בית המשפט בחיפה (צילום: רמי שלוש)
בית המשפט בחיפה (צילום: רמי שלוש)

מעצר המטפל החשוד ברצח הוארך בשלושה ימים

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של מוחמד חטיב, המטפל החשוד ברצח החוסה אפרים בן ברוך במעון רמת חיפה. בית המשפט האריך את המעצר בשלושה ימים בלבד וקבע כי החשדות כלפי חטיב התעבו בעקבות החקירה, אך לא נאספו ראיות המעידות שמעשיו אכן הביאו לתוצאה הסופית

פורסם בתאריך: 28.7.19 13:10

מעצרו של מוחמד חטיב בן ה-20, החשוד ברצח החוסה אפרים בן ברוך בעת שהיה נתון לטיפולו, הוארך על ידי בית משפט השלום עד יום רביעי. חטיב חשוד בכך שבזמן שבן ברוך שהה במעון רמת חיפה הוא היכה אותו פעמים רבות עד שאושפז עם חבלות בראשו ב-12 ביולי במרכז הרפואי בני ציון. זמן קצר אחרי אשפוזו הוא הורדם והונשם, וכעבור כשבועיים נקבע מותו.

בדיון הראשון בבית המשפט הוצגו לשופטת רבקה פוקס ראיות ביחס להתעללות שבעקבותיהן הורתה להאריך את המעצר. אחרי מותו של בן ברוך עלה רף החשדות לדרגת רצח.

המשטרה ביקשה את הארכת המעצר של חטיב עד לתום ההליכים, אך בית המשפט הסכים להאריכו רק עד יום רביעי – צעד שהתקבל במורת רוח על ידי התביעה.

בהחלטתה כתבה השופטת: "טרם נאספו ראיות שיש בהן ללמד כי המעשים המיוחסים לחשוד אכן הובילו לתוצאה הסופית. עם זאת, בראיות שנאספו מאז הדיון הקודם, שעיקרן עדויות הן מבני משפחת החוסה, הן מעובדים במעון והן מהצוות הרפואי בבית החולים, יש כדי לעבות את החשדות המיוחסים לחשוד".

השופטת פסקה שעל החשוד להישאר במעצר כדי לאפשר למשטרה לבצע פעולות חקירה נוספות.

 

 

"יצאנו בתחושה מעורבת בעקבות ההחלטה", אמר בא כוח המשפחה עו"ד דן זילברמן, "אנחנו עדיין בטוחים שהמשטרה תגיע לחקר האמת על מנת שבית המשפט ימצה את הדין עם כל מי שצריך. בטרם איבד המנוח את הכרתו, כשאחותו היתה נוכחת, הוא סיפר בצורה מדויקת מה נעשה לו ועל ידי מי. אנחנו כרגע מנסים לתמוך במשפחה. הם שבר כלי, הם איבדו את היקר להם מכל. אפרים ז"ל היה בחור מלא אהבה ושמחה. הוא לא אדם שהיה משתולל, הוא לא היה אלים, הוא היה מחבק את כולם, אוהב את כולם ועוזר. על אף מצבו הקוגניטיבי הוא היה יחסית עצמאי".

פרקליטתו של חטיב עו"ד ראניה סרוג'י אמרה אחרי הדיון: "כל הפרסומים שהיו בתקשורת על אודות התעללות רבה וארוכת שנים – כל זה לא קיים. המשטרה ביקשה להאריך את המעצר בעשרה ימים, אך בית המשפט האריך את המעצר בשלושה ימים בלבד, כאשר מה שעומד על הפרק הוא תוצאות הנתיחה – אם מותו של המנוח נגרם כתוצאה ממעשיו של החשוד או שמדובר באירוע שלא קשור כלל. זה מה שאנחנו טוענים שוב ושוב בפני בית המשפט. מה שיוחס לחשוד לא הביא בסופו של יום לתוצאה הטרגית הזו. אני שמחה מאוד על החלטת בית המשפט, ונראה שהדרך שלנו סלולה לשחרורו של החשוד".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר