מעצבי פנים בחיפה: דיוק והקפדה על הפרטים הקטנים ביותר. צילום: מאגר התמונות ingimage
מעצבי פנים בחיפה: דיוק והקפדה על הפרטים הקטנים ביותר. צילום: מאגר התמונות ingimage

מעצבי פנים בחיפה: דיוק והקפדה על הפרטים הקטנים ביותר

בעוד שבעבר מטרת הבית שלנו הייתה לשרת פונקציות מחיה בסיסיות, אין ספק כי כיום, כולנו מעוניינים לחיות בסביבת מגורים שאינה רק עונה על כל הפונקציות והצרכים הבסיסיים שלנו, אלא מתאפיינת גם באסתטיות ובאווירה ייחודית. איך עושים זאת? בכתבה הבאה

פורסם בתאריך: 22.9.20 16:49

אדריכלית מור שיפר SQRS architects- אדריכלות | עיצוב פנים | מטבחים

 מור שיפר, הבעלים של משרד האדריכלות SQRS architects ואדריכלית בעצמה זה כבר יותר מ-10 שנים, מסבירה איך ניגשים לתהליך ועל מה חשוב לתת את הדעת.

מלימודים בטכניון למשרד אדריכלות מצליח

כבר מגיל צעיר, ידעה מור שהייעוד שלה בחיים הוא לעסוק בעיצוב פנים. לאחר שסיימה בהצלחה לימודי אדריכלות בטכניון, המשיכה לסטאז' שנמשך שלוש שנים, שלאחריו החלה את דרכה כעצמאית בתחום. את משרד האדריכלות שלה פתחה בשנת 2012, מתוך רצון להעניק ללקוחותיה מגוון של שירותים תחת מעטפת אחת.

"המשרד שלי הוא לא משרד רגיל לעיצוב פנים", היא מעידה, "אנחנו גם חברת מטבחים, ולמעשה אנחנו מציעים ללקוחות שלנו שירותים רבים תחת מטרייה אחת– אדריכלות, עיצוב פנים ותכנון מטבחים".

על מנת שתוכל לספק ללקוחותיה תוצאות איכותיות ברמה גבוהה במיוחד, מקפידה מור להעסיק אנשי מקצוע אשר נבחרו בפינצטה לצורך העבודה, ובכלל זה אנשי רכש למטבחים, קבלני משנה ועוד, כאשר היא עצמה מעצבת את כלל הפרויקטים ומפקחת עליהם מתחילת התהליך ועד לסיומו. "המטבחים הם משהו שמאפיין את המשרד שלנו ולא קיים במשרד אחר. זה יתרון גדול, כיוון שהאדריכל הוא גם זה שבסוף מבצע את המטבח, והתוצאות במקרים כאלה הן הכי טובות".

אנחנו מציעים ללקוחות שלנו שירותים רבים תחת מטרייה אחת– אדריכלות, עיצוב פנים ותכנון מטבחים. צילום SQRS ARCHITECTS

אנחנו מציעים ללקוחות שלנו שירותים רבים תחת מטרייה אחת– אדריכלות, עיצוב פנים ותכנון מטבחים. צילום SQRS ARCHITECTS

תהליך מדוקדק ומקיף

את תהליך העבודה שלה, מתחילה מור בבחינת ההתאמה שלה אל הלקוח. "הכי חשוב זה לראות אם יש חיבור. צריך כימיה בסיסית", היא מסבירה. לאחר מכן, מבצעת מור שיחת עומק עם הלקוח, בה היא מקבלת מושג על הצרכים שלו, הדברים שהיה מעוניין לשמר בבית, הדברים שהיה מעוניין לשנות, האווירה שהוא מעוניין ליצור, הצבעים האהובים עליו ועוד.

"יש צרכים אובייקטיביים, כמו מקום וכמות נפשות, ויש את הנשמה של הבית– האווירה, החומרים, האופי של המקום. חשוב לי לתת דגש על שניהם", היא אומרת. לאחר שיחת העומק, מור מסתובבת בבית או בדירה ומתרשמת הן מהנתונים והן מהאילוצים של המקום, תוך שהיא מצלמת ומתעדת הכל בתמונות.

בהמשך, הלקוחות מתבקשים לספק תוכנית מדידה של הבית, וכשהיא מחזיקה בידיה את כל הנתונים– יוצאת מור לשלב הקונספט, בו היא מייצרת הדמיה ללקוח, אשר מהווה מעין נקודת התחלה בסיסית, לה ניתן לבצע התאמות בהתאם לפידבק מהלקוח. "מי שמכיר אותי יודע שאני מאוד פדנטית", מעידה מור, "אני מוציאה שרטוט על כל שינוי ומקפידה גם על הפרטים הקטנים ביותר".

הנשמה של הבית– האווירה, החומרים, האופי של המקום. צילום: ניר יצחקי

הנשמה של הבית– האווירה, החומרים, האופי של המקום. צילום: ניר יצחקי

עמידה קפדנית בתקציב וביצוע בפיקוח עליון

מור מסבירה כי בפרויקטים בתחום האדריכלות והעיצוב, לעניין התקציב יש חשיבות גדולה במיוחד. "אנחנו תמיד מתחילים באומדן תקציב ומשם מתקדמים כדי שלאורך התהליך נוכל לעבוד בצמוד לתקציב שהוגדר ולא תהיינה הפתעות", היא מסבירה.

את שלב הביצוע, מבצעת מור באמצעות פיקוח עליון. "אני מגיעה לבית או לחלל אחת לשבוע, תלוי בהתקדמות הפרויקט, ונמצאת בקשר שוטף עם מנהל הפרויקט, הקבלן ואנשי המקצוע", היא מסבירה. על אף שהיא לא נמצאת בחלל במשך כל שעות היממה, מור מקפידה להישאר מעורבת ומעודכנת בכל פרט ופרט בפרויקט. "חשוב לי שהלקוחות שלי יקבלו את התוצאות הטובות ביותר, ולכן אני מקפידה להתעדכן מול הצוות טלפונית על בסיס קבוע. הם מתקשרים אליי בכל שאלה ואני מכוונת אותם, עד לקבת התוצאה האידיאלית".

אדיכלית מור שיפר. צילום: נועם דוד, גלימפס

אדיכלית מור שיפר. צילום: נועם דוד, גלימפס

מור שיפר- SQRS

כתובת: מוריה 94, חיפה

טלפון: 077-8181995

למעבר לאתר

למעבר לפייסבוק

למעבר לפייסבוק של SQRS Kitchens

למעבר לאינסטגרם

מעצבות פנים בצפון


אירנה אלבז

המושג "בית" כבר מזמן אינו מתאר רק חלל שבו אנו מנהלים את שגרת חיינו. במרוצת השנים, הבית הפך למקלט עבור מרבית האנשים, למקום בו הם יכולים להירגע, להתפנק וליהנות מאווירה ייחודית, המותאמת לסגנון החיים ולצרכים שלהם כמו כפפה ליד– הן מבחינה פונקציונלית והן מבחינה אסתטית. עבור אירנה אלבז, מעצבת פנים המגיעה במקור מתחום ההנדסה, החיבור בין הפונקציונליות לאסתטיקה נראה טבעי ומתבקש– ואלה בדיוק האלמנטים שהיא נותנת עליהם את הדעת בכל פרויקט שעובר תחת ידיה.

חיבור בין פונקציונליות לאסתטיקה. צילום: אולגה סולן

חיבור בין פונקציונליות לאסתטיקה. צילום: אולגה סולן

נקודת המפגש בין הנדסה לאסתטיקה

את דרכה המקצועית, החלה אירנה בתחום ההנדסה. לאחר שעבדה בחברת מהנדסים, הבינה כי מה שהיא באמת מעוניינת להתעסק בו הוא עולם האסתטיקה והיופי– הבנה שהובילה אותה ללימודי עיצוב פנים באקדמיה בויצ"ו. מיד בתום הלימודים, החלה אירנה לעסוק בתחום, וכיום היא מחזיקה בניסיון של 12 שנים באדריכלות ועיצוב פנים של מבנים שונים ומגוונים, אם כי האהבה הגדולה ביותר שלה היא עיצוב בתים פרטיים ושיפוצים.

על מנת לאפשר ללקוחותיה זמינות מלאה, כמו גם עבודה ברמה גבוהה במיוחד, עובדת אירנה עם שרטטת ועם מעצבת נוספת, אשר מאפשרות לה לספק ללקוחותיה את התוצאות המדויקות ביותר.

תהליך מקדים

לפני שאירנה ניגשת לעצב פרויקט כלשהו, היא מקפידה להיפגש עם לקוחותיה באתר שעתיד לעבור את השיפוץ. "אנחנו מגיעות לראות את הבית באור יום, להתרשם ממנו ולעבור על כל חלל", היא מעידה. לאחר מכן, אירנה והצוות שלה מנהלים שיחה מכווינה עם הלקוח, בה הם מנסים להבין כיצד הוא רואה את הבית, מה הוא מעוניין לשמר ולהדגיש, מהם הדברים שמפריעים לו ומה חסר לו. בתוך התהליך, היא בוחנת היכן קיימות פינות לא מנוצלות בחלל, וכיצד ניתן לסדר אותו כך שיהיה אפשר להפיק ממנו את המקסימום.

קביעת תקציב

עוד בפגישה הראשונה, מקפידה אירנה להתייחס לסוגיית התקציב, על מנת לתאם ציפיות מול הלקוח ולהבין מה ניתן או לא ניתן לבצע בחלל. "אנחנו מתנהלים בשקיפות מלאה מול הלקוח ולרוב קובעים תקציב שהוא לא מאוד גדול", היא אומרת, "אם הלקוח חולם חלומות שלא ניתנים להגשמה במסגרת התקציב שלו– נגיד לו מיד".

על אף שהצוות שלה מקפיד להציע ללקוח מגוון של אלטרנטיבות שעומדות בתקציב שלו, ישנו בכל זאת גבול תחתון, שמתחתיו לא ניתן יהיה לבצע את הפרויקט. "אנחנו לרוב עושים בתים בתקציב ממוצע, לא בתקציב נמוך", מעידה, "אבל אנחנו תמיד נחפש איפה אפשר לחסוך ותמיד נבצע התאמות או נציע אלטרנטיבות. בסוף זה מצליח".

האהבה הגדולה ביותר- עיצוב בתים פרטיים ושיפוצים. צילום: אולגה סולן

האהבה הגדולה ביותר- עיצוב בתים פרטיים ושיפוצים. צילום: אולגה סולן

תכנון וביצוע

לאחר התהליך המקדים וקביעת התקציב, אירנה והצוות שלה ניגשים למלאכת התכנון– במסגרתה הם מגישים ללקוחות סקיצות, מהן הלקוחות בוחרים את הסקיצה המתאימה ביותר עבורם. הצוות מתחיל בביצוע השיפוץ תוך מחשבה מתמדת על העיצוב הסופי של החלל. לצורך העבודה, נעזרת אירנה בצוות מגוון, בו נמנים עובדי שיפוץ, נגרייה ופועלים נוספים.

עם זאת, היא לא מחייבת את לקוחותיה לעבוד עם הצוות שלה, אלא מאפשרת להם לשכור בעלי מקצוע אחרים בהתאם להעדפותיהם. "הלקוח יכול להביא כל בעל מקצוע שהוא רוצה", היא אומרת, "אנחנו נשמח להכיר, ואפילו לאמץ אותו לרשימה שלנו אם מדובר באיש מקצוע טוב ואיכותי". כך או כך, היא אינה מסתפקת בשיחות עם הקבלן, אלא מקפידה לשבת בנפרד עם כל אנשי המקצוע שנשכרו לצורך הפרויקט, לדבר איתם ולהדריך אותם טרם תחילת העבודה ובמהלכה.

דיוק והקפדה על הפרטים הקטנים ביותר

כאשת מקצוע המגיעה במקור מתחום ההנדסה, אירנה מתאפיינת בפדנטיות ובדיוק שלא קיימים אצל אנשי מקצוע רבים אחרים. מסיבה זו, היא מקפידה לבחור בעצמה את הקרמיקות, הכלים, הפרקט, הצבעים ואף את התאורה, התמונות, השטיחים והטקסטיל. "אני מעורבת בהכל ואני אדם של פרטים קטנים", היא מעידה. "אם בוחרים למשל רהיט, אני בוחרת אותו עד הכפתור של הידית. אין סיכוי שיקבלו ממני משהו פחות ממושלם".

אירנה אלבז– מעצבת פנים

כתובת: רח' אהוד 5, חיפה

טלפון: 052-690-0578

מעבר לאתר

מעבר לאינסטגרם

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר