ספרי תורה (צילום: מוטי קמחי)
ספרי תורה (צילום: מוטי קמחי)

האם כיתות יהפכו למקומות תפילה בימים הנוראים?

יו"ר סיעת ש"ס במועצת העיר הרב אורי אוזן יזם פנייה של 16 מחברי המועצה לראש העיר עינת קליש רותם בבקשה להפוך כיתות בבתי ספר בחיפה למקומות תפילה בראש השנה וביום כיפור. אוזן: "תהיה שמירה ללא פשרות על הכללים של משרד הבריאות לפי המתווה המאפשר תפילות"

פורסם בתאריך: 13.9.20 12:03

16 חברי מועצת העיר פנו לראש העיר עינת קליש רותם בבקשה להפוך כיתות בבתי ספר בחיפה למקומות תפילה במהלך הימים הנוראים. יוזם הפנייה הוא יו"ר סיעת ש"ס במועצה הרב אורי אוזן.

במכתב ששלח אוזן לקליש רותם ביום חמישי נכתב: "ב-7 בספטמבר התקיימה פגישה בין חברי המועצה מהסיעות הדתיות לעוזר המנכ"ל ולראשי מחלקות רלוונטיות בעירייה למציאת פתרון לתושבי העיר בדבר תפילות הימים הנוראים, וזאת כדי לאפשר פרישה נרחבת של מניינים על מנת למנוע התקהלות לא רצויה בבתי הכנסת עקב נגיף הקורונה ולמען שמירה על בריאותם של המתפללים. בפגישה הציג כל חבר מועצה את הפתרונות שלו, וחלק מהבעיות נפתרו בסיוע ובשיתוף פעולה של כל המשתתפים בפגישה".

עם זאת, ציין אוזן חלק מהבעיות לא נפתרו "שהרי להשאיר ציבורים נרחבים בתפילות הארוכות של הימים הנוראים בחוץ בחום, אפילו עם הצללה, למשך שש-שבע שעות בראש השנה וליום שלם ביום הכיפורים – בוודאי אינו מעשי, והתוצאה הכואבת תהיה שהציבור יצטופף בתוך מבני בתי הכנסת הממוזג תוך אי שמירה על הכללים, ובכך יגדיל את סכנת ההדבקות. אי לכך, אנחנו פונים לראש העיר בבקשה לאפשר את פתיחת בתי הספר לקיום המניינים, וזאת נוסף על בקשתו של שר הפנים אריה דרעי מ-19 באוגוסט לכל ראשי הרשויות במדינה לאפשר פתיחת בתי הספר כמתן מענה לציבור המתפללים. חשוב לציין שמשרד החינוך תומך בנושא ופרסם חוזר והנחיות לקיום הפעילות".

 

 

אוזן הוסיף: "פתיחת מניינים כאלה תהיה בתיאום עם נאמן הקורונה של העירייה, שיתדרך את הציבור תוך שמירה ללא פשרות על הכללים של משרד הבריאות לפי המתווה המאפשר תפילות. לאור כך שברוב הערים במדינה ניתנה האפשרות לפתיחת בתי הספר לצורך המטרה הנעלה, לא נראה שבעיר כמו חיפה, אשר משמשת דוגמה למודלים רבים אחרים ברחבי המדינה, תהיה התנגדות נחרצת כל כך נגד קיום של תפילות בימים קדושים אלו. נשמח לקבל את תשובתך בהקדם על מנת להיערך".

 

הרב אורי אוזן (צילום: יוסי ויינר, הדור הבא בצילום)

הרב אורי אוזן (צילום: יוסי ויינר, הדור הבא בצילום)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    364 ימים לא עודה כלום עבור תושבי חיפה
    יןם כיפור – מוציא הודעות לתקשורת על בעיית המתפללים.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם במניין של 10 איש, אחד חולה קורונה ששר ומזמר עם עוד 9 ידביק אותם והם יחזרו מהתפילות הביתה ידביקו את המשפחה ומשם יהעה גל נוסף.
    הציבורים הדתיים בישראל הציתו על המדינה אסון שיגיע לאלפי מתים, בגלל ההתעקשות הילדותית שלהם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר