חופי חיפה (צילום: ניר בלזיצקי)
חופי חיפה (צילום: ניר בלזיצקי)

שאילתה: כיצד מטפלים בזיהום ים ממקור לא ידוע?

בשאילתה שהגישו חברות מועצת העיר הילה לאופר ויעל שנער לראש העיר עינת קליש רותם הן מבקשות תשובות לשאלות כיצד מתבצע תהליך גילוי הזיהום ואיך מטפלים בזיהום שמקורו אינו ידוע. לאופר: "חיפה צריכה לשמור על הנכס הטבעי שלה שמירה יתרה"

פורסם בתאריך: 16.10.19 08:00

חברות מועצת העיר הילה לאופר ויעל שנער מסיעת הירוקים הגישו אתמול (שלישי) לראש העיר עינת קליש רותם שאילתה בנושא זיהום הים בחיפה.

"בכל תקופה קצרה אנו מתבשרים על זיהום מי הים, כאשר פעמים רבות המקור אינו ידוע", כתבו השתיים, "חיפה וכל שכונות החוף כמו בת גלים וקרית חיים בורכו במשאב טבעי אשר מסב הנאה גדולה לקהילות רבות – שחיינים, גולשים, צוללנים וכמובן תושבים שנהנים מהים לבדם או עם משפחתם. נוסף על כך וחשוב לא פחות – בעלי החיים הימיים שסביר להניח נפגעים בכל פעם שמוכרז כי הים הוא מזוהם. אין זה נראה סביר כי נוצר זיהום כאשר אין יודעים מהו מקורו, ולאחר יום או יומיים מכריזים 'הזיהום חלף, איננו יודעים מה מקורו, כולם נפגעו ממנו אך בואו נמשיך הלאה לזיהום הבא'. בהכרזה האחרונה על זיהום מי הים, יממה בלבד לאחר מכן הוכרז כי הים מותר לרחצה אך מקור הזיהום אינו ידוע. זה תמוה ומעורר שאלות".

בשאילתה מבקשות לאופר ושנער תשובות לשאלות כיצד מתבצע תהליך גילוי הזיהום, אם הבדיקות הן שגרתיות ויומיומיות או שהן נערכות לפי תלונה או דיווח כלשהו, כמה פעמים הוכרזו החופים בעיר כמזוהמים משנת 2017 ובאלו תאריכים, מה היה מקור הזיהום בכל אחת מהפעמים הללו, מהם המדדים שלפיהם נקבע כי הים מזוהם, באלו אמצעים נמדד הזיהום, מיהי החברה שבודקת זאת בפועל, אם מוכרת פגיעה כלשהי בבעלי החיים הימיים בעקבות הזיהום, וכיצד מטפלים בזיהום שמקורו אינו ידוע.

 

 

בשלושת החודשים האחרונים (אוגוסט-אוקטובר) הודיע משרד הפנים שלוש פעמים על זיהום בחלק מהחופים בחיפה. ב-3 באוקטובר הודיע משרד הפנים כי הרחצה בחופי קרית חיים, בחוף השקט ובחוף בת גלים אסורה בהתאם להמלצת משרד הבריאות על גילוי תוצאות חריגות במי הים, ולמחרת יצאה הודעה כי הרחצה בהם מותרת. ב-16 בספטמבר הודיע משרד הפנים כי הרחצה בחוף השקט אסורה לנוכח המלצת משרד הבריאות כי בבדיקות מי הים נמצא זיהום, ושלושה ימים לאחר מכן הותרה הרחצה בו. ב-26 באוגוסט הודיע משרד הפנים על איסור הרחצה בחוף השקט בשל זיהום – איסור שהוסר למחרת.

לאופר מסרה בתגובה ל"כלבו – חיפה והצפון": "חיפה היא עיר ים, וככזו היא צריכה לשמור על הנכס הטבעי שלה שמירה יתרה. הגשתי את השאילתה כדי לדעת אם עושים כל מה שניתן כדי למנוע זיהומים. בכל פעם שבה מכריזים על זיהום מקורו אינו ידוע. אם כך, כיצד ניתן לטפל בו? על סמך מה החליטו יום לאחר מכן שאין זיהום? זה ממש לא ברור. הים משרת קהלים רבים, ומחובתנו לכבד אותו ולשמור עליו מכל משמר, ובוודאי על בעלי החיים הימיים שנפגעים מהזיהום".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. תמיר. שמבור

    מאיפה היא יודעת מה המקור !??!
    הזיהומים זו ירושה של ההנהגה הקודמת ,היא רק לומדת את הדברים….

    קומנדו שוקולד – פעל ! צאו לדרך.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לכל זיהום יש מאפיינים מהם אפשר להסיק לגבי מקורות אפשריים, על פי ההרכב הכימי והבקטריאלי. די פשוט לבדוק את מוצאי מתקני הטיהור של מספר מצומצם של מפעלים עתירי סיכון כדי לזהות בוודאות את המפעל המזהם ולקנוס אותו.

  3. אבי הראל

    לכל זיהום יש מאפיינים מהם אפשר להסיק לגבי מקורות אפשריים, על פי ההרכב הכימי והבקטריאלי. די פשוט לבדוק את מוצאי מתקני הטיהור של מספר מצומצם של מפעלים עתירי סיכון כדי לזהות בוודאות את המפעל המזהם ולקנוס אותו.

  4. גולש גלים חיפאי

    לתמיר הסנגור של קליש: התלהמות לא מייצרת פתרון לבעיה שקיימת שנים רבות.
    השאילתא נחוצה ביותר על מנת לפתור בעיה שכיום היא באחריותה של קליש.
    למצוא את מקורות הזיהום אפשר די בקלות כפי שציין כאן אבי הראל וכשאלה יימצאו, כל שנותר הוא לטפל בהם על מנת למנוע.
    חוסר האכפתיות של השלטון הקודם לא רלוונטי, אנחנו חיים כאן ועכשיו עם הפנים קדימה..
    הגיע הזמן לעשות מעשה ולהוכיח לתושבים שהבריאות שלהם חשובה.
    בזכות הים בחיפה רבים נשארים לחיות כאן בעיר וחובה לשמור עליו ועל הטבע מסביבנו

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר