ישיבת מועצת העיר (צילום: בועז כהן)
ישיבת מועצת העיר (צילום: בועז כהן)

הצעת חוק ממשלתית: ישיבות מועצה בווידאו קונפרנס

משרד הפנים פרסם תזכיר חוק חדש שאישורו יאפשר לקיים ישיבות מועצה ברשויות המקומיות בהיוועדות חזותית, וזאת בעקבות הגבלת ההתקהלויות לנוכח משבר הקורונה. לפי תזכיר החוק, גם ישיבות שלא מן המניין ניתן לקיים בווידאו קונפרנס

פורסם בתאריך: 29.3.20 17:02

לנוכח הגבלת ההתקהלות הנובעת ממשבר הקורונה פרסם משרד הפנים תזכיר חוק חדש שאישורו יאפשר לקיים ישיבות מועצה ברשויות המקומיות בהיוועדות חזותית (וידאו קונפרנס).

תזכיר חוק הוא הצעת חוק שמשרד ממשלתי מוביל לאישור. על פי נוסח הצעת החוק לקיום ישיבות מועצה בהיוועדות חזותית, משרד הפנים מציע לקבוע כי הוא יחול כהוראת שעה (חקיקה הנקבעת לתקופה מוגבלת). בתזכיר החוק מוצע לקבוע שאם ראה ראש רשות מקומית צורך בקבלת החלטה חיונית של המועצה ואין אפשרות מעשית לכנסה בשל הגבלת ההתקהלות, הוא רשאי לקבוע כי ישיבת מועצה תתקיים בהיוועדות חזותית, ובלבד שיתאפשר לכל המוזמנים לישיבה לראות באמצעות מסך ולשמוע את כלל המשתתפים בישיבה ואת הנעשה במהלכה בזמן אמת ולהשמיע את עמדתם.

 

 

לפי הצעת החוק החדשה, גם לבקשתם של שליש מחברי המועצה לכנס את המועצה לישיבה שלא מן המניין בנושא חיוני תתקיים ישיבת מועצה בהיוועדות חזותית לנוכח הגבלת ההתקהלות. ישיבה שזומנה לפי מתווה זה לא תכונס יותר מפעם אחת בכל חודש, אלא אם כן ביקשו מראש הרשות המקומית בכתב לפחות שני שלישים מחברי המועצה אחרת.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "על רקע התמודדות מדינת ישראל עם התפרצות נגיף הקורונה, בשים לב למגבלת ההתקהלות ובעקבות בקשת השלטון המקומי לאפשר גם בתנאים אלה לקיים ישיבה של מועצת הרשות המקומית כאשר היא נדרשת לקבלת החלטה חיונית, מוצע לתת סמכות לראש הרשות המקומית להורות לזמן ישיבת מועצה ולקיימה בהיוועדות חזותית הנעשית בתקשורת בין מוקדים באמצעות העברת תמונה וקול בזמן אמת. עוד מוצע לקבוע כי הוראה דומה תחול גם במקרה ששליש לפחות מחברי המועצה ביקשו לכנס את המועצה לישיבה שלא מן המניין, ובמקרה כזה תזומן ישיבה כאמור".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יש לי קווסצ'ן

    למה להשתמש בביטוי וידאו קונרפנס ולא שיחות ועידה בוידאו?
    למה להכניס בכח ביטויים בשפות זרות כשיש חלופות ידועות בעברית?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר