יעקב פינגולד (צילום: בועז כהן)
יעקב פינגולד (צילום: בועז כהן)

פינגולד מציע: קנס על עבירה ראשונה יומר להתראה

בהצעה לסדר שהגיש יעקב פינגולד מתבקשת מועצת העיר להחליט כי קנס שיוטל על בעל עסק בגין הפרה ראשונה של כללי התו הסגול ואשר עומד על 5,000 שקל יומר להתראה, אך אם העבירה בוצעה פעם נוספת יידרש בעל העסק לשלם על שתי העבירות

פורסם בתאריך: 4.11.20 15:33

חבר מועצת העיר יעקב פינגולד מסיעת חיפה מתחדשת הגיש הצעה לסדר בעניין קביעת מדיניות בנושא קנסות לעסקים בתקופת הקורונה. לפי ההצעה, יש להמיר את הקנס שניתן לבעל עסק בגין הפרה ראשונה של כללי התו הסגול ואשר עומד על 5,000 שקל להתראה, ואם העבירה בוצעה פעם נוספת יידרש בעל העסק לשלם על שתי העבירות.

"מאז חודש מרץ נמצאת מדינת ישראל תחת מגיפת הקורונה", כתב פינגולד, "מאז חלפו שמונה חודשים שבהם חווינו שני סגרים לתקופות ממושכות והגבלות משמעותיות על פתיחת עסקים בתקופות שבין הסגרים. למעשה, עד היום חלק ניכר מהעסקים בחיפה פועלים תחת מגבלות ומנסים לשרוד בתקופה קשה ומורכבת של אי ודאות. בניסיון לשרוד פעלו חלק מבעלי העסקים בחיפה בדרך שבגללה הם קיבלו קנסות על הפרת כללי התו הסגול. אין ספק כי שמירה על כללי התו הסגול היא חובה הנדרשת מכל תושב, ובוודאי גם מבעלי עסקים, כאשר רק שמירה והקפדה עליהם יבטיחו לכולנו את המשך היותה של חיפה עיר ירוקה לפי מודל הרמזור".

עם זאת, כתב פינגולד, "בהתחשב במצב הכלכלי הקשה השורר בעסקים רבים, יש חובה ציבורית ומוסרית להקל על בעלי העסקים ולקבוע במסגרת הסמכויות המוקנות לגורמי האכיפה כי ניתן יהיה להמיר את תשלום הקנס הגבוה של 5,000 שקל להתראה. יש לקבוע כי במקרה של עבירה ראשונה וחד פעמית של הפרת כללי התו הסגול יומר הקנס להתראה, ואם יינתן דוח נוסף על אותה העבירה יחויב המפר גם בתשלום הקנס המקורי, דהיינו 10,000 שקל בגין שתי העבירות. עמדתה של היועצת המשפטית של עיריית חיפה, כפי שבאה לידי ביטוי בהערכת מצב בנושא הקורונה שהתקיימה ב-11 באוקטובר, גורסת כי 'על רקע ריבוי בקשות האזרחים להישפט, סוגן וטיבן קיים צורך לקיים ישיבה אצל ראש העיר בנושא לשם הצגת הנושא בכללותו'. אין ספק שהעירייה אינה מעוניינת להתעשר על גבם של בעלי העסקים, והרצון של כולנו הוא להביא לשמירה ולהקפדה על כללי התו הסגול, תוך איזון והתחשבות במצב הכלכלי הקשה של בעלי העסקים בתקופת משבר הקורונה".

 

 

בהצעת ההחלטה מתבקשת מועצת העיר "להחליט כי כל בעל עסק שקיבל דוח בגין הפרה של כללי התו הסגול, וזוהי העבירה הראשונה והיחידה שלו בנושא זה, יומר הקנס להתראה. נוסף על כך אבקש שמועצת העיר תקבע מטרות מוגדרות שרק אליהן יופנה הכסף שייגבה מהקנסות של הפרת כללי התו הסגול".

פינגולד אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "בימים הקשים שעוברים כל אזרחי חיפה, ובמיוחד אלו שסובלים מהשלכותיה הכלכליות של מגיפת הקורונה, חייבים לבוא לקראת בעלי העסקים ולעזור להם ככל שניתן".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. ג. סגל

    ההצעה לא תאושר מהסיבה הפשוטה שהעבריינית המורשעת נחושה לעשוק את תושבי חיפה. הרי מישהו צריך לשלם לחמישה סגנים ולאין ספור יועצים, מקורבים ומלקקי תחת כמו שלמה כהן ושפרה רוזנבאום…

  2. סוף סוף הצעה לסדר שהיא לא הטרלה/פופוליזם

    חשיבה יצירתית ומעניינת. פיינגולד לא מרבה לדבר בישיבות המועצה אבל כשהוא מדבר זה תמיד דברים נכונים ודברי טעם. חבל שלא מקשיבים לו ולא נותנים לו במה.
    כל הכבוד על ההצעה הרצינית והישימה (שלא כמו חברי מועצה אחרים שמעלים הצעות פופוליסטיות שמסובך ליישם והן בגדר הטרלה).

  3. הצעה מבישה, מקוממת ומסוכנת נוספת מחברי מועצה

    סליחה אבל זה אובר-פופוליזם
    המשטרה מתריעה בלי סוף
    מי שמפר את התקנות ובוחר מיוזמתו לסכן את בריאות הציבור לא צריך לתת לו עוד ועוד התראות סרק.

  4. חי בן דוד

    צר לי מאד על זה שמהללים את הזהב הטוב שהוא מושחת ומדבר שטויות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר