טקס הנחת אבן הפינה לבית הספר לרפואה באוניברסיטת חיפה (צילום: איתמר טל)
טקס הנחת אבן הפינה לבית הספר לרפואה באוניברסיטת חיפה (צילום: איתמר טל)

הונחה אבן הפינה לבית הספר לרפואה באוניברסיטה

בטקס חגיגי הונחה אבן הפינה של בית הספר לרפואה ע"ש הרטה ופול עמיר באוניברסיטת חיפה, שייפתח באופן רשמי בכפוף לאישור המל"ג לקראת שנת 2025 ויוקם בשותפות עם המרכז הרפואי כרמל. בית הספר הוקם בזכות תרומה של 200 מיליון שקל מהרטה עמיר

פורסם בתאריך: 2.6.24 11:59

אוניברסיטת חיפה קיימה היום (ראשון) טקס להנחת אבן הפינה של בית הספר לרפואה ע"ש הרטה ופול עמיר, שייפתח באופן רשמי בכפוף לאישור המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) לקראת שנת 2025 ואשר יוקם בשותפות עם המרכז הרפואי כרמל. על הכוונה לפתוח בית ספר לרפואה באוניברסיטה פורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" בנובמבר 2023.

בית הספר יוקם בזכות תרומה של הרטה עמיר, שנחשבת לתורמת הגדולה ביותר של האוניברסיטה ביחד עם בעלה פול עמיר ז"ל, בסך של כ-200 מיליון שקל. נוסף על התרומה גייסה האוניברסיטה עוד כ-50 מיליון שקל להקמת בית הספר. הפרויקטור שמוביל את הקמת בית הספר ואשר מיועד לעמוד בראשו הוא פרופ' חיים ביטרמן.

בטקס החגיגי, שהתקיים במסגרת אירועי חבר הנאמנים ה-52 של האוניברסיטה, אמרה עמיר: "זהו יום היסטורי לאוניברסיטת חיפה ויום חג למדינת ישראל בכלל ולצפון בפרט. לאורך השנים המטרה של פול ושלי היתה לחזק את ישראל בכלל ואת הצפון בפרט, והקמת בית הספר לרפואה היא הגשמה של החזון שלנו. בית ספר נוסף לרפואה הוא חשוב מאוד, במיוחד בתקופה מאתגרת זו ובמיוחד כשהצורך בחיזוק מערך הרפואה בישראל הוא כה משמעותי. אני גאה להיות חלק מהפרויקט המרגש הזה".

 

 

פרופ' יוסי מקורי, יו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) של המל"ג: "המועצה להשכלה גבוהה זיהתה את החשיבות האסטרטגית של הקמת בית הספר לרפואה של אוניברסיטת חיפה. ראינו הזדמנות לא רק להרחיב את לימודי הרפואה בישראל אלא להתאים אותם לצרכים המיוחדים של הצפון. אוניברסיטת חיפה, לה היסטוריה ארוכה של מחויבות חברתית, היא המוסד המתאים למשימה הזו. בית הספר החדש לרפואה יהיה מגדלור של תקווה ומרכז של מחקר מצטיין, הקולט מוחות מעולים שיהפכו למנהיגי הרפואה המקצועיים והאנושיים של המחר. הוא יטפח אווירה של מחקר שתעודד חברי סגל וסטודנטים לבצע מחקרים פורצי דרך, שיעסקו בצרכי הרפואה והטיפול העכשוויים".

פרופ' ביטרמן: "הרופאים של המאה ה-21 צריכים להחזיק בסט של כישורים מעבר להבנה מצוינת בהיבטים הקלאסיים של הרפואה. הם צריכים לשלוט בטכנולוגיות החדשות, לדעת כיצד לטפל באנשים שנמצאים רחוק מהם, בצד השני של מסך המחשב או הטלפון, ולשלוט בהיבטים של רפואה בקהילה. כיום, הדרך לרכישת הכישורים הללו עוברת דרך צבירת ניסיון בשטח, עם היתרונות והחסרונות של למידה מסוג זה. גם העבודה המשותפת עם נותני שירות נוספים נראית אולי טריוויאלית, אבל רבים מאיתנו נתקלו לא פעם בחוסר התקשורת בין הגורמים השונים, שבסופו של דבר גרמו לפגיעה בחולה או במטופל. את כל הדברים הללו אנחנו רוצים ללמד ולהכשיר כבר במסגרת תוכנית הלימודים ולהוציא את הרופאים הטובים ביותר, כאלה שמגיעים מוכנים לאתגרים של המאה ה-21".

מהאוניברסיטה נמסר כי כל תוכניות הלימודים של בית הספר הוגשו למל"ג, ובכפוף לאישורה תיפתח ההרשמה לבית הספר לקראת שנת 2025. לפי התכנון, עשרות סטודנטים יוכלו להתקבל ללימודים בכל שנה. עוד נמסר כי הקמת בית הספר מגיעה על רקע המחסור החמור ברופאים בישראל, כאשר המחסור ברופאים בצפון הוא חמור הרבה יותר בהשוואה למרכז.

 

תגובות

7 תגובות
7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האוניברסיטה האסלאמית תכשיר את רופאי המחר של החמאס.
    שאף יהודי לא יסכים לדרוך בקן הטרור הזה.

  2. חיפאי

    מה ההיגיון? הרי יש כבר בטכניון….אלא אם יקלוט את המועמדים שלא הצליחו במקומות אחרים.

  3. ימני גאה

    דווקא באוניברסיטת החרפה הזו
    רק עלובים ונכשלים ילכו ללמוד שם
    הרי ברור לכולם לאיזה אוכלוסיה מכוונים
    מעניין כמה הפעם הם יקבלו "אפליה מתקנת"

  4. רופא

    יש מאות אם לא אלפי רופאים ישראלים מורשים ללא תקנים. על איזה מחסור אתם מדברים ???

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בושה עוד השכלה לאנטישמים ולערבים
    יהב רק מקדם אותם חיפה נהפכה להיות חמסן עם חזירים
    הבתי חולים בחיפה רק עם ערבים ועכדיו מכשירים עוד

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הבת שלי יושבת בבית כבר כשנה . רפאה ללא תקן
    מה הטעם להכשיר אם אין תקנים עוד רופאים ישבו בבית? אחרי 6 שנים של לימודים ועוד שנה של סטגעם משכורת של ל 30 שקל לשעה
    אין מילים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר