אנחנו כאן כדי ליצור פינות של שפיות

פורסם בתאריך: 31.12.23 09:24

יום שבת, 7 באוקטובר, היה היום האחרון של פסטיבל "במה שנייה" – אירוע תרבות מקומי, קהילתי וחברתי שהפקתי באניצ'ה ואשר נערך בשיתוף עם יוצרים, בעלי עסקים וחיפאים רבים. האירוע סחף אליו יותר מ-2,000 מבקרים, ובמקום שבת יפה עם סיום מרגש קיבלנו שבת שחורה שפילחה את הלב ואת הנשמה של כולנו. התחילה מלחמה.

כמובן שאניצ'ה לא נפתחה למחרת, וגם לא שבועיים אחר כך. בשבוע השני למלחמה התחלתי לקבל טלפונים מלקוחות שמבקשות להגיע, ולא הבנתי מה דחוף לאנשים לקנות בגדים. הרגשתי שסוף העולם הגיע – בן זוגי התגייס למילואים, המסגרות החינוכיות נסגרו – ושלא נכון לפתוח את החנות במציאות קשה כל כך. אבל הטלפונים המשיכו להגיע, והבנתי – הלקוחות שלי מחפשות עוגנים.

כולנו חיפשנו עוגנים של שפיות, אנרגיה טובה, בריחה מהמציאות, הסחת דעת מבורכת משטף החדשות הרעות. אניצ'ה, העסק הקטן שהקמתי בעשר אצבעותיי לפני 15 שנה, הפך כבר מזמן למקום מפגש שבו אפשר למצוא עיניים טובות, אוזן קשבת ולב פתוח, מקום של חיבור ושייכות שתורם לאיכות חייהם של האנשים הסובבים אותו.

התרומה של עסקים מקומיים לחוסן הנפשי, הכלכלי והחברתי באה לידי ביטוי בכל יום, ושבעתיים בשעות מצוקה. אחרי שבועיים ויום לקחתי אוויר, אספתי את שברי הרסיסים של נפשי ופתחתי את אניצ'ה. עוד ועוד עסקים סביבנו התחילו לחזור לפעילות, מרכז הכרמל חזר לקבל חיים, וכולנו מנהלים חיי שגרה בשעת חירום. רגעים של עצב תהומי משתלבים ברגעי צחוק מתגלגל, דאגה אינסופית לבני משפחה שבחזית מתערבבת בשמחה שגרתית. הרצון רק לעבור את היום הופך אט אט לרצון לתכנן את היום שלמחרת, את השבוע הבא, את החודש הקרוב, את שנת 2024.

 

 

כמה תוכניות יש לי ל-2024. קודם כל, אניצ'ה תחגוג יום הולדת 15. מעסק קטן שנפתח ב-2009 הפכה אניצ'ה למוסד חיפאי שמעסיק עובדות מדהימות, נותן שירות לאלפי לקוחות ומהווה אתר עלייה לרגל לאוהבי יד שנייה מכל הארץ. החנות הצליחה להשמיש מיליוני פריטים ויצרה מועדון לקוחות נאמן וקהילה פורחת.
לפני שבוע העזתי לשבת ולכתוב תוכנית עסקית לשנת 2024, מפורטת לפרטי פרטים, מלאה באמונה שיהיה פה טוב. דווקא בתקופה קשה כל כך של חוסר ודאות, התוכנית העסקית של אניצ'ה מלאה באופטימיות ובתקווה להגשמת חלומות – עוד שירותים קהילתיים נוסף על הספרייה הקהילתית, פיתוח של שירותים משלימים לקנייה ולפינוי תכולות בתים, יצירת שירות חדש לגמרי בתחום הנדל"ן.

אני מאחלת לכולנו ששנת 2024 תביא איתה ניצוצות של אור ותקווה. שנזכור שגם בימים קשים וחשוכים, כל אלומת אור, גם הקטנה ביותר, יש בה את הכוח להאיר את הדרך, לפזר את החושך, להנחות אותנו אל התקווה והפוטנציאל שנמצאים בכל אחד מאיתנו.

ולחיפאים אני מזכירה כמה בעלי העסקים המקומיים מחכים לכם ושמחים לראות אתכם חוזרים. אנחנו כאן כדי ליצור פינות של שפיות ונחמה. אתם מוזמנים, תמיד.

* הכותבת היא הבעלים של אניצ'ה – אוצרות וינטג' ויד שנייה, יזמית ופעילה חברתית בתחומי הקיימות והסביבה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר