אופטימיים, אבל לא מנותקים

פורסם בתאריך: 31.12.23 09:29

"יהיה לנו טוב, טוב מטוב, טוב מאוד
זה מתחיל כבר בבוקר בבוקר"
("מודה אני", מאיר אריאל)

כששאלו אותי אם אני רוצה לכתוב טור כבעל עסק מקומי על 2023 ועל השנה שצפויה לנו, נאמר לי שאפשר לכתוב על הטוב או על הרע. לא היה לי ספק שהטור חייב להיות על הטוב, ולא ששנת 2023 היתה כולה דבש, רחוק מכך. אבל בתחום שלנו, ואולי בעצם בכל תחום, האופטימיות התמידית היא זו שגורמת לנו לקום ולהתמודד עם כל ההתקלות.

שוטף הכלים שלא הגיע, הסתימה בצנרת המטבח, ספק הירקות שמתמהמה, האינטרנט שמגמגם ולא מאפשר לחייב אשראי, ועוד ועוד. חמושים באופטימיות, באמונה ובניסיון, מתחילים נועה צלר, השותפה הגיבורה שלי, ואני לטפל ולהתמודד. נושא נושא, תקלה תקלה. ב-12:00 בצהריים, אחרי סרוויס בוקר מוצלח, אתה כבר שוכח מהכל, והראש שלך נמצא רק במנות שצריכות לצאת מהר לשולחן מס' 3. וכשאתה מוחה זיעה וניגש לסיבוב בין השולחנות – אתה מעלה חיוך ואומר תודה.

ובימים שבהם אתה מגיע בבוקר לעבודה, והבריסטה בדיוק מנגן שיר טוב, ומנקה הרחובות עם המבטא האמריקאי שעלה לארץ מטעמים ציוניים משקיע קצת יותר בניקיון הרחבה, והשותף שלנו בשניצל מגיע עם אנרגיות טובות, אנחנו יושבים כולם לקפה זריז של בוקר, ביחד עם ביאנקה מהצ'וקולטה ועם אינה של החרוזים, המלכות של הכרמל. לשיחה מצטרף חבר שחייב לעצור לקפה זריז בדרך ליום ארוך בתל אביב, והכל מסתדר. אתה אומר תודה בלב ויודע שיש לך את העבודה הכי טובה בעולם.

 

 

הרי מי אם לא אופטימיסט מושבע יפתח בכל יום את דלתות העסק בתקווה שיגיעו אליו מאות אנשים (ביום טוב)? מי אם לא אופטימיסט מושבע יזמין וישלם מראש על עשרות אלפי כוסות קפה חד פעמיות (מקרטון ממוחזר ואקולוגי) באמונה שיגיעו אליו חיפאים לקנות כוס קפה, ביצה וסלט? אז אין ספק שאכתוב על הטוב.

אופטימיים אנחנו, אבל לא מנותקים. ב-6 באוקטובר פתחנו את העסק השלישי שלנו – שניצל דיומא. ולמחרת הגיעה השבת השחורה. ובימים שלאחר מכן הבטן כאבה על האסון שפקד אותנו ועל האבידות הגדולות, וגם מהחשש לגורל העסקים ובמיוחד לעסק החדש. אבל גם כאן ידענו שנצח ישראל לא ישקר ושנוכל לאויבנו, ידענו שאם צריך אז נהדק את החגורה, נאייש בעצמנו את מכונת הקפה ואת עמדת השניצלים ונמתין עד יעבור זעם.

ניפרד מ-2023 ומהיום הנורא שחרץ את דינה כשנה ארורה, ונפתח את 2024 עם אופטימיות לכל עם ישראל. עם קצת פחות דמעות של אבל ויותר דמעות של התרגשות, והכי חשוב – עם הברכה "ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ורנה".

* הכותב הוא בעלים ושותף בקפה דיומא, בשניצל דיומא ובילדותא

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר