ישיבת מועצת העיר (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
ישיבת מועצת העיר (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

הסמכתה של הוועדה המקומית כוועדה עצמאית הוארכה בשנתיים

תוקפה של ההסמכה שקיבלה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חיפה כוועדה עצמאית מיוחדת פג ב-1 בספטמבר, וכעת אישר מינהל התכנון את הארכת הסמכתה לשנתיים. גורמים בעירייה מביעים אכזבה מהתקופה הקצרה, וזאת לאחר שלתל אביב ולנתניה למשל הוארכה ההסמכה בחמש שנים

פורסם בתאריך: 30.11.20 15:00

מינהל התכנון אישר את הארכת הסמכתה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חיפה כוועדה עצמאית מיוחדת לשנתיים בלבד. תוקפה של ההסמכה שקיבלה הוועדה כוועדה עצמאית מיוחדת פקע ב-1 בספטמבר, וכפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" בחודש יוני, במינהל התכנון התקיימה בדיקה באשר להארכת ההסמכה. גורמים במינהל טענו אז כי הסיכויים להארכת ההסמכה אינם גבוהים משל בעיות אכיפה.

הוועדה המקומית קיבלה לראשונה את הסמכתה כוועדה עצמאית מיוחדת בשנת 2015, וב-1 בספטמבר 2017 – בשנתו האחרונה של יונה יהב בתפקיד ראש העיר – הוארכה ההסמכה בשלוש שנים על ידי שר האוצר דאז משה כחלון. ועדה עצמאית מיוחדת רשאית לאשר בעצמה את רוב התוכניות המקומיות החדשות בתוך השכונות הקיימות, וההסמכה מאפשרת לוועדה המקומית להפקיד ולאשר שני סוגים של תוכניות בנייה – תוכניות פינוי-בינוי ותוכניות נוספות להתחדשות עירונית.

גורמים בעירייה מביעים אכזבה מכך שההסמכה הוארכה בשנתיים בלבד. לתל אביב ולנתניה למשל הוארכה ההסמכה בחמש שנים, לשוהם בארבע שנים ולמודיעין בשלוש שנים, אך מנגד להוד השרון ולקרית אונו הוארכה ההסמכה בשנה אחת בלבד.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צריך מרד אזרחי כמו שהאצל פעל נגד הבריטים ככה תושבי האזור צריכים לפעול בפעולות חבלניות נגד ממשלת הרועה והשטן הזאת שקיימת רק ככה יעופו המפעלים

  2. דבי

    לאור הקטסטרופה ברמות רמז, לא נראה לי שכדאי שיהיה להם חופש פעולה בכלל.

  3. תנחשו מה היא עושה היום?

    אדריכלית פלונית עבדה במשרד תכנון גדול בחיפה על תכנית פרצלציה על הכרמל ובשל הצטיינותה היתרה – פוטרה.

  4. להחליף את מחלקת התכנון בעירייה. המילה השגורה בפיהם = לא !

    וועדה מקומית חיפה = רק פוליטיקה. שום דבר עינייני. הייתי בוחן אותם בשבע עיינים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר