עיריית חיפה
עיריית חיפה

העירייה תבקש אשראי למשיכת יתר של 149 מיליון שקל

ועדת הכספים של עיריית חיפה צפויה לבקש מהבנקים אשראי למשיכת יתר לשנת 2021 בסכום של 149 מיליון שקל. כמו כן תבקש העירייה הלוואות בגין עבודות פיתוח לשנת 2021 בסכום של 190 מיליון שקל, כאשר ההחזר יתפרש על פני תקופה של עד 15 שנה

פורסם בתאריך: 22.11.20 14:26

חברי ועדת הכספים של עיריית חיפה יתבקשו לאשר היתר לבקשת אשראי למשיכת יתר לשנת 2021 בסכום של 149 מיליון שקל – כך עולה מבקשתו של גזבר העירייה רוני בן חיים לחברי הוועדה.

מפירוט קבלת אשראי למשיכת יתר עולה כי 43.5 מיליון שקל יילקחו כהלוואת שעה מבנק לאומי, 60 מיליון שקל מבנק הפועלים, 3.5 מיליון שקל מהבנק הבינלאומי הראשון, תשעה מיליון מבנק איגוד, עשרה מיליון מבנק דיסקונט, ארבעה מיליון שקל מבנק מסד, עשרה מיליון שקל מבנק המזרחי המאוחד ותשעה מיליון שקל מבנק מרכנתיל.

הערבויות להלוואות השעה הן מגופים עירוניים – הכרמלית (400,000 שקל), תיאטרון חיפה (900,000 שקל), אתו"ס (1.8 מיליון שקל), מוזיאוני חיפה (800,000 שקל), העמותה לפיתוח תיירות ונופש חיפה – עפת"ח (150,000 שקל), העמותה לקליטת עלייה חיפה (350,000 שקל), בית הגפן (מיליון שקל), עמותת המרכז לקידום הלמידה חיפה (225,000 שקל) ועמותת מיל"ב (500,000 שקל). בבקשתו הדגיש בן חיים כי "אישור העירייה יהיה תקף רק אם יתקבלו אישורים מתאימים ממשרד הפנים לערוב לגופים הללו".

 

 

נוסף על כך מתבקשים חברי ועדת הכספים לאשר לעירייה בקשת הלוואות בגין עבודות פיתוח לשנת 2021 בסכום של 190 מיליון שקל, כאשר ההחזר יתפרש על פני תקופה של עד 15 שנה, ולטענתו של בן חיים "הביטחונות להלוואות יהיו שעבוד הכנסות עצמיות של עיריית חיפה".

מפירוט ההלוואות לעבודות הפיתוח עולה כי 100 מיליון שקל יילקחו מבנק לאומי, 100 מיליון שקל מבנק הפועלים, 40 מיליון שקל מבנק דיסקונט, 40 מיליון שקל מבנק מזרחי, 40 מיליון שקל מבנק איגוד, 100 מיליון שקל מבנק מרכנתיל, 40 מיליון שקל מהבנק הבנינלאומי, 40 מיליון שקל מבנק מסד ו-20 מיליון שקל מבנק אוצר החייל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. סיגל צ.

    העבריינית המורשעת ממשיכה לשדוד את הקופה הציבורית ולצ'פר את מקורביה ואת יועצי השקר שהיא מינתה.
    איזה בנק מספיק מטומטם כדי להלוות כסף למורשעת בפלילים???

  2. ניר

    מה נסגר עם העירייה הזו???? היא לא אמרה שיש עודפים שהצטברו והם נשמרים בצד??? נשמרים למי. למה. די כבר לחרטט אותנו. גם ניר שובר ועוד מאה פוסטים על פוד טראק מעאפן וספסלים מכוערים בכל חור לא יצליחו לגרום לנו לבחור בה שוב

  3. תגובה לרוחמה הקשקשנית

    למה לקשקש סתם? בתקופת יהב העירייה הוגדרה כעירייה איתנה, לפי הפרמטרים של משרד הפנים, שנה אחר שנה.

  4. אול

    קליש החליטה להמשיך בקו של יונה יהב, ולהכניס את העירייה לחוב עוד יותר עמוק? איך היא החליטה שמקום כמו תיאטרון חיפה יכול להיות ערבות להלוואות שהיא לוקחת? זה אמור להיות שייך לעירייה! לתושבים! וכל דבר אחר הנמצא בחיפה! זה למען התושבים ולא בששביל שתשלם (בעקיפין) על משרות בדויות, של אנשים שחיים בכלל מחוץ לעיר! מה שהולך פה בשנתיים האחרונות פשוט ביזיון! וגם, הגברת החליטה לעלות את הארנונה בעיר! העיר היחידה! האם ניתן לעשות צעד, על מנת להוריד אותה מהתפקיד ולבחור במועמד אחר?!

  5. וואלה נמאס מהעירייה הזאת

    אז סיפרו לנו שנכנסו מאות מליוני שקלים מעסקת מת"ם עם גב-ים, 300 מליון שקל.
    לאן הכסף הזה נבלע בדיוק???
    עכשעו מבקשים עוד 150 מליון ושוב תושבי חיםה יקבלו העלאת ארנונה לממן את הקרן והריבית שיתנפחו על החזרי ההלוואות האלו? זאת תוכנית כלכלית של שוטים. חשבתי שקליש תפסיק את שיטת ניפוח הגרעון מסתבר שהיא רק מגדילה אותו כמו הקודם

  6. משיכות יתר למימון משכורות

    זאת לבלי ספק העירייה הגרועה ביותר בתולדות העיר חיפה. למה בדיוק משיכות יתר ? למימון משכורות למחריבי העיר חיפה? מי צריך עירייה שהדבר היחידי שהיא עושה זה להנפיק היתרי בניה תוך הרס הר הכרמל?

  7. יוסי

    למה קליש זקוקה להלוואות נוספות ? הרי ממילא היא לא עושה כלום בעיר וגם לא תעשה בעתיד …

  8. אייל

    העסקת יועצי מנהלת 20-30-40 אלף בחודש להעסקת כל החברים של קצ כבר עולה למשלמי הארנונה 10 מליון שקל בשנה… אולי נתחיל מלקצץ את השטות הזו??

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר