זבל ברחובות הכרמל הוותיק
זבל ברחובות הכרמל הוותיק

הדבר הטוב ביותר שקרה לחיפה

פורסם בתאריך: 22.11.19 13:36

גיליון חגיגי של שנה שכולה עינת קליש רותם – שנה של קצ לכל מה שהיה כאן לפני כן – הוא הזדמנות נהדרת לומר תודה. תודה ענקית לעינת קליש רותם – הדבר הטוב ביותר שקרה לחיפה אי פעם.

קליש רותם, את יותר טובה מהכרמלית, יותר מוצלחת מהגנים הבהאיים, יותר מרגשת מסנדביץ’ ברכה. את הבשורה שחיפה חיכתה לה. את העתיד הזוהר והבוהק של חיפה.

למי שתוהה אם בטעות נחטפתי על ידי צוות קצ והפכתי לחבר מן המניין בקומנדו (אלה שכותבים “קליש את מלכה” בטוקבקים וסופגים בחזרה קללות), אז לא, זה לא קרה.

אז למה בעצם הגעתי למסקנה שקליש רותם היא הבשורה האלוקית עבור חיפה? זה די פשוט. שימו לב סביבכם – האם אי פעם ראיתם או שמעתם כל כך הרבה אנשים בחיפה שמדברים על פוליטיקה? שמתעניינים פתאום במה שקורה במסדרונות העירייה? שמפעילים שיקול דעת ושחושבים לעצמם למה בעצם הדברים נראים כפי שהם נראים?

בשנה האחרונה, ואין על כך שום ויכוח, הידרדרה חיפה בכל המדדים. העיר הפכה להיות מלוכלכת ומטונפת, העירייה חדלה להגיב לפניות הציבור והתקשורת, היהלום הבלתי מלוטש בקרית חיים עשה עוד כמה צעדים לאחור להפיכתו חזרה לגוש פחם, התוכנית השבועית עם ראש העיר שהעלה מאזינים ששטחו בפניו את מצוקותיהם הוחלפה בציוצים קצרים ומשעממים, והתמונות של יונה יהב שמסתובב ברחבי חיפה הוחלפו בתמונות שטחיות של כוס קפה או בירה בפייסבוק של ראש העיר.

בין אם זה מינוי של פעיל BDS כסגן ראש העיר, צנזורה על יצירת אמנות במוזיאון, שלילת סממני ביטוי של הקהילה הגאה, שערוריית הקייטנות או סתם מופע לגברים בלבד במימון העירייה – מדי יומיים-שלושה מספקת ראש העיר עוד הזדמנות לחיפאים לדפוק את הראש בקיר ולשאול את עצמם “מה לעזאזל עשינו לפני שנה?”.

 

 

אבל ההלקאה הקולקטיבית הזו לא נשארת בגבולות הפייסבוק והווטסאפ. את התסכול שלהם מהעליבות של העירייה ומההידרדרות של העיר מוציאים החיפאים בהתארגנויות קהילתיות חדשות, בחיבורים חדשים, ביצירת מסגרות פוליטיות חדשות.

בלי ששמנו לב מרגישים מחדש את פעילותם של ועדי השכונות. אותם אנשים אכפתיים שרוצים לעשות עבור השכונה שלהם ושכונו על ידי קליש רותם “פיקציה”, הפכו מוחשיים יותר מאי פעם. בקרוב הם גם ידרשו בחירות דמוקרטיות בכל שכונה, וסביר להניח שקליש רותם תקבל שם מכה קשה שתשקף את מעמדה הירוד בציבור.

בלי ששמנו לב יש קבוצה של אנשים שמאסה בלכלוך הגובר ברחבי העיר ויוצאת לנקות בעצמה. אני חושב שזו טעות לעשות את העבודה של העירייה במקומה (בכל זאת, אנחנו משלמים ארנונה רצחנית ומקבלים תמורתה רק סגנים בשכר), אבל הקבוצה הזו צוברת תאוצה, ובכל פעם שחבריה נפגשים מצטרפים אליהם עוד אנשים שיוצרים קהילה של תושבים שרוצים לראות מרחב ציבורי נקי ולא מוכנים לקבל את ההזנחה כגזירת גורל.

בלי ששמנו לב, עשרות פעילים מתחברים בינם לבין עצמם ברחבי הרשת החברתית, מדברים חיפה, נושמים חיפה ומשתפים כתבות על חיפה. קבוצות כמו “חיפאים מצייצים ללא חוקים”, “חיפאים משפיעים” ו”חיפה סיטי” הפכו להיות אבן שואבת לכל אלה שחשים תסכול, אבל גם מעוררות תקווה לעתיד.

אז למה קליש רותם היא הדבר הטוב ביותר שקרה לחיפה? קודם כל, כי זמנה קצוב. הכהונה שלה היא פארסה, תקלה במערכת ההפעלה שתתוקן בהקדם. אבל תפקידה בעולם הוא להפוך את חיפה לעיר עם חיים פוליטיים תוססים, עם מודעות מוגברת של התושבים לאחריותה של העירייה לחייהם. קליש רותם תהפוך את החיפאים לאקטיביסטים, לאכפתים, למלוכדים ולמאוגדים.

נותר רק לקוות כי בשנים שנותרו לקדנציה המזעזעת הזו לא ייגרם לחיפה נזק בלתי הפיך.

הכותב הוא פעיל פוליטי

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. ארז קרית חיים

    אין שום שינוי בטח לא בקרית חיים החצר האחורית של חיפה חוץ מלקחת ארוננה ודוחות העיריה לא עושה כלום

  2. ירון

    מאמר מדוייק להפליא. קצ הם האסון שירד עלינו ונקווה ש..רק לקדנציה בודדת והריסה חלקית של מה שנבנה כאן.

  3. תודה לאל שהצלחנו להחליף את האסון יונה

    הפעילים "שמדברים ונושמים חיפה" הם בדיוק אלו שסילקו את סיאוב הגרוטסקי והמאפיוזי שנקרא יונה יהב.
    האדם הזה לא עשה כלום עשר שנים, ואת המעט שכן הצליח להרים עשה באיחורים של שנים וגרעונות עתק.
    תערוכת הפרח האומללה הסיימה בגרעון עתק של 30 מליון שקל וביקורות קטלניות.
    בצאו בחוץ המיותרים הביאו מופעי עינטוז וספטרפטיז שאימללו את תושבי השכונות שנסגרו עבור הכלום הזה.
    באצטדיון האומלל יש גרעון של 300 מליון שקל וקניון שעד היום עומד ריק. את "קומפלקס הקולנוע" שתכננו סביבו, זנחו.
    והוא צובר גרעון שנתי קבוע של 10 מליון שקל ואינו מסוגל לארח הופעות בקיץ.
    יהב היה כשלון בכל מה שידיו נגעו בו.
    יהב היה כשלון מוחץ בכל מה שניהל.
    יהב היה אסון לא פחות מגוראל ומצנע בהריסת הטבע, איכות החיים וכניעה לנמל בהשתלטות על חיפה והתוצאות נראות היום.

  4. שמואל

    כבר שנה שיש רוחות של שינוי בחיפה. סוף סוף יש הרגשה ששמים סוף לחגיגת הג'ובים והמכרזים שהייתה בתקופת יהב וסגנו הנאמן. כפי שראש העיר אמרה באחת הישיבות האחרונות שכ 400 תקנים נוספו בין 2017-2018. שיטת החבר מסדר ג'וב לחבר באה לידי ביטוי בכך שכמעט מחצית מהתקציב של עיריית חיפה הולך על משכורות לאוכלי חינם שחיים על חשבון משלמי הארנונה הגבוהה!
    קליש הפסיקה את ההפקרות ובעוד כמה חודשים, ברגע שנסתום את הדליפות, וברגע שהתקציב לשנת 2020 יעבור, נתחיל לראות שדברים מתחילים לצמוח בעיר!

    ישר כוח עינת! העיר בדרך לכיוון חיובי אחרי עשור של הרס!

  5. שמואל

    קשקשן, אני מאחל לעינת שתצליח לנקות את העירייה המסואבת והמושחתת שצמחה בעשר שנות יהב, סוף סוף אישה של מעשים, סוף סוף משהו שעושה סדר ואתם לא יכולים לסבול את זה!

  6. הפרד

    1. אצלי בשכונה, בשער העליה, תמיד היה מלוכלך. אגב אזור ג.
    יונה לא שינה את המצב וגם הגב קאליש לא.

    2. ועדי שכונות הם אכן פיקציה. המצאה מטומטמת.
    אין דבר כזה ועדי שכונות. אין דבר כזה בחוק.
    מי *שמכריז* על עצמו כועד שכונה הוא בדרך כלל "פעיל פוליטי" כמו כותב המאמר שאין לו שום סמכות.

    3. אשמח לתגובה מכותב המאמר. באין תשובה אראה במאמר זה עילה לתביעה.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כתבה מטעם. . אפס הבנה של התושבים שמוסבבים אותם על האצבע הקטנה, תנו צ'אנס ותבינו למה קאליש עושה את מה שעושה ובצורה אגרסיבית מבלי להתייפייף.

  8. אבא חושי

    כל מילה בסלע!! הראשת עיר הזו היא אסון ברמת המירי רגב. לצערי את מה שהיא עושה לעיר הירוקה יקח זמן לתקן

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הגינ הזמן לראשת העיר להבין כי בחיפה חיים אנשים וזה הזמן להתייחס אליהם. שתלך לשעור אצל רון חולדאי כיצד מנהלים עיר

  10. חיפאי מיואש

    עיר מטונפת ברמות. שראש העיר תבוא לסייר במושבה הגרמנית בעיר התחתית, בקרית אליעזר וקרית אליהו. שתטייל ברחוב הגפן, יצחק שדה וסטלה מריס. אשפה בכל מקום ובכל פינה. כשפונים לעירייה בשיא החוצפה אומרים שאלה התושבים מלכלכים. חוצפה שאין כמוה. אז מה תפקיד העיריה בדיוק? שתנקה את הלכלוך ואם אין לעירייה משאבים אז שתשלח פקחים שיחלקו קנסות לאלה שמטנפים את הרחובות. ייאוש מוחלט. העיר נראית כמו עיר במדינת עולם שלישי. שקיות חטיפים, מגבונים, כוסות חד פעמיות בתוך השיחים ועל המדרכות. בושה וחרפה. איפה העירייה?

  11. טל עידן

    שלום, דוד מגן.
    זוכר אותי מהפייסבוק?
    הערתי לך הערה לגיטימית והזמנת אותי להגיב כאן ואז חסמת אותי, כאחרון הפחדנים.
    ובכן, הנה תגובתי:
    1. כל הטור שלך לעיל הוא הבל הבלים. העיר לא מטונפת יותר (אני גר בהדר והפחים מרוקנים מדי יום, אפילו בשבת, ומטאטאי הרחובות עושים את עבודתם תדירות), ושאר הטענות שלך הן סילופים של המציאות.
    2. כשגיגלתי את שמך בכדי למצוא את הטור שלך יצא המרצע מן השק: אתה עסקן פוליטי קטן שהתמודד על מקום במועצת העיר, ומשלא עלה בידך – החלטת להתנהג בצורה ילדותית ולשפוך את תסכוליך ברשתות החברתיות.
    למה חסמת אותי, פחדת שאטיח זאת בפניך?

    עינת קליש היא הדבר הטוב ביותר שקרה לעיר מזה זמן רב – היא לא פוליטיקאית, ובטח שלא פופוליסטית. היא כאן כדי לעבוד וליישם תכניות ארוכות טווח, דבר שזר למציאות הפוליטית בישראל, שהשתלטו עליה קבוצה של עסקנים אגואיסטים ואינטרסנטיים.
    היא תצליח, וכל המקטרגים יוכלו להמשיך לקטרג.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר