חגיגות במטה הליכוד (צילום: בועז כהן)
חגיגות במטה הליכוד (צילום: בועז כהן)

צפו: שאגות שמחה בליכוד, אכזבה בכחול לבן

"הרגשנו שהימין נמצא בתנופה ושבנימין נתניהו לוקח אותנו לשיאים חדשים", אמרו במטה המתנדבים של הליכוד בחיפה, "לכן התוצאות הן טבעיות ולא מפתיעות". מנגד, במטה כחול לבן אמרו בצער: "זה לא הגיוני, לא ייאמן"

פורסם בתאריך: 2.3.20 22:53

מטה המתנדבים של הליכוד

שאגות שמחה וניצחון בקעו הערב (שני) ממטה המתנדבים של הליכוד ברחוב מוריה עם ההכרזה על תוצאות המדגמים שהעניק למפלגה ולראש הממשלה בנימין נתניהו ניצחון מוחץ על כחול לבן וח"כ בני גנץ.

עוד לפני פרסום תוצאות המדגם נרשמה אופטימיות במטה. עד לשעה 22:00 נכחו במטה מתנדבים בודדים. רוב המתנדבים נשלחו לשכונות להניע את התושבים להצביע מחל בבחינת צו 8. בדקה האחרונה הגיעו רבים מהם למטה, וחגגו עם פרסום התוצאות.

יו"ר המטה יניב בן שושן זינק באוויר משמחה. “אנחנו גאים בהירתמות של המתנדבים שנתנו את נשמתם היום ופעלו ללא לאות בכל השכונות הכחולות שתומכות בליכוד בחיפה במטרה להמריץ את התושבים לצאת ולהצביע", אמר בן שושן, "תומכי הליכוד יצאו בהמוניהם, ולשמחתו הרבה יש סיכוי גדול ש נציג מחוז חיפה אריאל קלנר יהיה חבר כנסת".

יו"ר תא לביא באוניברסיטת חיפה מישל מחנין אמרה: "הרגשנו שהליכוד מתחזק ושכל המחנה הלאומי צריך להחזיק אצבעות ולהתפלל שכך יקרה גם עם הגוש. במהלך היום התרוצצנו בין בתים של תושבים ושכ נענו בוחרים לצאת ולהצביע. אספנו המוני אנשים וראינו את ההתרגשות שלהם מהרצון שלנו לרתום אותם להצבעה ולהצלחת הימין. הרגשנו שהימין נמצא בתנופה ושנתניהו לוקח אותנו לשיאים חדשים. לכן התוצאות הן טבעיות ולא מפתיעות".

אושר טקאטש דווקא קיבל את התוצאות בהפתעה. "הייתי פסימי מאוד וחשבתי שהתוצאות יהיו כמו בסיבוב הקודם ושלא נצליח להגיע ל-60 מנדטים", הוא אמר, "אבל ביבי הוכיח שוב שהוא קוסם, שלף שפן מהכובע וניצח בבחירות. המטה שהפעלנו ביחד עם צעירי הליכוד חיפה ועם נוער הליכוד חיפה נתן את אותותיו, ובסוף היו אלה הצעירים שהשפיעו על ההורים לבחור נכון את עתידם. אני לא יודע מהן התוצאות בחיפה, אבל מה שחשוב זו התוצאה הארצית".

 

 

מטה הליכוד הרשמי

במטה הליכוד הרשמי בצ'ק פוסט, שבראשו עמד עו”ד חזי עיני, לא הופתעו מהתוצאות המדגם. כבר מיום פתיחתו של המטה לפני כחודש החלו בפעילות שטח מדלת לדלת שזכתה לכינוי "ליכודלת" – מבצע לוגיסטי בראשותו של שר החוץ ישראל כץ בכבודו ובעצמו. במסגרת המבצע פקדו הפעילים 3,100 בתי אבי במטרה להניע את מצביעי הליכוד שלא הצביעו בסבב הקודם.

עיני: "הרגשתי שהשטח בוער, והיום נתנו פוש. עברנו מדלת לדלת בחיפה ובקרית חיים. אני לא צריך לדעת את התוצאה הרשמית בחיפה, אבל לפי הרישומים שלנו זכינו להישג חסר תקדים. אני מודה לכל הפעילים שנטלו חלק ועבדו לילות כימים להשגת הניצחון".

גם חברי סיעת הליכוד במועצת העיר – יו"ר הסיעה שמשון עידו, יצחק בלס שמונה לאחראי על הקלפיות, ואלי בן דיין שהיה אחראי על פעילי שטח – נטלו חלק בפעילות המטה בחודש האחרון.

בן דיין: "תוצאות המדגם הן הוכחה לעבודה המאומצת שאנחנו עושים הן במישור המוניציפלי במועצה והן בהתגייסות למען הבחירות הארציות תוך התמקדות בהבאה של מצביעי הליכוד בשכונות שמזוהות עם הליכוד כמו קרית חיים, קרית שפרינצק, חטיבת כרמלי, נוה יוסף ונוה שאנן אל הקלפי, כך שאנחנו לא מופתעים. אנחנו מקווים שהליכוד ירכיב ממשלה לאומית על מנת להימנע מבחירות רביעיות ולהחזיר את היציבות השלטונית על כנה”.

 

 

 

מטה כחול לבן

האם הסיסמה "רק לא ביבי" עמדה לנגד עיניהם של אנשי מטה כחול לבן בחיפה, כשהחליטו לשכן את משרדיהם בדיוק במקום שבו היה המטה של סיעת חיים בחיפה בראשותה של עינת קליש רותם, אשר גברה על ראש עיר מכהן בהצבעת מחאה דומה שקיבלה את הכותרת "רק לא יונה"? התשובה לא ממש ברורה, מה שכן ברור הוא שזהו כבר הטייק השלישי בסרט "בנימין מול בני".

בשעה 17:30 קיבלו פעילי כחול לבן החיפאים הודעה בזו הלשון: "מצב חירום לאומי! אחוזי הצבעה בשפל היסטורי", באותיות לבנות על רקע אדום בוהק וסימן קריאה ענק להמחיש את גודל הדרמה. "המאבק צמוד והניצחון יוכרע על קולות בודדים. חיפאים – הניצחון תלוי בכם, זה לא תרגיל! מנתוני האמת אנו רואים שאחוז ההצבעה בחיפה נמוך מאחוז ההצבעה הכלל ארצי. חיפאים, אתם לא בקלפי! אם לא תצאו מהבית ותצביעו, נפסיד את המדינה לממשלת ארדואן", הסתיימה ההודעה ההיסטרית.

בעקבות אחוזי ההצבעה הנמוכים בערי המיקוד של כחול לבן, ובהן חיפה, קיימו חברי הנהגת המפלגה שיחת קוקפיט טלפונית, שבעקבותיה יצאו כמה הנחיות דחופות. חברי הכנסת של המפלגה קיבלו הנחיה דרך גורמי השטח להגביר את נוכחותם בכל ערי המיקוד והבייס, ולהישאר בשטח עד לסגירת הקלפיות בשעה 22:00.

אבל עוד לפני ההודעה הדרמטית, בשעת צהריים, זכתה חיפה לביקור של יו"ר כחול לבן בני גנץ, בדיוק כמו בספטמבר האחרון, ושוב היה זה הגרנד קניון שאירח את המתמודד לראשות הממשלה. כמו אז, גם הפעם קבלת הפנים היתה חמה, ואין זה פלא – תוצאות האמת בבחירות ספטמבר 2019 העניקו 35 אחוז מהחיפאים לגנץ ניצחון סוחף בעיר.

את גנץ ליוו אנשי המטה החיפאים בראשותו של שי אבוחצירה, חבר מועצת העיר מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה, פעילי שטח והמון אנשי אבטחה שנאלצו להדוף את ההמונים.

גנץ עודד את הפעילים החיפאים ואמר: "חיפה היא עיר חשובה ביותר. אמנם זה נשמע שיש מומנטום, אבל אנחנו לא סומכים על זה. יש לנו עוד 7 שעות, לעבור בניין בניין, בית בית, כדי לוודא שכולם יילכו להצביע. אתם עושים עבודה נהדרת. תמשיכו עד הסוף ונוכל להתחיל להוביל את ישראל לדרך חדשה". הפעילים כולם ענו לו בשירה "הו, הא, מי זה בא, ראש הממשלה הבא".

גם הפעם ליוותה אותו ח"כ מיקי חיימוביץ', הממונה על חיפה מטעם מפלגתה, ומאיר כהן, שחקן חדש בשטח. חיימוביץ', שהצהירה כבר יותר מפעם אחת שהיא מחויבת לשינוי שחיפה ולהוצאת המפעלים המזהמים מהמפרץ, סיירה בקלפיות ביחד עם יו"ר סיעת הירוקים במועצת העיר אביהו האן, שהוא גם יועצו של גנץ לענייני איכות סביבה במפרץ חיפה.

חיימוביץ' אמרה שהבשורה של כחול לבן היא להעמיד את חיפה במקום אחר בסדרי העדיפויות של המפלגה. "נושא זיהום האוויר בחיפה הוא אחד מהחמורים ביותר", היא אמרה בגרנד קניון, "העיר הזו הוזנחה במשך שנים. זו עיר עם פוטנציאל אדיר מכל הבחינות, ובמיוחד מבחינת הירוקים. צריכים לעשות פה מחשבה מחדש לגבי המפעלים המזהמים ומה עושים עם השטח שיתפנה, ואנחנו מחויבים לזה".

חיימוביץ' עזבה את העיר עוד לפני שהתקבלה ההנחיה מההנהגה להישאר בשטח. שלא כמו בשתי מערכות הבחירות האחרונות, היא לא נשארה לראות את תוצאות המדגם במטה המקומי וחזרה לתל אביב.

בשעה 21:40 התרכזו אנשי המטה והפעילים סביב מסך מחשב כדי לצפות בתוצאות המדגם. עד אז המטה היה קצת מנומנם, ולפתע התעורר. יוסי מזור, שפיקד על חמ"ל יום הבחירות בפעמיים הקודמות, קודם וניהל את מרחב חיפה, קריות ונשר, והיה אחראי על קרוב למיליון בעלי זכות הצבעה, לא יכול היה להמר על התוצאה, אבל הודיע: "אם לא ננצח אני אורז מזוודה ומחליף עם. לא יודע עדיין איזה עם. התחושה היא שהתחזקנו בזכות הציבור הערבי, שחלקו ראה בנו כתובת ימים ספורים לפני הבחירות. היתה עוד הפתעה בחיפה ובקריות – למרות העריקה של ח"כ גדי יברקן, במטה התייצבו אנשים מקהילת יוצאי אתיופיה שהתנדבו לעזור, והנוכחות שלהם הורגשה בשטח. מנגד, אפשר היה להרגיש בזליגה של תמיכה לכיוון העבודה-מר"צ-גשר, ואני מאמין שהתוצאה בחיפה תהיה דומה לסיבוב הקודם. לאנשים פשוט נמאס מעוד סבב ועוד אחד וכולם מחזיקים אצבעות".

בשני הסיבובים הקודמים חששת מאירועים לא צפויים ולבסוף הכל עבר חלק ונראה שהיום עלה מפלס האירועים החריגים.

"בניגוד למערכות הקודמות, אז מאוד חששנו, אבל החששות התפוגגו, הפעם אפשר היה להרגיש את המתח באוויר ובמהלך היום היו עשרות אירועים חריגים בחיפה ובקריות של השחתת פתקים, היו מספר אירועים בהם תומכים שלנו הגיעו להצביע בקלפיות ונאמר להם שהם כבר הצביעו וזה הסתיים בתלונות במשטרה, היו איומים על סיירות שלנו. אני יכול לומר שהיתה עלייה במפלס האלימות המילולית".

דקות ספורות לפני המדגם, סירב האן להמר. לעומתו אמר אבוחצירה: "אני יכול להמר רק על מה שעבדתי עליו – בחיפה כחול לבן תנצח".

תקבלו יותר מ-35 אחוז?

"כן, בפירוש כן".

ב-22:00, כשהכריזה יונית לוי על ניצחון לבנימין נתניהו ולליכוד, אבל כבד ירד על המטה. מה שהפתיע יותר מבחינתם היה תוצאת גוש הימין. "זה לא הגיוני", אמר אבוחצירה, "לא ייאמן".

 

אכזבה במטה כחול לבן (צילום: חגית הורנשטיין)

אכזבה במטה כחול לבן (צילום: חגית הורנשטיין)

 

ועדת הבחירות האזורית

החלה ספירת הקולות בוועדת הבחירות האזורית בחיפה עם הגעתה של הקלפי הראשונה – מבית הספר אורט כרמל בוואדי ניסנאס בשעה 22:40. ל פי הנחיות של ועדת הבחירות המרכזית, גם פתקים שהושחתו בכוונה, אם נמצאו שני פתקים כאלה או יותר בקלפי, ייחשב כפתקים כשרים. בוועדה ציינו כי עד לתום ההצבעה לא נרשם אף אירוע חריג בחיפה".

 

ספירת הקולות בוועדת הבחירות האזורית (צילום: שושן מנולה)

ספירת הקולות בוועדת הבחירות האזורית (צילום: שושן מנולה)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אלדד

    נפלא
    אני פונה לחברות הבאות:
    קבוצת יבנה, מוטולה, בית השיטה ושאר יצרני החמוצים
    אנא מכם, הגבירו את קצב הייצור, בקרוב יהיה ביקוש להמוןןןן מלפפונים חמוצים !
    במיוחד בעיר חיפה ובערים האדומות האחרות
    חבל על הזמן, להתחיל לייצר המון חמוצים ובמרץ 🙂

  2. חיפה תאכל הרבה קש

    קליש נשארה ללא בעלי ברית בפוליטיקה הארצית
    כחלון פרש מהאוצר, ומצבה של חיפה יהיה רע.
    זה מצב מאד לא טוב לחיפה, יהיה קשה לגייס תקציבים

  3. אושר גדול

    שי אבוחצרה המוקיון של יהב רק בשביל כאלו כמוך שכנעתי את כולם להצביע ליכוד

  4. ל61 המיוחל בע"ה

    לחיפה תאכל.. קליש נתנה לי דרייב עצום לעשות הכל כדי לחזק את מחל הימין וחרדים, כבר בבוקר עשרות טלפונים לחברים שילחצו וילכו להצביע, את תומכי כחלון הצלחתי להושיב בבית, הם עמדו להצביע פרץ&מרץ, מבחינתם הם הבינו שגרוע יותר להם עוד סבב מאשר להצביע לפרץ&מרץ וכך עשיתי. בבחירות לרשות העיר אפעל שוב להזיז את קליש.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר