ועדת הבחירות האזורית בהיכל הספורט ברוממה (צילום: שושן מנולה)
ועדת הבחירות האזורית בהיכל הספורט ברוממה (צילום: שושן מנולה)

בהיכל הספורט ברוממה נערכים לקבלת הקלפיות

בוועדת הבחירות האזורית מתכוננים לקליטתן של 409 הקלפיות שהוצבו ברחבי חיפה. לדבריו של מזכיר הוועדה האזורית יהודה כהן, הקלפיות צפויות להגיע להיכל הספורט ברוממה החל בשעה 23:00, כשעה לאחר סגירת הקלפיות, ואל תוך הלילה

פורסם בתאריך: 16.9.19 15:27

עדכון אחרון: 17.9.19 12:52

היערכויות אחרונות בוועדת הבחירות האזורית לקליטתן של 409 הקלפיות שהוצבו היום (שלישי) ברחבי חיפה. לדבריו של מזכיר הוועדה האזורית יהודה כהן, הקלפיות צפויות להגיע להיכל הספורט ברוממה החל בשעה 23:00, כשעה לאחר סגירת הקלפיות, ואל תוך הלילה.

המעטפות הכפולות בקלפיות המונגשות המיוחדות, שבהן הסתיימה ההצבעה בשעה 20:00, כבר הגיעו להיכל, נספרו והועברו לירושלים.

ברגעים אלה מתדרך מזכיר הוועדה את הקולטים האמורים לקלוט את הקלפיות שיגיעו להיכל. כהן: "עד עכשיו הכל עבר כשורה ללא בעיות מיוחדות, ונקווה שימשיך כך עד הסוף".

 

ועדת הבחירות האזורית בהיכל הספורט ברוממה (צילום: שושן מנולה)

ועדת הבחירות האזורית בהיכל הספורט ברוממה (צילום: שושן מנולה)

 

הבחירות לכנסת ה-22 יצאו לדרכן בשעה 7:00 בבוקר, ויותר מ-276,000 חיפאים בעלי זכות בחירה נקראים לממש את זכותם הדמוקרטית ולהצביע עד לשעה 22:00 ב-409 קלפיות ברחבי העיר.

בעיר הוצבו 110 קלפיות מונגשות מיוחדות לבעלי מוגבלויות, ומי שמפאת מצבו הגופני מוגבל בניידות והקלפי שבה הוא רשום אינה מוגדרת נגישה רשאי להצביע בכל מקום שנקבע כקלפי נגישה מיוחדת. אם המוגבלות אינה ניכרת לעין או אם אין ברשות מי שמבקש להצביע בקלפי המיוחדת תעודה המעידה על כך שהוא מוגבל בניידות, הוא יתבקש לחתום בפני מזכיר ועדת הקלפי על הצהרה כי הוא מוגבל בניידות.

בוועדת הבחירות המרכזית מזהירים כי הצהרת שקר היא עבירה פלילית, ולכן הבוחר המוגבל בניידות ישים את מעטפת ההצבעה בתוך מעטפה חיצונית, וועדת הקלפי תציין על גבי המעטפה החיצונית את שמו, את מספר זהותו במרשם האוכלוסין ואת מענו. לאחר מכן ישלשל הבוחר את המעטפה לקלפי לעיני חברי ועדת הקלפי. יצוין שקולות אלה ייספרו ככל קולות המצביעים במעטפות כפולות – חיילים, מאושפזים בבתי חולים ושליחי מדינה בחו"ל.

17 קלפיות הוצבו בבתי החולים ובבתי האבות בעיר – 11 קלפיות נייחות ושש קלפיות ניידות. 4,023 בוחרים יוכלו להצביע בקלפיות הללו בשעות 20:00-8:00. שתי קלפיות הוצבו בכלא כרמל (דמון).

 

קלפי (צילום: תומר אפלבאום)

קלפי (צילום: תומר אפלבאום)

 

יצוין כי לראשונה יותר למזכירי הקלפיות לצלם בקלפי. יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר כתב במענה לבקשתה של מפלגת הליכוד לאשר שימוש במצלמות – בקשה שנדחתה – כי אם לא יהיו אירועים חריגים בקלפי אין צורך לצלם, אך התיר לצלם רק אם יתעורר חשד בקרב חברי ועדת הקלפי לפגיעה בטוהר הבחירות בזמן ההצבעה. במקרה כזה מתבקשים חברי הוועדה להתקשר למשטרה או לוועדת הבחירות המרכזית ולבקש מנציגיהן להגיע למקום. אם שוטר או נציג הוועדה אינו יכול להגיע, רשאי מזכיר הקלפי באישורה של ועדת הבחירות המרכזית לתעד באמצעות הטלפון הסלולרי שלו את האירועים. כמו כן קבע מלצר כי ניתן לצלם גם בזמן ספירת הקולות בקלפי על ידי מי שהתמנה לכך על ידי ועדת הבחירות המרכזית.

נושא נוסף שאליו מתייחסת ועדת הבחירות לראשונה הוא תופעת הפייק ניוז. בהוראותיה של הוועדה, תחת הכותרת "מה אתם יכולים לעשות כדי להימנע מפייק ניוז", נכתב: "מפיצי פייק ניוז מנסים להחביא אותו בתוך שטף ידיעות נכונות. אתם יכולים לעצור את זה. פשוט תחתכו את צינורות ההפצה. אל תעבירו פייק ניוז, אל תאמינו למקורות מידע שאתם לא מכירים, פשוט אל תתנו לאף אחד לעבוד עליכם. הגיע אליכם מידע ממקור אנונימי? סביר שמדובר בפייק ניוז, והפצתו מסייעת לאויב".

במקרה של קבלת מידע חשוד בכתב קוראת הוועדה לציבור להתקשר למשטרה (100) או המרכז לטיפול באירועי סייבר (119), ו"ביחד נסלק את הפייק ניוז ונשמור על מערכת בחירות נקייה ודמוקרטית".

 

 

עדכון (12:52): יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ הגיע לגרנד קניון ביחד עם חה"כ מיקי חיימוביץ' ויואל רזבוזוב, כשהוא מלווה בפעילים רבים ובחברי מועצת העיר מסיעת הירוקים.

 

בני גנץ ואביהו האן בגרנד קניון

בני גנץ ואביהו האן בגרנד קניון

 

עדכון (11:37): ועדת הבחירות המרכזית בשיתוף עם אפליקציית MOOVIT מנגישה לציבור הבוחרים את דרכי ההגעה לקלפי באמצעות התחבורה הציבורית. האפליקציה מאפשרת להקליד בחלון החיפוש את מספר הקלפי ולקבל את פירוט המסלול המבוקש. האפליקציה כוללת גם פירוט הקווים הבין עירוניים שהנסיעה בהם היא בחינם.

 

אוטובוס (צילום: חברת אגד)

אוטובוס (צילום: חברת אגד)

 

עדכון (11:32): מרכבת ישראל נמסר כי עד לשעה 23:59 הנסיעה ברכבת תהיה בחינם. בהתאם להנחיות של משרד התחבורה, הנסיעה תתבצע באמצעות כרטיסים חד פעמיים ולא באמצעות כרטיס הרב קו. הכרטיסים יונפקו בכל המכונות האוטומטיות בתחנות הרכבת.

אגד תאפשר נסיעות חינם בחלק מקווי האוטובוס הבין עירוניים, ובהם קווים לתל אביב, לירושלים ולבאר שבע.

עדכון (10:40): תושבים מתלוננים על אי סדרים בקלפי בבית הספר טשרניחובסקי בכרמל צרפתי. "חסר מאבטח, שער הכניסה הנגישה נעול, נכים ומוגבלים הולכים הביתה, ומי שמגיע ומתאמץ פשוט סובל", כתב יובל קאופמן בפוסט בפייסבוק, "השוטר במקום אומר שאין מה לעשות, והתלונות נענות בחוסר אונים".

 

שער הקלפי בבית הספר טשרניחובסקי (צילום: יובל קאופמן)

שער בית הספר טשרניחובסקי (צילום: יובל קאופמן)

 

עדכון (10:01): שר האוצר משה כחלון הצביע בקלפי בסניף אחוזה של בית הספר הריאלי.

עדכון (9:43): יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה, תושב חיפה, הצביע בקלפי בבית הספר אחמדיה בכבביר. בתום ההצבעה אמר עודה: "אני מרגיש את האנרגיות בציבור. אנחנו יכולים להביא הישג היסטורי. אני קורא לכל מצביע להגיע לקלפי עם עוד חברים וקרובי משפחה. כל קול לרשימה המשותפת יאפשר לנו להילחם למען שלום, שיוויון וצדק חברתי לכולם. נמשיך להיאבק במגפת הפשיעה ולמען תוכניות מתאר ותקציבי חינוך ותשתיות. אף אחד לא ייתן לנו את הזכויות שמגיעות לנו – אנחנו צריכים לקחת אותן בעצמנו".

 

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה מצביע בקלפי בחיפה

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה מצביע בקלפי בחיפה

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. כרגיל חיפה אדומה,ומשנה לשנה זה יותר מחריף

    הצעירים היהודים עוזבים את חיפה בעיקר לקריות ולמרכז, מקימי המדינה וניצולי השואה נעלמים להם לצערנו, ומהגרים חדשים מהכפרים של הצפון אט אט מתמקמים בחיפה.
    אז מה הפלא שמשנה לשנה בל"ד וחד"ש מגדילות את כוחן בעיר?
    סיפור עצוב על עיר שהיתה פעם אימפריה ישראלית
    ועכשיו מתעוררת למציאות עגומה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר