ג'אקי ואקים ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן, ראובן כהן)
ג'אקי ואקים ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן, ראובן כהן)

ביקורת קשה נגד קליש רותם בדוח מבקר המדינה

בדוח שפורסם אתמול מותח מבקר המדינה מתניהו אנגלמן ביקורת קשה על יחסיה של הנהלת עיריית חיפה וראש העיר עינת קליש רותם עם גזבר העירייה לשעבר ג'אקי ואקים, ומציין כי כתוצאה מהיחסים המעורערים אושר תקציב העירייה לשנת 2020 באיחור של חודשיים

פורסם בתאריך: 20.10.20 07:59

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן מותח ביקורת קשה על יחסיה של הנהלת עיריית חיפה וראש העיר עינת קליש רותם עם גזבר העירייה לשעבר ג'אקי ואקים, שהתפטר מתפקידו בנובמבר 2019. בדוח הביקורת 71 א׳ לשנת 2020 שפורסם אתמול (שני) הדגיש אנגלמן כי כתוצאה מהיחסים המעורערים אושר תקציב העירייה לשנת 2020 באיחור של חודשיים.

"אי אישור תקציב של רשות מקומית במועד מקשה על הנהלתה להוציא אל הפועל את מדיניותה באופן מיטבי", כתב המבקר תחת הנושא "נושאים מערכתיים – השלטון המקומי", "הדברים מבטאים את חשיבות שיתוף הפעולה בין בכירי הרשות לגזברה. תקציבה של עיריית חיפה עמד בשנת 2018 על כ-2.8 מיליארדי שקל, היא הוגדרה נכון למועד הביקורת כרשות איתנה, ואת השנים 2017 ו-2018 (שלהי כהונתו של ראש העיר לשעבר יונה יהב; ש"מ) סיימה בעודפים תקציביים. גזבר העירייה כיהן בתפקידו משנת 1993. נמצא כי מאז כניסתה של ראש העיר עינת קליש רותם לתפקידה באוקטובר 2018 התגלעו בינה לבין הגזבר מחלוקות בסוגיית ניהול תקציב העירייה לשנת 2019".

אנגלמן ציין כי "ביולי 2019 התריע הגזבר בפני ראש העיר כי קיים צפי לגירעון גדול הן בתקציבה הרגיל של העירייה והן בתקציב הפיתוח שלה באותה השנה. נאום שנשאה ראש העיר בפני מליאת המועצה בנובמבר 2019 ביטא את חילוקי הדעות בינה לבין הגזבר בכל הנוגע לניהול הכספי של עיריית חיפה ולצורך להגדיל את הכנסות העירייה באמצעות בנייה מואצת. יום למחרת הנאום הודיע הגזבר על התפטרותו, והיא נכנסה לתוקף בפברואר 2020".

 

 

עוד ציין המבקר כי הביקורת בעיריית חיפה משמשת דוגמה לקשיים בניהול תקציב ובגיבושו: "קשיים בקביעת מסגרת התקציב ובניהולו יכולים לאפיין גם רשויות איתנות, למשל ההתנהלות של ראש העיר חיפה וגזברה בנוגע לתקציבי העירייה לשנת 2019 ולשנת 2020 – התנהלות שהיא לבדה נבדקה באופן ממוקד בביקורת זו. על פי הדין, תקציב העירייה לשנת 2020 היה אמור לקבל את אישורה של מליאת מועצת העיר עד לסוף דצמבר 2019, אך בפועל הוא אושר במליאה בסוף פברואר 2020. הדבר נבע כפי הנראה מהיעדר שיתוף פעולה בין הנהלת העירייה לגזברה".

בתגובה לביקורת ענתה קליש רותם כי העירייה מינתה גזבר חדש ושלושה יועצים כלכליים אשר בוחנים כעת את ניהול כספי העירייה בשנים עברו.

 

מתניהו אנגלמן (צילום: אוהד צויגנברג)

מתניהו אנגלמן (צילום: אוהד צויגנברג)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

36 תגובות
  1. שמה עליו קצוץ !! ועל כל התקשורת במקומית.

    אני נבחרתי ואני אנהל… תתפוצצו.
    רציתם שינוי!!!

  2. זמי

    הגברת הדוקטורית אינה ראש/ת העיר אלא ראש/ת העירייה!!!
    נא להכניס זאת חזק לראש, למסמכי העירייה ועל דלת משרדה!

  3. תקדם

    שהמבקר יבקר חלק מהשרים ואז יבוא בטענות לקליש. היא דחתה את התקציב כי הייה לה סיבה טובה.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בדוח הבא הוא יאשים את קליש שהיא העבירה את תקציב 2021 מוקדם מידי …

  5. שטויות. לא רציני בהתייחס להתנהגות הגזבר שהתפטר.

    התקציב ל-2021 אושר בספטמבר -אוקטובר 2020, ואז האופוזיציה ביקרה את האישור הזה, בטענה שהוא אודר מוקדם מדי. בראיה רחבה ועניינית העירייה מתנהלת בצורה טובה, ולא וחבל שהכותב לא התייחס בכתבה גם למציאות היום, ודן רק בלהזין אווירה שלילית לציבור החיפאי. התרגלנו כבר שכל הכתבות במקומונים זורקים חול לעיני הציבור, מדי יום. האווירה בחיפה חיובית וטובה, והיא אף הפכה לעיר ירוקה! מאחל לכל הכותבים במקומונים הרבה בריאות !

  6. הצילו

    הצילו אותנו מפני העבריינית המורשעת וקומנדו המופרעים שלה שמגיבים כאן. ולמגיב הקודם – לפני שאתה מגיב תלמד לכתוב בלי טעויות!!!

  7. תשובה להצילו. עכשיו תמשיכ/י לצעוק הצילו...הכי חשוב: מסכה...

    התקציב ל-2021 אושר בספטמבר -אוקטובר 2020, ואז האופוזיציה ביקרה את האישור הזה, בטענה שהוא אושר מוקדם מדי. בראיה רחבה ועניינית העירייה מתנהלת בצורה טובה, וחבל שהכותב לא התייחס בכתבה גם למציאות היום, ודן רק בלהזין אווירה שלילית לציבור החיפאי. התרגלנו כבר שכל הכתבות במקומונים זורקים חול לעיני הציבור, מדי יום. האווירה בחיפה חיובית וטובה, והיא אף הפכה לעיר ירוקה! מאחל לכל הכותבים במקומונים הרבה בריאות !

  8. ניר

    צריך לבדוק מה קרה בעיריית חיפה בתקופת יהב ולהעביר למבקר המדינה את הממצאים. למרבה השמחה זה בדיוק מה שעינת קליש עושה כעת.

  9. דין דין

    מדוע המבקר לא בודק כיצד בכירים בעיריה מתנהלים כנגד ראשת העיריה?הרבה יותר מענין מאישור תקציב באחור של חודשיים.

  10. נעמה

    יש מישהו שהיא כן ביחס טוב איתו?
    גם התושבים מקבלים ממנה יחס מזלזל ומתנשא.
    פשוט היא לא ראויה לתפקיד רימתה את הציבור וממשיכה לרמות.

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    סילוקו של הגזבר של יונה יהב עושה רק טובות לעיר. כל הכבוד לראשות העיר החדשה שהיה לה אומץ לעשות זאת

  12. מאיר

    הגזבר התפטר 15 שנים מאוחר מידי. הוא עבד משנת 1993 עירייה. סגר כמעט 30 שנה. צריך להגביל בחקיקה את משך עבודתם של עובדי הציבור הבכירים. הסקטור הציבורי ממומן מכיסנו ולנו הציבור אין כל יכולת להשפיע או לשנות. זה חייב להשתנות וטוב שהגזבר סיים עבודתו. יותר טוב מאוחר מאשר אף פעם….

  13. זיווה

    הכבוד יבוא בעשייה באחריות ביחסים טעבים ותקשורת ברורה ומכבדת. מאז שקליש נבחרה והעיריה נמצאת בסכסוכים ופעלוג.חוץ מאשר הביאה לחיפה עיר אדומה בזכות החרדים.

  14. מיכל

    הצחיק אותי מבקר המדינה הנכבד. על חודשיים איחור הוא מגיב בחריפות ועל ראש הממשלה שדוחה את הגשת התקציב יותר משנה – על זה אין לו מה לומר??? לא רציני..

  15. מזל שוואקים עף

    שמבקר המדינה יספר לנו איך עיריית חיפה קיבלה מעמד רשות איתנה עם גרעון של מליארד שקל ותשלום מאות מליוני ש' בשנה לבנקים על הלוואות ובמקום לסגור אותן לקחו כל שנה וגם לפני שנה עוד ועוד הלוואות ענק. מתניהו איפה 900 עורכי הדין שאתה מעסיק הם לא ראו את המאזן של העירייה או מה?

  16. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מעניין מה יש למבקר המדינה להגיד על התנהלות החבר שלו המושחת בנושא תקציב המדינה

  17. לניר

    המטרה של ראש העירייה היא לנהל את העירייה ולא לחפש ליכלוך על קודמה בתפקיד. ואני לא טוען שלא קיים ליכלוך כזה, רק טוען שקליש משקיעה את האנרגיות שלה במקום הלא נכון. היא כבר שנתיים לא בקמפיין בחירות ויהב לא האוייב שלה.

  18. Alanis M.

    קצת אירוני, לא? במדינה שמתנהלת ללא תקציב כבר שנתיים, מאשימים ראשת עיר שהעבירה תקציב חודשיים באיחור בגלל התפטרות של הגזבר.

  19. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גזבר שהיה אחראי על הסתרת גרעון עתק בעירייה, איפה דו"ח המבקר על זה??
    גזבר שטען ש"קניון יממן את האצטדיון" אז הקימו קניון שאיש לא היה מעוניין לקנות ויצרו גרעון של 250 מליון שקל
    גזבר שטען שאין ברירה לקחת הלוואה "או שירותים חיוניים ייפגעו" כל שנה אצל יהב והכניס את חיפה לבור במקום לבוא ליהב
    ולדרוש לקצץ בכח האדם (איך יכל כשחלק גדול מכוח האדם זה חמולות וואקים..)
    בקיצור השחתת קופת העיר וזה לפני שנזכיר את המכרזים התפורים לקרובים ביפה נוף (מדוע התיק נסגר.. בלחץ יהב)

  20. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היא ראשת העיר הכי גרועה שהייתה לחיפה וצריך להחליף אותה כבר בבחירות הבאות לראשות העיר.

  21. ללי

    אני מתייחסת לכל קשת החוסר ביצועים שרותם קאליש נכשלה בהם. לא משתלטת על תופעת החזירים שהולכת ומתרחבת. אז שהחזירים יצביעו לה בפעם הבאה. לא פןעלת בשום תחום רק עושה הרבה רוח וצלצולים. בהחלט כשלון.

  22. זהר אורן

    אני רואה רק ביקורת בלי תגובה מהצד השני
    נראה לי שאתם באיזה מסע של נקמה?

  23. שמשון

    שמבקר המדינה יבדוק את התקציבים שמועברים למוזיאוני חיפה במיוחד לנושא האחזקה הנקיון והשמירה …………

  24. עירוני

    שנתיים הגב קאליש בתפקיד ולא ראיתי שעשתה משהו רציני למען העיר הרבה הבטחות אפס מעשים התפקיד גדול עליה מספר מידות

  25. רם

    לא צריך את המבקר כדי לראות את ההתנהלות הנםסדת של ראשת העיר וסגנה, אבל נראה לי שמבקר המדינה חיפף מאד ולא נכנס לעובי הקורה כדי לבחון את תרומתו האדירה של הגזבר לשעבר בגרעון הזה שנוצר!

  26. רמי יובל

    המבקר הזה אנגלמן הוא מריונטה של ביבי שמשתמש בו לכסות את לכלוכיהם של שרי ומוסדות הלכוד ולהכות במי שהמלך נגדו, כגון ראשת העיר חיפה, אשה עצמאית,מקצועית ישרה ואמיצה. ביקורת של אנגלמן על קליש רותם צריכה להתפס כמחמאה.

  27. חיפאי

    סוף סוף ראש עיר שדואגת לתושבים ולא לקומבינות המסריחות ולפרוטקשן שהיו נהוגות שנים בחיפה, נגמרה החגיגה לכל הפרזיטים והעלוקות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר