בני גנץ (צילום: אוליבייה פיטוסי)
בני גנץ (צילום: אוליבייה פיטוסי)

עתירה לביטול כנס הבחירות של גנץ באולם קריגר

הערב בשעה 19:30 אמור בני גנץ לערוך כנס בחירות באולם קריגר של חברת אתו"ס. עו"ד אביעד ויסולי דורש מיו"ר ועד הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר לבטל את הכנס ולהורות לעיריית חיפה ולאתו"ס "לא לקיים כלל כנסי בחירות באולמי אתו"ס המיועדים למופעי תרבות בלבד"

פורסם בתאריך: 8.9.19 16:33

עו"ד אביעד ויסולי הגיש היום (ראשון) עתירה דחופה ביותר לוועדת הבחירות המרכזית למתן צו למניעת עבירות על חוק הבחירות (דרכי תעמולה) נגד עיריית חיפה, חברת אתו"ס, רשימת כחול לבן לכנסת ה-22 ויו"ר מפלגת חוסן לישראל בני גנץ המשמש יו"ר רשימת כחול לבן.

בעתירה מבקש ויסולי מיו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר לתת צו דחוף ביותר במעמד צד אחד המורה למשיבים לבטל את כנס התעמולה של כחול לבן שמתוכנן להתקיים הערב בשעה 19:30 באולם קריגר ושבו יופיע גנץ. כמו כן מבקש ויסולי מיו"ר ועדת הבחירות המרכזית לתת צו המורה לעיריית חיפה ולאתו"ס "לא לקיים כלל כנסי בחירות באולמי אתו"ס המיועדים למופעי תרבות בלבד".

בעתירה מסביר ויסולי את נימוקי הפנייה: "אתו"ס היא חברה לתועלת הציבור של עיריית חיפה. אולם קריגר ברחוב אליהו חכים 6 הוא אחד ממתקני אתו"ס המיועד להצגות ולמופעים. קיום תעמולת בחירות בכנס תעמולה באולם ציבורי של העירייה המיועד למופעי תרבות עומד בניגוד לסעיף 2א לחוק. מעבר לכך, אתו"ס ונכסיה ממומנים חלקית על ידי העירייה וממשלת ישראל הן בבניית נכסיה והן בתפעולם. לפי דוח של חברת גיידסטאר המנטרת ומדווחת על פעילויות של מלכ"רים, אתו"ס היא חל"צ (חברה לתועלת הציבור) העוסקת בתחום המוזיקה, ומקבלת ממדינת ישראל תמיכות בסך של 14 מיליון שקל לשנה. מכיוון שאתו"ס ממומנת בחלקה על ידי כספי ציבור, שימוש במתקניה למטרת כנס התעמולה מהווה שימוש בתקציבי המדינה המממנת אותה חלקית לצורך כנס תעמולת בחירות".

כמו כן מציין ויסולי בעתירתו כי למרות היותו חבר ליכוד, אין הוא עותר בשם, מטעם או למען רשימה או מועמד כלשהו, וכי המניעים לעתירה הם "ציות לחוק כפשוטו ומניעת שימוש בלתי חוקי בנכסי ציבור במערכת הבחירות לכנסת".

 

 

עוד לפני הגשת העתירה שלח ויסולי מכתב לראש העיר עינת קליש רותם, ליועצת המשפטית של העירייה ימית קליין ולהנהלת אתו"ס בדרישה לבטל את הכנס של כחול לבן ולהימנע משימוש באולמות של אתו"ס למטרות פוליטיות.

"אולם קריגר הוא נכס ציבורי של אתו"ס המיועד לפעולות תרבות בלבד ולא לכנסים פוליטיים", כתב ויסולי בפנייתו, "הנכם נדרשים בזאת לבטל את הכנס באולם קריגר וכל פעילות באולמי אתו"ס. נא להעביר הודעה על ביטול האירוע הפוליטי לחתום מטה לא יאוחר משעה 14:00 היום. ככל שלא תתקבל הודעה כאמור, תישקל הגשת עתירה דחופה בעניין לוועדת הבחירות המרכזית".

לפי העתירה לוועדת הבחירות המרכזית, "המשיבים אישרו את קבלת הפנייה אך לא הגיבו לה כלל, מטוב עד רע".

ויסולי מסר בתגובה: "שוב חוזר הניגון של עיריית חיפה שמכופפת את החוק לטובת כחול לבן. כך היה בבחירות הקודמות עם השלט הענק בשדרות מוריה וכך בבחירות הנוכחיות עם השכרת מרכז קריגר לגנץ. נקווה שיו"ר ועדת הבחירות השופט מלצר יאכוף עליהם את החוק פעם אחת ולתמיד".

תגובותיהן של עיריית חיפה ושל מפלגת כחול לבן יפורסמו לכשיתקבלו.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אילנה

    חבר הליכוד הנכבד ודאי מכיר את החוק, לא מרגע זה, מדוע חכה כמעט לרגע האחרון. מעניין איך יתייחס לכך השופט, בהתחשב בעובדה שאלו ה׳נדפקים׳ הם הקהל שיגיע לדלת סגורה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כנסים פוליטיים בתוך נכסים עירוניים, שיא החוצפה !! אבל מה כבר ניתן לצפות מקליש, ה-עבריינית סידרתית !!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר