טירת כרמל (צילום: דור עקיבא, דוברות עיריית טירת כרמל)
טירת כרמל (צילום: דור עקיבא, דוברות עיריית טירת כרמל)

אושרה תוכנית מתאר כוללנית לטירת כרמל: 12,000 יחידות דיור חדשות

תוכנית המתאר מציעה הקמת שכונה חדשה במערב העיר שתכלול 5,000 יחידות דיור, תוספת של כשני מיליון מ"ר לשטחי תעסוקה ומסחר, הסדרת חוף הים כחוף רחצה והרחבת שמורת הטבע כלח-גלים. מתכנן מחוז חיפה רונן סגל: "התוכנית מביאה בשורה לעיר ותאפשר את התחדשותו של המרכז הוותיק לצד חיבור העיר לים"

פורסם בתאריך: 8.8.23 13:16

הוועדה המחוזית חיפה אישרה תוכנית מתאר כוללנית לטירת כרמל, הכוללת תוספת של כ-12,000 יחידות דיור שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של כ-86,000 תושבים. עיקר תוספת יחידות הדיור המוצעת היא בהליך של פינוי-בינוי והתחדשות עירונית של שכונות העיר הוותיקות בהיקף של 6,000 יחידות דיור. כמו כן מוצעת שכונה חדשה במערב העיר בהיקף של כ-5,000 יחידות דיור במקום שבו קיים מפעל של התעשייה הצבאית (מתחם תע"ש) שעתיד להתפנות.

התוכנית מציעה תוספת של כשני מיליון מ"ר לשימושי תעסוקה ומסחר בעיר – מרביתם בשני אזורי התעסוקה הצפוניים והשאר לאורך רחוב הרצל – כחלק מהליך של התחדשות מרכז העיר וחיזוק הצירים העירוניים הקיימים, שעליהם שמה התוכנית דגש. נוסף על כך, התוכנית תסדיר את חוף הים כחוף רחצה ואת הרחבת שמורת הטבע כלח-גלים.

 

 

התוכנית הוגשה וקודמה על ידי האגף לתכנון מקומי במינהל התכנון, עיריית טירת כרמל ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י), והיא הוכנה עלי ידי אדר' משה כהן ממשרד ק.ש.ת ואדר' אמיר קולקר ממשרד קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים.

מתכנן מחוז חיפה במינהל התכנון רונן סגל: "תוכנית המתאר החדשה מביאה בשורה לעיר ותאפשר את התחדשותו של המרכז הוותיק לצד חיבור של העיר לים ואת שיפור שירותי התחבורה הציבורית שכולל התווייה של קווי מטרונית ומסופי תחבורה חדשים".

בוועדה המחוזית מדגישים כי התוכנית כללה שטחים בתחום המועצה האזורית חוף הכרמל (שטחי כפר גלים ומגדים), ובהחלטתה היא התייחסה להסכמות שהתקבלו טרם הדיון בהתנגדויות בין עיריית טירת כרמל למועצה האזורית חוף הכרמל.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עופר 0526694446

    אין פרטים איך אפשר להצטרף להגיע להשקעה למען דירה בעתיד אולי במחיר שפוי .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר