תשובתנו לחמאס

פורסם בתאריך: 31.12.23 09:25

בעוד שבועיים נפתח את שנת הלימודים תשפ"ד, שנה שונה ועצובה. שלושה חודשים כואבים עברו על מדינת ישראל ועל משפחת הטכניון מאז 7 באוקטובר. עשרות בני משפחה של חברינו נרצחו, אחרים נחטפו ורבים נפצעו או נהרגו במלחמה.

כ-2,500 סטודנטים וחברי סגל מינהלי ואקדמי מהטכניון נקראו לשירות מילואים בצו 8, ורבים מהם עדיין משרתים. במענה לבקשת הצבא דחינו את פתיחת השנה האקדמית ל-14 בינואר – שבועיים לאחר האוניברסיטאות האחרות – כדי להמתין לשחרור נוסף של הסטודנטים ממילואים ולהקל עליהם בשיבה לספסל הלימודים.

הטכניון העניק לסטודנטים ולסטודנטיות המשרתים במילואים פטור מבחינות אביב וקיץ תשפ"ג והתאמות אקדמיות רבות אחרות כדי שיוכלו להתחיל את שנת הלימודים הקרובה ברגל ימין, זאת נוסף על הטבות כלכליות, ובהן מענק של 6,000 שקל, פטור מתשלום שכר דירה במעונות וסיוע כלכלי מיוחד לבני משפחותיהם. מעטפת התמיכה הייחודית כוללת גם את תוכנית "חזרה למסלול" לרענון ולהשלמת פערים לימודיים, הקמת מערך חונכים מיוחד שילווה את הסטודנטים משרתי המילואים לאורך הסמסטר, וקו חם לסיוע רגשי לסטודנטים שיופעל על ידי צוות יועצים ופסיכולוגים מהטכניון שהוכשרו בטיפול מודע-טראומה.

 

 

בחודשים האחרונים קיבלנו הוכחה ברורה לחוסננו כקהילה המחויבת לערבות הדדית בדמות התנדבות מעוררת השראה של כל אנשי הטכניון. לצד ההתגייסות של אלפים למילואים, אגודת הסטודנטים והסגל האקדמי והמינהלי נרתמו למגוון עצום של פעילויות שתמכו באלה שחייהם נעצרו באחת. אירחנו בקמפוס מאות משפחות שהתפנו מהדרום ומהצפון ותמכנו במשרתי המילואים שלנו, בבני משפחותיהם וביחידות צה"ל.

שנת הלימודים הקרובה מסמנת עבור הטכניון אבן דרך היסטורית. 100 שנים בדיוק חלפו מאז פתח הטכניון את שעריו בבניין ההיסטורי בשכונת הדר הכרמל עם 16 סטודנטים וסטודנטית אחת. מאותה התחלה צנועה צמחה אוניברסיטת מחקר מהשורה הראשונה, שהכשירה 100,000 בוגרים הנושאים על כתפיהם את ביטחונה של מדינת ישראל ואת שגשוגה, והשפיעה עמוקות על האנושות. הדבקות במצוינות, בסובלנות ובאחריות חברתית היתה תשובתנו לכל המאורעות, המלחמות ופעולות הטרור שפקדו אותנו, וזו גם תשובתנו לפעולת הטרור המחרידה של החמאס שנועדה לפגום בנחישותנו ולזרוע פחד ושסע בחברה הישראלית.

לטכניון מסורת ארוכה של חיים משותפים של כל הקהילות בקמפוס, ואנו נחושים לשמר את הרוח הזאת גם בימים מאתגרים אלה. איש לא יסיט אותנו מדרכנו. נמשיך לחקור, ללמד ולהכשיר את המדענים, הרופאים, המהנדסים, האדריכלים והמחנכים, דור העתיד של מדינת ישראל. נמשיך לתמוך בביטחונה של מדינת ישראל ובכלכלתה על בסיס של ערכי השוויון, הסובלנות וההכלה שהנחו אותנו ב-100 השנים האחרונות.

* הכותב הוא נשיא הטכניון

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר