שהיא עזבה את חיפה לאחר שהתגוררה בה במשך חמש שנות לימודיה מכיוון שהיא רצתה להתפתח במקום אחר. היא הוסיפה כי האוכלוסייה הערבית, בניגוד לאוכלוסייה היהודית, בוחרת להישאר בעיר ורואה בה אפשרויות להתפתח לעומת הקיפאון בכפרים הערביים.

גרמן אמרה שהיא נולדה ברחוב תל חי בהדר הכרמל, ועזבה אותה בגיל 6: "יש בחיפה פוטנציאל אדיר בפיתוח התיירות וגם מוסדות חינוך מובילים כמו הריאלי והטכניון. אני חושבת ששדה תעופה בין לאומי קטן בחיפה יכול להוות עוגן כלכלי ולהוסיף מאוד, אבל לצד זה חייבים לטפל בנושא איכות הסביבה, כי מה שגורם להגירה השלילית זה ללא ספק מצב הזיהום וריכוז המפעלים במפרץ. המחוייבות של כחול לבן היא להוציא בהדרגתיות את התעשיות המזהמות מחיפה".

בר לב נולד בחיפה ומשפחתו עזבה כשהיה בן שנה. "הבחירה בעינת קליש רותם, שאחד מהדגלים העיקריים שלה הוא איכות הסביבה, הוא חלק מתהליך שבו תושבי חיפה הבינו שאי אפשר להמשיך כפי שהמשיכו עד היום".

חלול: "אני שקשור לחיפה, גדלתי בה עד גיל 18, ואחי גרים כאן. יש כאן קהילה נוצרית גדולה שאכפת לי ממנה, ולכן ארתם לעזרתה של קליש רותם, וביחד עם הממשלה ועם ישראל ביתנו נציע כל עזרה בהרחבת דיור ציבורי ובתקציבים שיופנו לעיר, כי יש כאן אתגרים ובעיות שאין בערים אחרות".

ביטון: "כמי שבאה מהאקדמיה, בחיפה יש מוסדות מפוארים כמו אוניברסיטת חיפה והטכניון ביחד עם תעשיית ההייטק. העיר הזאת היא בירת הצפון שהיתה צריכה להיות אבן שואבת לערי הפריפריה הצמודות אליה. הנתון המטריד של היעדר מקומות עבודה מחייב תכנית ייחודית לאזור הצפון בכלל ולחיפה בפרט. זו עיר מטרופולין בעלת חשיבות אסטרטגית מהמעלה הראשונה למדינת ישראל".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. פאנל השמאל הקיצוני

    פאנל פטטי שבו השתתפו רק מפלגות השמאל הקיצוני.
    אורגן על ידי גוף של הקרן החדשה = שוב, שמאל קיצוני.
    פאנל חד צדדי מביך שמראה איך עושים הדרה וסתימת פיות לרוב הציבור בישראל.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר