עינת קליש רותם (צילום: בועז כהן)
עינת קליש רותם (צילום: בועז כהן)

אולטימטום של ההסתדרות: משא ומתן או סכסוך עבודה

בעקבות חשיפת "כלבו - חיפה והצפון" על כך שעיריית חיפה שוקלת להעסיק חברות פרטיות לניקיון העיר שלח יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל מכתב לראש העיר עינת קליש רותם בדרישה להיכנס למשא ומתן דחוף טרם הכרזת סכסוך עבודה

פורסם בתאריך: 4.11.19 12:52

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל שלח מכתב לראש העיר עינת קליש רותם בדרישה להיכנס למשא ומתן דחוף טרם הכרזת סכסוך עבודה. הדברים מגיעים בעקבות חשיפת "כלבו – חיפה והצפון" כי ראש העיר שוקלת להעסיק חברות פרטיות לניקיון העיר.

בר טל כתב לקליש רותם: "ארגון עובדי עיריית חיפה פנה אלי בבקשה להכריז סכסוך עבודה בעיריית חיפה, וזאת לנוכח התנהלותה החד צדדית של העירייה במגוון נושאים. אנו עדים לחוסר שיתוף פעולה ולהתעלמות מנציגות העובדים באופן שפוגע במרקם יחסי העבודה בעירייה". עוד הוסיף בר טל כי "הוצגה בפני כוונת העירייה להעסיק עובדי קבלן לפעולות התברואה בעיר, וזאת חלף הוספת תקנים נדרשים והכנסת כלי עבודה נוספים, היעדר איוש תקנים של עובדים שפרשו, אי מילוי תקנים חסרים של סייעות וכוח אדם בחינוך וכן הנחיה חד צדדית לקיצוץ שעות נוספות רוחבי וגורף בניגוד לדין. כל אלו נעשים באופן חד צדדי על ידי העירייה, ללא קיום שיח והידברות עם ארגון העובדים במטרה לעקוף את ארגון העובדים ולפגוע בכוח הארגוני של העובדים בעיריית חיפה. ההסתדרות לא תשלים עם ההתנהלות ועם ההתנהגות של העירייה, אשר יש בה כדי לפגוע בזכות ההתארגנות של עובדי העירייה ועבירה על הוראות חוק הסכמים קיבוציים".

עוד נכתב כי "מערכת יחסי העבודה החלה בטונים צורמים, ונראה היה שלאחר שהגיעו הצדדים להבנות יימשך שיתוף הפעולה לטובת כל הצדדים והשירות לתושבים. אני נוכח לראות שחוסר שיתוף הפעולה מצדכם הפך לנורמה שלא נוכל להשלים עמה ושנאלץ לנקוט את כל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת להגן על זכויות העובדים ונציגותם, ואתם תישאו באחריות לאי הנעימות שיגרור מאבק ארגוני, ככל שלא תשכילו לפתור את הנושאים השנויים במחלוקת בדרך של הבנות והסכמות".

בסיום המכתב מתריע בר טל: "אנא הודיענו בהקדם כי אתם מבטלים את כל הצעדים החד צדדיים ונכנסים עם נציגות העובדים למשא ומתן בתום לב, בשקיפות וברצון להגיע להבנות, שאם לא כן תכריז ההסתדרות על סכסוך עבודה בעירייה".

 

המכתב של גיל ברטל לעינת קליש רותם

המכתב של גיל ברטל לעינת קליש רותם

 

 

בתוך כך הגיש יו"ר סיעת הירוקים במועצה אביהו האן שאילתה למועצת העיר בעקבות "פרסומים שראש העיר קליש בוחנת לקראת תקציב 2020 העסקת חברות ניקיון פרטיות שיספקו שירותי ניקוי עיר". וכך כתב האן: "אין חולק על כך שמאז בחירתה של ראש העיר, רמת הניקיון של חיפה הגיעה לשפל מאין כמוהו, והעיר פשוט מלוכלכת ומביישת את תושביה ואת מבקריה. שאלותי הן – האם הוקם צוות בדיקה מקצועי לבחון מדוע יש ירידה משמעותית ברמת ניקיון העיר, ואם כן – מהן מסקנותיו? האם כחלק מתוכנית האב ומהחזון של ראש העיר יש כוונה לבצע הפרטה של אגפים ומחלקות בעירייה, והפרטת אגף התברואה הוא סנונית ראשונה בנושא? מדוע לא נבחנו חלופות לחזק ולהעסיק עובדי ניקיון נוספים כחלק מאגף התברואה כאלטרנטיבה להעסקת חברות פרטיות? האם בתהליכי ההפרטה המתוכננים נבחנו היבטי זכויות העובדים? האם בתהליכי ההפרטה המתוכננים קוימו מגעים עם ההסתדרות ועם ועד העובדים בנושא, ואם קוימו – מהם הסיכומים? האם יש כוונה לבצע את הפרטת אגף התברואה באופן חד צדדי? האם לא הגיע הזמן להעסיק יועץ מקצועי בתחומי הניהול כדי לכסות על הפער של חוסר יכולות ניהוליות בהנהלת העיר, שכרגע בא לידי ביטוי בכל החלטה ובכל צעד אופרטיבי?".

האן מסר בתגובה ל"כלבו – חיפה והצפון": "קליש רותם מרסקת שוב את ההרמוניה שבין עובדי העירייה לתושבי העיר. מהלכים חד צדדיים יובילו את העיר לכאוס, להפגנות ולשביתות. זו אינה הדרך לבצע שינויים. יש ליישם תוך משא ומתן משותף עם ועד העובדים שינויים נדרשים כדי לייעל את המערכת מצד אחד ולהעלות את רמת השירות שהעיר נותנת לתושביה מהצד השני. כרגיל הנהלת העיר פועלת כמו פיל בחנות חרסינה. זה לא נכון וגם לא יביא את התוצאות הנדרשות".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. אורנה

    זמן הלקרדה

    הכי גרוע זה להעשיר בעלי חברות קבלן בכסף ציבורי שמעסיק פועלים שקופים בשכר עבדים.

  2. אילנה

    "ראש העיר שוקלת להעסיק חברות פרטיות לנקיון העיר" -זה ב-8 מילים. ביותר מילים: ראש העיר מתכננת לפטר את עובדי התברואה של העיריה (זה בינתיים , לפני שיפוטרו אגפים נוספים?). ולזרוק אותם לשוק האבטלה. החברות הפרטיות ימצאו בשוק המון עובדים מומחים בתחום ( זה עתה פוטרו) ויעסיקו אותם, באותו מקום ובאותה העבודה בה עבדו עד עתה, אלא שעכשיו זה יהיה בפחות עד בלי תנאים סוציאליים ובפחות שכר עבודה.

  3. ניר

    נחמד שהוא קודם כל רץ להעביר את המכתב לתקשורת. תום לב אין כאן. רק פופוליזם זול. ואגב, ההסתדרות כבר לא גוף שיכול לאיים על אף אחד.

  4. גליה

    איוולת של ראש עיר
    לא מסוגלת ולא יכולה
    לא מבינה בכלכלה ובניהול
    את כל התפקידים שלה היא מאצילה על אחרים , סגן ראש העיר, יועצים , עובדים נוספים בלשכתה.
    מה נשאר לה לעשות?
    לא פלא שהיא מבטלת הכל. צריך הרבה כסף לקבלנים , יועצים ועוזרים שיעשו את עבודתה.

  5. מי שלא מנקה, שיפוטר. די לשביתה האיטלקית

    ההרמוניה של יהב עם המושחתים והחמולות יצרה משאבה של ארנונה שוחקת שמוטטה את הכדאעות הכלכלית לפתוח עסק ולגור בחיפה.
    זאת עירייה שיש לה עיר, ולא להיפך. לצערנו

  6. ירון

    הסיאוב מתקופת יהב מושרש עמוק בעיריית חיפה. דרוש כאן בולדוזר לשם ניקיון כללי. עינת, כל חיפה איתך.

  7. המאמרים היחצניים

    מעניין אותי כמה שילמה עיריית חיפה על סדרת מאמרים פרסומיים ושיווקיים שהופיעו השבוע במסגרת "שנה לכהונה"..
    כמה זה עלה, מי אישר, האם אנחנו רואים ש.ח. של הבזבוזים בקדנציות הקודמות?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר