פרופ' מונא מארון ופרופ' גור אלרואי (צילום: אוניברסיטת חיפה)
פרופ' מונא מארון ופרופ' גור אלרואי (צילום: אוניברסיטת חיפה)

לראשונה: אשה ערבייה נבחרה לרקטורית האוניברסיטה

הסנאט של אוניברסיטת חיפה בחר בפרופ' מונא מארון לרקטורית האוניברסיטה, והיא תחליף את פרופ' גור אלרואי שיכהן כנשיא הבא. מארון היא חוקרת בעלת שם עולמי בתחום מדעי המוח ופוסט טראומה, והיא מכהנת כיום כסגנית הנשיא למחקר

פורסם בתאריך: 11.4.24 15:04

פרופ' מונא מארון נבחרה היום (חמישי) על ידי סנאט אוניברסיטת חיפה לרקטורית האוניברסיטה והיא תיכנס לתפקיד בחודש אוקטובר הקרוב. מארון היא חוקרת בעלת שם עולמי בתחום מדעי המוח ופוסט טראומה, והיא מכהנת כיום כסגנית הנשיא למחקר. עם בחירתה הפכה מארון לחברת הסגל האקדמי הערבייה הראשונה בישראל שהתמנתה לתפקיד רקטור אוניברסיטה.

פרופ' מארון חוקרת את הבסיס העצבי והמולקלורי של הפרעות חרדה ופוסט טראומה, ובוחנת בין השאר את האפשרות "למחוק" זיכרונות של פחד באמצעות השתקת המנגנונים העצביים שאחראים על גיבוש זיכרונות הפחד במוח. היא סיימה את שלושת תאריה באוניברסיטת חיפה, ואת הפוסט דוקטורט שלה עשתה בצרפת באוניברסיטת פריז XI במעבדה לחקר הלמידה והזיכרון.

מארון היא האשה הראשונה מעוספיא שקיבלה תואר דוקטורט והפרופסור הערבייה הראשונה למדעי המוח בישראל. היא עמדה בראש חוג סגול לנוירוביולוגיה באוניברסיטה, ומשמשת כאמור כסגנית הנשיא למחקר של האוניברסיטה, גם בשני תפקידיה אלה היא היתה האשה הערבייה הראשונה. מארון היתה חברה בוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) של המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג), שם שימשה בין השאר ראש ועדת ההיגוי של הוות"ת להנגשת ההשכלה הגבוהה לחברה הערבית. כמו כן היא חברה בעמותת אל-מראם להגברת המודעות של תלמידים ערבים לנושאי המדעים.

 

 

"אני מודה על האמון שקבלתי מחברי סנאט האוניברסיטה ומחכה בקוצר רוח להיכנס לתפקיד", אמרה פרופ' מארון, "בראש ובראשונה, אוניברסיטת חיפה היא בית עבורי. בית שקיבל אותי לשורותיו לפני יותר מ-30 שנה כסטודנטית לתואר ראשון, אחר כך כחברת סגל בחוג לנוירוביולוגיה, וכעת כרקטור. אני מתחייבת להמשיך ולהשקיע את כל כולי בבית האקדמי שלי, להמשיך לקדם מחקר מצטיין ולהמשיך להיות מגדלור של מדע ומצוינות בלב הצפון, המקדם קיום משותף, אמיתי ויומיומי בין בני כל הדתות והעדות בישראל".

מארון תיכנס לתפקידה בעוד כחצי שנה ותחליף את פרופ' גור אלרואי, שבאותו המועד יתמנה לנשיא הבא של אוניברסיטת חיפה. "אני שמח בבחירה של חברי הסנאט במארון וממתין בקוצר רוח כדי לעובד יחד איתה למען האוניברסיטה", מסר אלרואי, "הבחירה בה מסמלת יותר מכל דבר אחר את רוחה המיוחדת של האוניברסיטה. מארון נבחרה כי היא חוקרת מצטיינת, כי היא סגנית נשיא מצוינת למחקר שקידמה את המצוינות האקדמית שלנו וכי חברי הסגל האמינו שהיא האדם הנכון כדי להמשיך ולקדם את האוניברסיטה אל עבר היעדים והמטרות שלנו. אצלנו באוניברסיטה, האדם הנכון יכול להיות גבר או אשה, יהודייה או ערבייה – זה ממש לא משנה ולא חשוב. זוהי המשמעות של הקיום המשותף שלנו".

נשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין: "זהו יום חשוב לאוניברסיטת חיפה ולכל החברה הישראלית. אני בטוח שההנהגה החדשה של האוניברסיטה תוביל אותה לגבהים חדשים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    וכך הנציחה האוניברסיטה את מעמדה כביר זית

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש עוד מספיק יהודים מטומטמים שיבחרו ללמוד באוניברסיטה האסלאמית?

  3. אבדה הבושה לשמאלנים

    איזה שירות צבאי היא עשתה?
    אתם מתלהמים כל הזמן נגד השתמטות החרדים אז בטח היא שירתה בצה"ל נכון ..

  4. יורקים עלינו באוניברסיטת חאםה

    חתומה על המכתב בעד הסטודנטים שהיללו את טבח החמאס

  5. בחירה מצויינת

    אותה פרופ' שיושבת בהתרסה בכל טקס בשירת התקווה. אותה פרופ'שתומכת בחמאס ולא במדינת ישראל.

  6. קלישה

    וכך הגענו( ואני מקווה שלא נגיע ) לעוד 7.10 לאחר שכל המידע "דלף"

  7. מילואימניק

    מזל טוב לאוניברסיטת ביר זית – סניף חיפה,
    מחומותייך יצאו מהרסייך…..
    * עובדה עצובה: גם ב1933 היו יהודים שתמכו במפלגת הנאציונל של אדולף……..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר