רוני בן חיים (צילום: בועז כהן)
רוני בן חיים (צילום: בועז כהן)

בגלל הקורונה: העירייה תבקש הלוואות של 190 מיליון שקל

חברי ועדת הכספים של עיריית חיפה יתבקשו לאשר לגזבר העירייה רוני בן חיים לבקש מהבנקים הלוואות בסך של 190 מיליון שקל לתקופה של עד 15 שנה לביצוע פרויקטים שמופיעים בתקציב הפיתוח השנתי. הסיבה: סכנה למקורות המימון של העירייה בגלל משבר הקורונה

פורסם בתאריך: 3.5.20 09:51

בישיבת ועדת הכספים של עיריית חיפה שתתכנס ביום חמישי יתבקשו חבריה לאשר לגזבר העירייה רוני בן חיים לבקש מהבנקים הלוואות בסך של 190 מיליון שקל.

במכתב ששלח לחברי הוועדה כתב בן חיים: "לאור משבר הקורונה והסכנה למקורות המימון של העירייה בגין הפרויקטים אשר צוינו בתקציב, אבקש אישורכם לקבלת הלוואות בגין עבודות פיתוח 2020 בסכום של 190 מיליון שקל לתקופה של עד 15 שנה, צמודות למדד ובתוספות ריבית ולחלופין בריבית משתנה (פריים+ריבית). את ההלוואות ניקח בשלבים לפי התקדמות הפרויקטים. אבקש אישורכם להסמיכני להחליט על הבנקים שמהם יילקחו ההלוואות ועל גובה הריבית במועד לקיחתן. הביטחונות להלוואות יהיו שעבוד הכנסות עצמיות של עיריית חיפה".

 

 

יצוין כי תקציב הפיתוח של העירייה לשנת 2020, אשר כולל את תקציב הפיתוח הרב שנתי, הוא 1.4 מיליארד שקל, כך שהעירייה מבקשת למעשה הלוואות בשיעור של 13.5 אחוז מהתקציב.

סגן ראש העיר דוד עציוני, המשמש גם יו"ר ועדת הכספים, אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "מתפקידנו לעשות כל שנדרש על מנת לעבור את המשבר הזה הן בפן הבריאות והן בפן הכלכלי. אעשה ככל שביכולתי כדי לסייע לעסקים בחיפה ולכלכלת העיר".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. גילה

    אחרי שמבריחים משקיעים ויזמי נדל"ן, קוראים לםהם בשמות גנאי ומאשימים אותם בשדידת הנכסים החיפאיים, מסתבר שאופס, הלך הכסף. יאללה, ניקח הלוואות והעיר תשקע בחובות. ממילא עוד שנתייים וחצי לא נהיה יותר בשלטון וזו תהיה הבעיה של מי שיגיע אחרינו

  2. זה הזמן לגלות מנהיגות

    שעת המבחן עכשיו של הנהלת העירייה. תראו יעילות , אחריות. ודאגה לתושבים ולעובדים. בהצלחה

  3. בדיחה עצובה

    העבריינית המורשעת, שלא מסוגלת לנהל ועד בית והעבירה תקציב תלוש מהמציאות, תשקיע את הציבור החיפאית בחובות של מיליונים. ואחריה המבול. ועדה קרואה עכשיו!

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לפתוח קרקעות לבניה זה מעודד צמיחה

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה הקורונה עשתה בדיוק לעירייה שממשיכה לגבות מיסים ברמה הכי גבוהה בארץ?
    חוטאים לאמת כדי לשכנע אותנו שהבזבוזים המיותרים נכונים

  6. אלון

    זה לא ש-190 מלש"ח ילכו לפיתוח העיר באמת, כלומר הם כן ילכו. אבל מצד שני העירייה מחזירה חובות עבר השנה על סך 172 מלש"ח. כלומר כל ההלוואות האלו, הן בעצם מחזור חובות. רק שבדרך הבנקים מרוויחים מיליארדים על הריבית וההצמדה.

    לפחות אפשר להגיד שקליש השנה ניסתה לצמצם קצת את החוב באמצעות זה שהיא תכננה להחזיר 24 מלש"ח יותר ממה שהלוותה. אבל הקורונה גרמה לה לקחת 18 מלש"ח יותר.

  7. קליש צאו

    מגדילים הלוואות כדי לפרגן לחברים ולהקים עוד רשות/איגוד מים כאילו לא חסר.
    מי ישלם את החוב??!!! את העסקים העיריה מבריחה. יוצרת אווירה רעילה.
    קליש צאו צאו צאו, מצייצת כמו ציפר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר