עינת קליש רותם (צילום: ראובן כהן)
עינת קליש רותם (צילום: ראובן כהן)

תקציב 2021 של עיריית חיפה אושר במועצה

15 חברי מועצת העיר הצביעו בעד תקציב עיריית חיפה לשנת 2021 לעומת 11 חברי מועצה שהצביעו נגדו. בין התומכים: יו"ר סיעת ש"ס במועצת העיר הרב אורי אוזן. ראש העיר עינת קליש רותם: "החזון העירוני החל להיות משולב בכל סעיף בתקציב כבר משנת 2020, והוא מתעבה ובונה את התקציב גם של 2021"

פורסם בתאריך: 15.9.20 20:43

ראש העיר עינת קליש רותם והקואליציה העירונית הצליחו הערב (שלישי) לאשר את תקציב עיריית חיפה לשנת 2021. 15 חברי מועצה הצביעו בעד אישור הצעת התקציב, ובהם גם חבר האופוזיציה הרב אורי אוזן מסיעת ש"ס, לעומת 11 חברי מועצה שהצביעו נגדה. ההצבעה התקיימה במסגרת ישיבת מועצה שלא מן המניין, שאותה זימנה קליש רותם במטרה לאשר את הצעת התקציב, אשר אושרה לפני שבועיים בוועדת הכספים העירונית.

לפי הצעת התקציב, תקציב העירייה הרגיל לשנת 2021 יעמוד על 2,981,705,000 שקל, כאשר בסעיף ההכנסות צופה הנהלת העירייה גידול של קרוב ל-16 מיליון שקל – מ-1.39 מיליארד שקל ב-2020 (נתון מוערך שכן השנה עדיין לא הסתיימה) ל-1.406 מיליארד שקל ב-2021. מהתפלגות הוצאות העירייה לשנת 2021 עולה כי 48 אחוז מהן יהיו הוצאות על שכר, 45 אחוז יהיו הוצאות על פעולות, ושבעה אחוזים יוקדשו לפירעון מלוות. סך כל הוצאות השכר של העירייה ב-2021 יהיה 1,676,150,000 שקל – גידול של 42,150,000 שקל. בד בבד יגדלו ההוצאות על פעילות ב-28,718,000 שקל ל-1,305,555,000 שקל.

תקציב הפיתוח יעמוד על 978,258,000 שקל, כאשר 534 מיליון שקל יוקצו לכבישים ולדרכים, 157.3 מיליון שקל לדת, לרווחה, לתרבות ולספורט, 80.6 מיליון שקל לנכסים, למשרדי העירייה ולביטחון, 70.9 מיליון שקל לפיתוח כלכלי, לתיירות ולחופים, 65.3 מיליון שקל למוסדות חינוך, 48.8 מיליון שקל לתברואה ו-21.3 מיליון שקל לפיתוח גנים.

בדבריה לחברי המועצה אמרה קליש רותם: "החזון העירוני החל להיות משולב בכל סעיף וסעיף בתקציב כבר משנת 2020, והוא ממשיך, מתעבה ובונה את התקציב גם של 2021. בקרוב נתחיל את תוכנית האב לחינוך בחיפה, ונקצה משאבים רבים לשיפור, לשדרוג ולשיפוץ מוסדות החינוך בעיר שלא טופלו בצורה יסודית במשך עשרות שנים. התקציב הזה יותר מהכל מציג פורמט חדש שגם הוא ישתדרג בשנה הבאה, ויאפשר קריאה פשוטה יותר ושקיפות רבה יותר, בהתאמה לפורמטים מקובלים בערים אחרות בארץ ולפי דרישות משרד הפנים. חשוב לציין שבמסגרת השינוי של מבנה התקציב הכנסנו סעיף חשוב ביותר – רזרבה – שנדרש על פי החוק ואשר יאפשר לנו לפעול בצורה מסודרת במהלך השנה גם אל מול הפתעות ושינויים, ומי כמונו מבין כעת, בימי הקורונה, את המשמעות של הפתעות ושינויים".

ראש העיר הוסיפה ואמרה: "ולבסוף, חשוב יותר מכל – התקציב מותאם לימי הקורונה. סעיפי התרבות לכל הקהילות בעיר הצטמצמו בצער רב בגלל ההבנה שהמגבלות שנפלו עלינו ישנו את ההתנהלות שלנו, כעירייה וכתושבים, בלית ברירה. כולנו נשמח כשהקורונה תהיה מאחורינו, ושאפשר יהיה לחזור וליהנות מאירועים גדולים ומפעילויות תרבות שכה חסרות לכולנו. לשם כך נוכל לערוך שינויים בתקציב בהמשך הדרך, ואפילו להשתמש בסעיף הרזרבה. כולנו נשמח להגיע ליום שיאפשר לנו ליהנות מסעיף זה, שאותו שמרנו לימים קשים. נמשיך וננהל את התקציב של העירייה ואת כספי הציבור באופן האחראי ביותר".

 

 

יו"ר סיעת הירוקים אביהו האן פנה בדבריו לראש העיר ואמר: "נלחצת והבאת תקציב מהיר, לא מבושל, לא אפוי ולא בשל שמבייש את העיר ולא יקדם אותה בשום דרך שהיא, אלא אף ייקח אותה לאחור. התקציב הזה יגרום לכך שנביא את העיר לגירעון של עשרות מיליוני שקלים אם לא יותר. זאת תהיה התוצאה של התקציב הזה. בתהליך הזה גם נאבד את הגדרת העיר האיתנה שקיבלנו ממשרד הפנים אחרי מאמצים קשים. התקציב הזה הוא פיגוע לעיר ולכל תושביה. בכל ארגון נורמלי מכינים את התקציב ביחד עם תוכניות עבודה. היכן תוכנית העבודה? אין דבר כזה. ואתם יודעים למה אין דבר כזה? מפני שכדי להכין תוכנית עבודה צריך לעבוד. בדרך כלל המנכ"ל והצוות שלו עוברים בכל המחלקות, מקבלים את הדרישות, פועלים בהתאם לדרישות ואז בונים תקציב. פה, לפחות ממה ששמעתי מהרבה מאוד גורמים בעירייה, אף אחד לא דיבר עם המחלקות. דממה. את הדבר האלמנטרי הזה הנהלת העיר הכושלת לא עשתה. בכל ישיבת תקציב בחמש השנים שבהן היית באופוזיציה טחנת ליונה יהב את המוח 'איפה תוכנית העבודה שלך?'. אז איפה התוכנית שלך? היכן?".

האן אמר עוד: "רק לפני כמה ימים החליטה ממשלת ישראל על סגר. המשמעויות של הסגר הזה יהיו נוראיות. עסקים רבים ייפגעו וייסגרו, ומשפחות רבות לא יוכלו לשלם תשלומי ארנונה. כתוצאה מכך הארנונה שלנו תיפגע וההכנסות ייפגעו. שום דבר מזה לא לקחתם בחשבון. העיקר שרצים כבר בספטמבר לאשר תקציב. אלו הם תמרורי אזהרה נוראיים".

האן התייחס גם למינהלת 2030 ואמר: "בתקציב יש מיליונים רבים שהולכים למינהלת. מינהלת 2030 היא הפטנט החדש להקים פה עירייה בתוך עירייה. יועץ שיט, יועץ אסטרטגי, יועץ תיירות, יועץ חדשנות, יועץ תחבורה, יועץ לענייני אירוסים, יועץ לענייני אינטרנט, יועץ לענייני בישול ואפייה ומי יודע אלו עוד יועצים את מתכננת לנו. זה אבסורד. עולה ריח רע מהיועצים האלה – ריח רע שהדברים האלה בעתיד אולי ייבדקו וייבחנו. זה גוף שאינו מפוקח ופועל במחשכים, והדבר הכי חשוב – לא ראיתי שום תפוקות במשך כמעט שנתיים מאותם יועצים. כלום. נאדה. שום מסמך, שום פרויקט, אולי מלבד לסגור את רחוב נתנזון ואחרי שעתיים לפתוח אותו מחדש. במשך יותר משנה אנחנו שופכים פה מיליוני שקלים על היועצים האלה, שרובם אגב אינם תושבי חיפה, כל מיני מקורבים כאלה ואחרים. לאן הולך הכסף של התושבים? העירייה הזו מנותקת מהתושבים שלה. אתם יושבים שם למעלה, לא יורדים לשטח, והתושבים לא רואים אתכם. אתם לא יודעים מה נעשה בכבישים ובמדרכות, ומה עם הזבל שנשפך ברחובות. אתם מנותקים לחלוטין".

חברת האופוזיציה סופי נקש מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "אני מנסה להבין מה עומד מאחורי הלחץ והבהילות להעביר תקציב שנתי לשנת 2021 בחודש ספטמבר. רק ב-29 במרץ השנה העברנו את תקציב 2020, לפני שבוע אישרו כאן שינויים לתקציב 2020 בעקבות הקורונה, ועכשיו כבר מביאים לאישור את תקציב לשנת 2021? זהו תקציב שהוא העתק-הדבק לתקציב של השנה הקודמת. היכן מתבטאת העבודה של היועצים שעלו כסף רב בנושא תשתיות, כאשר ראש העיר טענה שיש צורך ביותר ממיליארד שקל בשיקום העיר? איפה תוכנית העבודה הרב שנתית שמפרטת מה בוצע? מה עתיד להיות מבוצע השנה כאשר איש אינו יודע מה בוצע ומה לא? איך ניתן בכלל להביא היום תקציב לאישור, כאשר אנו לא יודעים כיצד תסתיים השנה מבחינת הכנסות והוצאות? בוועדת הכספים דיווח הגזבר על גירעון צפוי של 70 עד 100 מיליון שקל. מינהל ההנדסה לא עמד ביעדים, ומיעד של 110 מיליון שקל הכנסות, הוא הכניס בקושי 40 מיליון שקל. יש ירידה דרמטית בהכנסות העירייה מאגרות ומהיטלי פיתוח, ירידה דרמטית בהכנסות מגביית הארנונה וכתוצאה מווירוס הקורונה, וזו רק ההתחלה".

נקש הוסיפה כי "צפויה פגיעה משמעותית בהכנסות העירייה ממקורות עצמיים כגון ארנונה, חניה ואגרות בנייה. עיר לא יכולה להתבסס על חלוקת דוחות לתושבים ולהעלות את צפי ההכנסות מדוחות. העירייה קלטה עשרות עובדים בכירים והרבה יועצים בשנתיים האחרונות – דבר שהגדיל את הוצאות השכר והפעולות במיליוני שקלים ללא שום תועלת. אני כבר לא מדברת על כך שהמדינה צפויה לבצע קיצוצים רוחביים בתקציבה כדי לצמצם את הגירעון, והמשמעות היא קיצוץ מיידי של עשרות מיליונים שקלים בהקצבות הממשלה לחינוך, לרווחה וכו'. התקציב אינו משקף את צורכי שכונות העיר – לא קרית חיים, לא נוה דוד, לא קרית אליעזר ולא הכרמל. פשוט כלום. בקושי עשרה מיליון שקל לתשתיות. אני כבר לא מדברת על חלוקה שוויונית בתקציבי החינוך, התרבות ועוד שישקפו את כלל הציבור. מדובר בתקציב גרוע שהוא סטירת לחי לתושבי העיר. ראש העיר טענה בעבר כי חלק ממשרדי הייעוץ שהיא שכרה עוזרים לה לבנות את התקציב. אם זה התקציב שבנו היועצים שעלו למשלם המסים כסף רב, אז אנו דורשים את כספנו בחזרה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. רונית

    כל הכבוד לראש העיר. חבל שהיא לא נבחרה ב2013, המצב היה יכול להיות הרבה יותר טוב. עם פחות מזהמים ופחות נמל מפלץ.

  2. חיפאי וותיק

    עירייה של מטומטמים!! אוכלי חינם.
    סופי נקש את צודקת במיליון אחוז

  3. גלי

    קליש היא הרעה החולה של העיר הזאת.
    לא עובדת רק מדברת ומצטלמת וחושבת שדברים ייעשו מעצמם
    לא מבינה פסיק בכלכלה למען האמת גם לא בכלכלת בית אז איך תנהל עיר.
    בזבוזים משוועים שלא לצורך על גופים מקבילים לעירייה שמשתקים את העירייה והם עצמם לא תורמים
    העיר בקריסה. ככה לא מנהלים עיר!!!

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ראש עיר שמנותקת מהתושבים עוד כמה זמן יש לנו לחיות איתך

  5. שכונות החוף משוועות להתחדשות

    איך זה שברמות רמז הקטנה כבר התבצעו עשרות פינוי בינוי
    ובכל שכונות החוף ביחד אפילו בנין אחד לא הוקם עדיין במסגרת פינוי בינוי?? (בנין אחד ויחיד ביציאת אירופה בשלבי הקמה).
    אפלייה עדתית?אפלייה פוליטית של מצביעים? אפלייה בגלל היעדר השכלה?
    אי אפשר להסביר את זה אחרת,מחיר הקרקע בשכונות החוף וברמות רמז זהה,יזמים נלהבים חתומים עם דיירים יש בכל שכונות החוף ובשורה התחתונה בנין אחד ויחיד בשלב הקמה בשפרינצק ועשרות פרויקטים מאוכלסים ברמות רמז.

  6. תשובה ל: "שכונות החוף משוועות.."

    חבל שלא הקשבת לישיבת המועצה ואתה סתם זורק ססמאות. דיברו על זה שכל ההתחלות של הבניה יתחילו ב2022 כי עדיין עובדים על התכניות להתחדשות עירונית (35 תכניות). ותכנון לוקח זמן, גם האדריכלי וגם כל הבירוקרתיות הנלוות (ועדה מחוזית, תכנית מפורטת, תב"ע..) עד שאפשר להתחיל לחתום על היתרי בנייה.
    טיפה סבלנות וחבל שלא עוקבים אחרי ישיבות המועצה. הסבירו שם יפה מאוד מה יהיה ואיך.

  7. כרמליסטית

    לראש העיר הזאת חיכינו שנים. סוף סוף דברים מתחילים לזוז בעיר הזו שהייתה במצב של מוות קליני 15 שנה. אופטימית מאד להמשך.

  8. דניאלה

    שכונות החוף והכרמל המערבי בהחלט מנותקים משאר העיר ומופלים לרעה בייחוד בשנתיים האחרונות.
    שימו לה לחלוקת הפחים הכתומים ולעמודי החזירים איפה הוצבו.
    למרות שתאונה עם חזיר התרחשה דווקא בשפרינצק.
    ראש עיר גרועה מאוד שנבחרה בתמיכת דתיים וחרדים (לפי החלטת רבנים גורפת) כדי לקדם אג'נדות שלהם.
    היא באמת בובה על חוט שלא עושה דבר ואחרים מנהלים אותה ובשבילה וככה זה נראה. היא עוד לומדת איך להרוס את העיר.
    עיר בקריסה טוטלית.

  9. חגית

    בשורה טובה לשנה חדשה. בהצלחה עינת, והמשיכי בדרכך בכל הכוח. כל חיפה איתך.

  10. חיפאית אחרת

    כרמליסטית את אופטימית כי את לא מכירה את ראש העיר.
    היא כל כך בלון נפוח ותו לא מהיכרות אישית וקרובה.

  11. תשובה לדניאלה

    ראית את הישיבה או שאת כמו מירי רגב שסתם אומרת ומביעה ביקורת בלי לראות את התוכן?
    נאמר בישיבה שכל הבניה והשיוני יתחילו ב2022, עד אז מכינים את הקרקע ומכינים 35 תכניות התחדשות עירונית בין היתר לשכונות החוף.
    אפשר לחשוב ש15 שנה העיר הייתה לה לה לנד. איך שקליש נבחרה אנשים התעוררו פתאום לחיים האמיתיים.
    כנראה שההוא מדניה היה נותן שירותי תברואה VIP לטוקבקיסטים הקבועים ואנשי החונטה של ההון-תשקורת-שלטון.

  12. נעמה

    בישיבה שבה נוכחת ראש העיר וכל ישיבה מוקלטת שבה ניתן לצפות, ראיון ושיחה אתה רמת השיח נמוכה מאוד ומביישת אותנו כתושבי העיר. היא מתבטאת רע מאוד, תוקפת, סותמת פיות, מלחמתית ושפתה דלה ולא נעימה לשומע.
    מי שממשיך לדגול בה שיהנה לבד אבל לא תשכנעו את תושבי העיר שיש להם ראש על הכתפיים ועיניים רואות שראש העיר הזאת ראויה. היא לא !!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר