היועצת המשפטית של עיריית חיפה עו"ד ימית קליין (צילום: דוברות עיריית חיפה)
היועצת המשפטית של עיריית חיפה עו"ד ימית קליין (צילום: דוברות עיריית חיפה)

קליין מועמדת לתפקיד היועץ המשפטי לכנסת

היועצת המשפטית לעיריית חיפה עו"ד ימית קליין נמצאת ברשימת 13 המועמדים הסופיים לתפקיד היועץ המשפטי לכנסת. מתוך הרשימה תמליץ ועדת האיתור בראשותו של נשיא בית המשפט העליון בדימוס אשר גרוניס על עד ארבעה מועמדים, ויו"ר הכנסת יריב לוין יחליט על זהותו של הנבחר

פורסם בתאריך: 19.11.20 07:58

היועצת המשפטית לעיריית חיפה עו"ד ימית קליין מועמדת לתפקיד היועץ המשפטי לכנסת. המועמד שייבחר  שאמור להחליף את היועץ הקודם עו"ד איל ינון, שפרש מתפקידו ב-1 באפריל.

על התפקיד מתמודדים 13 מועמדים שנכללים ברשימה הסופית של ועדת האיתור לתפקיד, שבראשה עומד נשיא בית המשפט העליון בדימוס אשר גרוניס. ביחד עם קליין נמצאים ברשימה ד"ר אורי אהרונסון, מרצה בכיר בפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן; עו"ד שגית אפיק, מ"מ היועץ המשפטי לכנסת אשר שימשה בעבר היועצת המשפטית לוועדת הכספים בכנסת; עו"ד גיא בוסי, לשעבר היועץ המשפטי למפלגת העבודה ולמפלגת יש עתיד; פרופ' אברהם בל מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן; עו"ד מיכאל בלום, היועץ המשפטי לעיריית רמת השרון; ד"ר גור בליי, היועץ המשפטי לוועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת; עו"ד רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אשר נחשב לאחד המועמדים הבולטים במשרד המשפטים שעשוי להחליף את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כשזה יפרוש ב-2022; עו"ד אלדר דוכן, לשעבר סגן בכיר של היועץ המשפטי למשרד האוצר; ד"ר ישגב נקדימון, היועץ המשפטי של חדשות 12; עו"ד ברוך לוברט, סגן בכיר ליועץ המשפטי במשרד האוצר; עו"ד ליאור דהאן; ועו"ד ערן יוסף.

לפי הנוהל, ועדת האיתור ממליצה על עד ארבעה מועמדים מתוך הרשימה הסופית, ואת המלצתם הם מעבירים ליו"ר הכנסת יריב לוין, שהוא זה שיחליט על זהותו של המתמודד הנבחר. מלבד גרוניס חברים בוועדת האיתור נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ, ח"כ עופר שלח מיש עתיד, ח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן, ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה, נציג דיקני הפקולטות למשפטים באקדמיה פרופ' מוחמד ותד, ונציג לשכת עורכי הדין עו"ד מימון טולדנו שמשמש ממלא מקום וסגן ראש העיר קרית אתא.

 

 

קליין היא בעלת תואר ראשון במשפטים מהמכללה למינהל ותואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן. את ההתמחות היא עשתה במחלקה האזרחית בפרקליטות מחוז צפון בשנים 2000 ו-2001. ב-2001 היא הצטרפה למחלקה המשפטית של עיריית חיפה ושימשה היועצת המשפטית לאגף הפיקוח הכללי ותובעת בכירה, היועצת המשפטית לאגף נכסים ושמאות במינהל ההנדסה, והעוזרת האישית של היועץ המשפטי לעירייה דאז עו"ד רשף חן. ב-2013 היא עברה לשמש היועצת המשפטית לתאגיד העירוני יפה נוף, וב-2015 מונתה למנהלת האגף המשפטי של התאגיד. ב-2017 היא שבה למחלקה המשפטית של העירייה כמנהלת השירות המשפטי וכראש התביעה העירונית – תפקידים שבהם היא משמשת עד היום. אם קליין תזכה בתפקיד תידרש העירייה לצאת במכרז למציאת מחליף.

"קליין היא אחד מעמודי התווך של העירייה, ועל פיה יישק דבר", אמר ל"כלבו – חיפה והקריות" בכיר בהנהלת העירייה, "לא יהיה קל למצוא מחליף בעל ניסיון רב כל כך בשירות הציבורי כמו שיש לקליין. אחרי שנתיים עם ראש העיר עינת קליש רותם נבנתה ביניהן מערכת אמון הדדית, וראש העיר תתקשה לשים את מבטחה בגורם אחר".

את תגובתה של קליין לא ניתן היה להשיג.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. שיהיה בהצלחה אם וכאשר בתפקיד החדש...

    מה שבטוח היועץ הבא בעירייה יהיה בהעברה ישירה / מושאל מעיריית עכו

  2. א

    העירייה הזו קטנה על מידותיה של קליין, בהחלט ראויה לתפקיד יועמ"ש הכנסת.

  3. משה

    תובעת עירונית גדול עליה התפקיד לדעתי כל עור דין זוטר יכול להיות תובע עירוני לדוחות חנייה.

  4. ר. סגל

    אני מציע למנות את סיגל ציוני לתפקיד במקום ימית קליין. אם היא מונתה למחזיקת תיק החינוך בלי ידע והכשרה מינימליים בתחום, היא יכולה להרוס גם את המחלקה המשפטית.
    והכל בהתנדבות כמובן!!!

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מאחל לימית הצלחה !
    זאת הזדמנות להמלט מקו הקוקיה !
    הרעיון של מינוי סיגל ציוני הוא טוב…אמנם אין לה רקע מקצועי השכלה וכו…..
    לא עו"ד…
    אני סומך על צוקליש שימצאו פתרון !

  6. אליעזר ורפי

    מדובר באדם טוב וישר שאכפת לו מהסביבה שיודעת להקשיב בניגוד גמור לעו"ד רפש חן שהיה עושה רק נזקים ולא אכפת לו מכלום.
    ימית אדם שיודע מה נכון ומה לא ולכל הפלצנים פה ששונאים את עובדי העירייה אתם יכולים רק להחנק, אנחנו בונים ומחזיקים את העיר שלכם.
    ימית עובדי העירייה מחזיקים לך אצבעות, רק שתצליחי.

  7. חיפאי בדם

    בתקופתה ביפה נוף החל הברדק והבלגן .. תפקידה כשומרת הסף היה כישלון .. כך גם מחליפה ביפה נוף … כישלון מוחלט שמחים שהם יעזבו ויגיעו עובדים מיקצועיים כיאה לעיר שזקוקה לעובדים שיובילו אותנו האזרחים משלמי המיסים לעיר היפה בערי ישראל

  8. שרי

    לא תעבור . תפקודה בועדות הוא בושה. במקום לחשוב על פתרונות חוקיים היא רק שוללת כל דבר בלי לנמק. מתאימה להיות יועצת לקרקס הנוכחי של חיפה ותו לא.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר