מרכז זיו (צילום: חגית הורנשטיין)
מרכז זיו (צילום: חגית הורנשטיין)

ועכשיו: יועץ ליצירת מדריך של שפת רחוב תכנונית

מכרז חדש של עיריית חיפה מזמין הצעות למתן שירותי תכנון לקטלוג של שפת רחוב תכנונית עבור האגף לתכנון דרכים, תנועה ונוף. המדריך יקבע כללים מחייבים לעיצוב המרחב הציבורי במטרה ליצור שפה תכנונית ייחודית לחיפה

פורסם בתאריך: 9.11.20 08:36

עיריית חיפה פרסמה מכרז למתן שירותי תכנון לקטלוג של שפת רחוב תכנונית עבור האגף לתכנון דרכים, תנועה ונוף. במכרז נכתב כי "המרחב הציבורי הוא נשמת אפה של עיר משגשגת. הרחובות, הכיכרות והשטחים הציבוריים הפתוחים מאפשרים פיתוח של מרכזי פעילות שוקקת של חיי קהילה ומסחר, שיכולים להפוך את המרחב הציבורי לאבן שואבת למבקרים. באופן מעשי, המרחב הציבורי כולל את הכבישים, הרחובות, המעברים, הכיכרות, הרחבות, הפארקים הגנים ומוסדות הציבור. הרחוב מהווה את המרחב הציבורי המשמעותי ביותר בעיר, הן מבחינת היקף שטחו ותחום התפרשותו והן מבחינת מהותו, ודמותו של הרחוב משקפת את התרבות ואת ההתנהלות של תושבי העיר ומבטאת את ייחודו של המקום".

במסגרת המכרז מזמינה העירייה הצעות למתן שירותי הכנת מדריך תכנוני לשפת רחוב, ש"יקבע כללים מחייבים לעיצוב המרחב הציבורי במטרה ליצור שפה תכנונית ייחודית לחיפה לשם יצירת מרחב נגיש לכל המשתמשים, הבטחת תחזוקה נאותה של המרחב הפתוח, צמצום הפגיעה בסביבה ושמירה על ערכי המורשת, הטבע והנוף של העיר. המדריך נועד לשמש את המתכננים ואת המבצעים של עבודות פיתוח במרחב הציבורי, ואת הגורמים העירוניים שעוסקים בבקרת תכנון, בפיקוח על ביצוע העבודות ובתפעול והתחזוקה של המרחב הציבורי".

מהמכרז עולה כי שירותי התכנון והייעוץ יכללו הקמה, הובלה וניהול של צוות יועצים רב תחומי שירכז את הפעילות מול צוות ההיגוי העירוני ומול יחידות העירייה השונות בשלבי התכנון, הביצוע והתחזוקה. הצוות יכלול אדריכל, אדריכל נוף, יועץ כבישים, תנועה ותשתיות (כולל ניקוז), יועץ נגישות, אגרונום ויועץ גרפי. צוות העובדים יועסק תחת היועץ הראשי שיהיה אדריכל או אדריכל נוף ובאחריותו. השירות יכלול גם אפיון סוגים שונים של מרחב ציבורי, פילוח רחובות לפי אופי הפעילות הרווח בהם, וקריטריונים פיזיים כמו חתך הרחוב, איכויות עירוניות אל מול הטבע העירוני, מיקומים בשכונות בעלות אופי שונה, גיל וותק, היסטוריה ומאפיינים אדריכליים וגאוגרפיים.

 

 

כמו כן יכלול השירות ריכוז של כל המידע, ההנחיות והפרטים הקיימים ביחידות השונות של העירייה, סינון המידע והתאמתו לדרישות העדכניות של פיתוח המרחב הציבורי הקיים והחדש, וכן פיתוח ותכנון של סט עקרונות לעיצובם של המתחמים השונים במרחב הציבורי. לפי המכרז, סט העקרונות יהיה ייחודי לחיפה ויתאים למערך עקרונות הפיתוח בעיר הכוללים ערכי תכנון בר קיימא, בנייה ירוקה וגישות חדשניות בטיפול פני המרחב האקולוגי העירוני.

הזוכה במכרז יכין תוכנית לשלד הצמחי של העיר (עצי רחוב וסוגי צמחייה שיחזקו את אופייה של העיר ויתמכו בעקרונותיה לגינון בר קיימא), יגבש את סט עקרונות הפיתוח עם גופי העירייה השונים עד לאישורו בצוות ההיגוי העירוני, יכין מפרט אחזקה לניהול השוטף של המרחב הציבורי על בסיס סט העקרונות, יניע תהליך של הטמעת המדריך לפיתוח בעירייה ושילובו בעבודה השוטפת של מינהל ההנדסה ומינהל התפעול, ויבחן את הטמעתו של המדריך בפועל ואת עדכונו, במידת הצורך, במהלך השנה הראשונה להפעלתו.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

20 תגובות
  1. החיפאי הלפני אחרון

    מה זה אומר? מעצב פנים? העיריה תממן את העיצוב של כל השלטים ברחוב?

  2. תל חי

    ממליץ לכל הקוראים להתעלם מהכותרת המגמתית (״ועכשיו – יועץ..״) ולקרוא את הידיעה עצמה. פשוט מתיש כמות המניפולציות באתר הזה. זה מביך.

  3. אפי כהן

    עד כמה שאני יודע, העבריינית המורשעת היא אדריכלית. אז בשביל מה היא צריכה יועץ לאדריכלות???

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אפי כהן, לא חייב לצעוק כמה אתה חסר הבנה. אפשר בשקט…

  5. אחמד מוחמד

    הכי חשוב , שיתכננו מקומות בילוי לחזירים!! אננחנו בכול מיקרה בעוצר בבית , ותודה לקליש

  6. מומו

    איזה יופי של רעיון. באמת הגיע הזמן שייתנו למקצוענים לייעץ בענייניהם המקצועיים ולא לפוליטיקאים ומינויים פוליטיים חסרי ידע בתחום. גם כשאני לוקח איש מקצוע שמבין עניין – זה עולה כסף. אבל אני מעדיף את זה פי 100 מאשר לקבל בחינם תוכנית מאיזה בן דוד שלא מבין כלום.

  7. רמי ס.

    צריך לבדוק אם העבריינית המורשעת באמת אדריכלית. לא אתפלא אם זה עוד אחד מהשקרים הרבים שלה לתושבי חיפה.

  8. זה הזוי אבל ממש

    אורנה אנג'ל היא אדריכלית ועד כמה שידוע לי מה שפורט זה בדיוק הדברים שעבורם היא מקבלת שכר אז למה צריך עוד אחד, או שאורנה אנג'ל התפטרה.
    כי יש גבול לזלזול בכספי הציבור

  9. מרצה בפקולטה

    היא חושבת שניהול עיר זה פרקטיקום סיום של סימינריון אינטרגרטיבי.

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היום ערכתי קניות בהדר.. רחוב נורדאו רקוב נחרב לגמרי נורא.. ממש רחוב רפאים.. אולי את הכסף כדאי להשקיע בשיפוץ הדר.. השוק.. רחוב נורדאו.. במקום עוד משכורת גדולה לעוד מתכנן?? הארנונה הכי גבוהה בארץ אנחנו משלמים.. היה נורא לראות ככה את הרחובות מעל הרצל.. נורא.. כל הצעירים בורחים מהעיר הזאת. בצדק.

  11. צ

    הדר נרחבת. שישימו את הכסף הזה על שיפוץ הדר.. השוק.. שוק עם פוטנציאל כזה ומאד מוזנח.. רחוב נורדאו ופרטנר.. עזוב נוראית ממש רחובות רפאים.. מה פלא שהצעירים שלנו בורחים לתל אביב. שם מבינים את ערך ההשקעה ברחובות.. לא במשכורות

  12. גימיקאית

    קליש מתעלמת/הורסת את כל מה שהיה כאן לפניה: כבישים, שכונות, מתנ"סים, חינוך, ניקיון, שרות לאזרח…… ומשקיעה את חותמה בעיר הגימיקים: חזירים, שלטי חוצות, מתקני האכלה לחתולים, פארק כלבים, עמדות לתיקוני אופניים ועוד ידה נטויה…

  13. עיריית חרפה

    למה צריכים שכל העיר תראה כמקשה אחת? הידיים של ראש העיר רועדות אז היא צריכה יועץ לכל עניין.

  14. צחי

    יש בעירייה מספיק אדריכלים ומהנדסים מוכשרים שיכולים להרכיב ועדת היגוי עירונית. למה צריך יועץ חיצוני? כל דבר צריך להיעשות על ידי מילוי כיסי הקבלנים במיקור חוץ על חשבון התושבים? ניהול כושל כבר אמרנו.

  15. שרי

    הכותרת בהחלט מתאימה כי חדשות לבקרים מממנים עוד ועוד יועצים. מישהו לא יודע לעבוד בעירייה הזאת וזה כנראה הראש.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר