עו"ד יעל בן דוד (צילום: דוד דרזי)
עו"ד יעל בן דוד (צילום: דוד דרזי)

גירושין בהסכמה: היום אפשר לנהל את הסכסוך בצורה נכונה

עו"ד ומגשרת יעל בן דוד, בעלת משרד עורכי דין העוסק בדיני משפחה, מקרקעין וחדלות פירעון, היא מאמינה גדולה בשלום בית, ופעמים רבות היא מפנה את בני הזוג לייעוץ זוגי. "קורה לא פעם", היא אומרת, "שההבנה של בני הזוג שהם צריכים להישאר ביחד מחלחלת לתודעה שלהם, רק אחרי הבום הראשוני ורק לאחר שתהליך הגישור כבר החל וההסכם הוכן להגשה לבית המשפט“

פורסם בתאריך: 4.3.23 18:03

הדבר הראשון שעו"ד יעל בן דוד מבררת בפגישה הראשונה עם בני הזוג הוא אם יש אפשרות להניח בצד את המחלוקות, להגיע לשלום בית ולהציל את הנישואים. "בהכשרתי, בנוסף להיותי עורכת דין, אני יועצת זוגית ומגשרת, לכן אני מסתכלת על התמונה הכוללת ושואלת את בני הזוג שאלות שבדרך כלל לא נשאלות, כמו איפה הייתה נקודת השבר שלהם, למה היא התרחשה, האם יש עדיין תשוקה ביניהם והאם אפשר להחזיר את הגלגל אחורה", היא משתפת. "ברוב המקרים, בני הזוג לא מגיעים אליי ביחד, ולא אחת, לאחר שאני מקשיבה ללקוח או ללקוחה, אני אומרת להם אם לדעתי, ניתן עדיין להציל את הזוגיות שלהם. יש מצבים שאני מפנה אותם לייעוץ זוגי, כי אני מאמינה שהצלת הנישואים עדיפה על גירושים".

לדברי עו"ד בן דוד, קורה לא פעם שההבנה של בני הזוג שהם צריכים להישאר ביחד מחלחלת לתודעה שלהם, רק אחרי הבום הראשוני ורק לאחר שתהליך הגישור כבר החל וההסכם הוכן להגשה לבית המשפט. "אחרי שההסכם נכתב וכל המחלוקות בין בני הזוג הועלו על הכתב, הם יותר פנויים ללכת לייעוץ. העובדה שהמריבות על הכסף או הרכוש כבר הועלו על הכתב מרגיעה אותם לעיתים".

יכולה לשתף אותנו בדוגמאות?

"יש לי לקוח, איש עסקים שנמצא אצלי בריטיינר חודשי, שפנה אליי לטובת טיפול במקרה אישי עם אשתו, לאחר שפנה לעורך דין אחר, וזה לא הסתדר, ושאל אם אני יכולה לייצג אותו. הוא סיפר לי שהוא העביר הסכם לעורכת הדין של אשתו, אך היא לא מגיבה. פניתי לעורכת דין, והיא אמרה לי שהיא כבר בשלב של הגשת התביעות. ביקשתי להיפגש איתה והסברתי לה שאני מכירה את בני הזוג ושלדעתי אפשר לסיים את ההליך בהסכם משותף. לאחר דין ודברים נפגשנו, הגענו להבנות והכל הועלה על הכתב. במהלך המפגש, בת הזוג דיברה מדם ליבה וסיפרה מה מפריע לה אצל בן זוגה – דברים שהיו מאוד משמעותיים עבורה. לאחר שהקשבתי לה, אמרתי ללקוח שלי שאלו דברים שהוא צריך לקחת לתשומת ליבו, ושלדעתי הם צריכים לפנות לייעוץ זוגי, שכן מדובר במחלוקות שניתן לפתור ושאני רואה שיש ביניהם הרבה אהבה. בינתיים, התיק כבר הוגש לבית המשפט והתקיים דיון. הוא בהתחלה עשה שרירים, ומה שהוביל אותו היה האגו. הסברתי לו שמלחמה היא לא פתרון ושהם צריכים ללכת יד ביד, וכך היה. הם הלכו לייעוץ זוגי, והתיק הסתיים בשלום בית".

 

 

אבל לא הכל ורוד ולא כל תיק מסתיים בשלום בית. עו"ד בן דוד מספרת: "הייתה לי לקוחה בת 29, שמערכת היחסים עם בן זוגה לא הייתה בריאה. אחרי שנפגשתי איתה והבנתי מה מתרחש בבית, אמרתי לה שאין לה על מה להילחם ושעדיף להם להיפרד. הם נפרדו, ולכל אחד מהם כבר יש בן זוג חדש".

את דרכה המקצועית החלה עו"ד בן דוד כסוכנת ביטוח, ולאחר מכן פנתה ללימודי ההוראה והייתה מורה ומחנכת. "אחרי מספר שנים בהן עסקתי בהוראה, הבנתי שאני חייבת לעסוק במשהו יותר יצירתי, משהו שאוכל לתרום בו יותר", היא מספרת. את ההחלטה לפנות ללימודי משפטים קיבלה כשנזקקה לשירותיו של עורך דין, על מנת לפתור בעיה משפחתית מסוימת. הסכומים הכספיים שנדרשה לשלם היו, לדבריה, לא הגיוניים, והיא החליטה שהיא הולכת ללמוד משפטים, ואף להצטיין בכך.

יעל בן דוד היא עורכת דין, מרצה ומגשרת מוסמכת. בוגרת תואר ראשון במשפטים LLB בהצטיינות יתרה ובוגרת תואר שני במדע המדינה – מינהל ציבורי למנהלים באוניברסיטת חיפה. היא מרצה במקרקעין במכללה היוקרתית לנדל"ן R.E.S הכשרת סטודנטים לקבלת רישיון תיווך במשרד המשפטים. את משרדה העצמאי פתחה עו"ד בן דוד לאחר שצברה ניסיון עשיר כעורכת דין שכירה ולאחר שניהלה תיקים סבוכים בתחומים בהם עוסק משרדה – דיני משפחה, גירושים, צוואות, התנגדות לצוואה וייפוי כוח מתמשך. בנוסף, היא עורכת חוזים עסקיים, יועצת ומתאמת בין בעלי עסקים קטנים אל מול הרשות מטרופולין חיפה בנושאים שעל הפרק לפתרון בעיות. את הידע הרב שרכשה היא ממנפת כיום, כדי לתת שירות משפטי איכותי ללא פשרות לכל לקוחותיה, והיא מספרת שבתחום דיני המשפחה התאהבה עוד בזמן הלימודים.

את ההתמחות שלה עשתה עו"ד בן דוד בבית המשפט, שם למדה על עבודות השופטים מקרוב. "היה חשוב לי לדעת מהי צורת החשיבה של השופטים, ועד היום, כשאני כותבת כתבי דין, אני כותבת נקודתית ונוגעת בנפחי נשמתו של התיק, כי אני יודעת שהשופט שקורא את התיק מסתכל על התמונה כולה. השופטים יודעים שהם עוסקים בדיני נפשות".

רגע לפני יום האישה, האם את רואה הבדל בין עורכות דין נשים לעמיתיהן הגברים?

"כמובן. נשים מפעילות יותר רגש ויש להן יותר יכולות להכיל את המקרים הנפשיים בדיני משפחה. עד כמה שעורך דין גבר יהיה מעולה מקצועית, בדיני משפחה נדרשת לא פעם התייחסות לפסיכולוגיה ולהעצמה האישית של כל אחד מבני הזוג בנפרד, תוך התייחסות לטובת הילד וטובת המשך היחסים בעתיד. אישה יודעת איך לנווט את עצמה בחיים ויודעת גם איך לנווט את התיק כעורכת דין בצורה חכמה. בכך היא מונעת פעמים רבות פגיעה מיותרת במערכת היחסית הזוגית והמשפחתית“.


עורכת דין יעל בן דוד

העצמאות 57, חיפה  טל': 073-3246767  נייד: 054-5653999  פקס: 04-8620566 דוא"ל: [email protected]

לאתר של עו"ד יעל בן דוד >>>

לפייסבוק של עו"ד יעל בן דוד >>>

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר