פעילי מטה הליכוד עם פרסום מדגם הבחירות (צילום: בועז כהן)
פעילי מטה הליכוד עם פרסום מדגם הבחירות (צילום: בועז כהן)

אופטימיות זהירה גם בליכוד וגם בכחול לבן

לאחר פרסום המדגמים בערוצי הטלוויזיה השונים, בשתי המפלגות הגדולות משדרים אופטימיות. אושר טקאטש, הליכוד: "בבחירות הקודמות הפער במדגם היה גדול יותר, ועדיין ניצחנו". ח"כ מיקי חיימוביץ', כחול לבן: "נחכה לתוצאות האמת, ומשם נתבונן קדימה ונצעיד את המדינה לעתיד טוב יותר"

פורסם בתאריך: 17.9.19 22:34

שעה לפני פרסום תוצאות המדגם, סניף הליכוד עוד היה שומם. אט אט הוא החל להתמלא מפעילים שנהרו מכל קצוות העיר לאחר מסע מפרך בניסיון להמריץ את התושבים לצאת ולהצביע מחל. ההחלטה האסטרטגית להוציא את הפעילים להסתובב בין השכונות שנחשבות למעוזים של הליכוד התקבלה לאחר ישיבה שנערכה במטה בשעה 18:00 בהשתתפותם של שר האוצר משה כחלון, שרת הבינוי והשיכון יפעת שאשא ביטון, ראש העיר נשר רועי לוי וסגן ראש העיר חיפה דוד עציוני. בסיומה ננעל המטה, ושלושה צוותים נשלחו לשטח – האחד לקרית חיים, השני לנוה שאנן ולנוה יוסף והשלישי לנוה דוד, לקרית אליעזר ולשאר שכונות החוף.

מנהל מטה הבחירות של הליכוד בחיפה יניב בן שושן: "בשעה 19:00 הגענו למסקנה שכבר אין לנו מה לעשות במטה ושהמשימה העיקרית היא להוציא את מצביעי הימין לקלפיות. לפי הנתונים בשטח, שיעור ההצבעה באזור הכרמל בסביבות השעה 18:00 היה קרוב ל-60 אחוז, בזמן שבאזור שכונות החוף היו בסביבות 40 אחוז. המשימה העיקרית שלנו היתה לצמצם את הפערים. כחלון העביר מסר לפעילים ונתן להם מוטיבציה".

 

ח"כ יפעת שאשא ביטון, השר משה כחלון, סגן ראש העיר דוד עציוני ויניב בן שושן, היום במטה הליכוד בחיפה (צילום: אושר טקאטש)

ח"כ יפעת שאשא ביטון, השר משה כחלון, סגן ראש העיר דוד עציוני ויניב בן שושן, היום במטה הליכוד בחיפה (צילום: אושר טקאטש)

 

חיים לוי, פעיל במטה: "נלחמנו על כל קול בשכונות החוף. אפשר לכנות את זה מלחמת חורמה אל מול השכונות האדומות שהן שכונות רכס הכרמל המזוהות עם השמאל. המטרה שלנו היתה להגדיל את שיעור ההצבעה בשכונות הכחולות, כי ידענו ששם אנחנו מקבלים יותר קולות ושאחוז ההצבעה שם נמוך. עבדנו כל היום ועברנו מדלת אל דלת. אנשים אוהבים את נתניהו ואוהבים את הליכוד, ורוצים את המשך העשייה של ראש הממשלה".

עם היוודע תוצאות המדגם נרשמה בקרב הפעילים אופטימיות זהירה. אושר טקאטש, מנהל מחוז חיפה בליכוד בקמפיין הבחירות, אמר: "בבחירות הקודמות הפער במדגם היה גדול יותר, ועדיין ניצחנו. אני מאמין שתוצאות האמת יהיו הרבה יותר טובות ממה שאנחנו רואים עכשיו. צריך לחכות לתוצאות הסופיות כי המדגם מצביע על כך שאין גוש מוביל, אבל אני די בטוח שבסוף הליכוד יהיה זה שירכיב את הממשלה".

בן שושן: "מהניסיון אנחנו יודעים שהמדגמים לא משקפים דבר. נחכה לתוצאות הסופיות. אנחנו מאמינים שאנחנו נהיה אלה שירכיבו את הממשלה הבאה ושנתניהו יהיה ראש הממשלה הבא של ישראל. ככה אנחנו מאמינים וככה יהיה".

 

 

"השטח אמר כחול לבן"

במטה כחול לבן התאספו בשעה 22:00 סביב מסך הטלוויזיה יו"ר סיעת הירוקים במועצת העיר אביהו האן, חבר המועצה לשעבר ירון חנן, מנהל המטה ביום הבחירות יוסי מזור, ראש המטה וחבר המועצה שי אבוחצירה, מנהל אזור צפון אמיר זיסקינד, פעילים ופעילות, ועל כולם ניצחה ח"כ מיקי חיימוביץ'.

חיימוביץ' הגיעה למטה לאחר שחרשה כל היום את חיפה בתוקף היותה הממונה על העיר מטעם מפלגתה. בבחירות הקודמות, כשחדשות 12 חזו ניצחון סוחף לבני גנץ ולחבורתו, היתה זו חיימוביץ' שביקשה להנמיך את התפרצות השמחה, וצדקה. גם אבוחצירה הזהיר את אנשי המטה ש"היום לא קופצים באוויר כמו בפעם הקודמת".

"אני באופטימיות זהירה", אמרה חיימוביץ' עם פרסום תוצאות הבחירות, "אני רוצה להודות לחיפאים ולחיפאיות הנהדרים. זו עיר מדהימה, ושמחתי להעביר את רוב יום הבחירות הזה כאן – בקניונים, במטות, בים וברחובות. כעת נחכה לתוצאות האמת, ומשם נתבונן קדימה ונצעיד את המדינה לעתיד טוב יותר".

"השטח אמר כחול לבן", אמר האן, "קיבלנו חיבוק אדיר מתושבי חיפה, שאומר 'אנחנו רוצים שינוי עם גנץ כראש ממשלת מדינת ישראל, אנחנו רוצים שינוי עם ההתחייבות של גנץ למפרץ חיפה ירוק'".

 

אביהו האן, ירון חנן, שי אבוחצירא וח"כ מיקי חיימוביץ' (צילום: חגית הורנשטיין)

אביהו האן, ירון חנן, שי אבוחצירא וח"כ מיקי חיימוביץ' (צילום: חגית הורנשטיין)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר