יותם יקיר, אביהו האן (צילומים: צבי רוגר, מירב שדה)
יותם יקיר, אביהו האן (צילומים: צבי רוגר, מירב שדה)

האן מפציר במנכ"ל המוזיאונים יותם יקיר: "חזור בך מהחלטתך להתפטר"

האן, בשם כל חברי מועצת השינוי, פנה למנכ"ל המוזיאונים שהתפטר בחודש מארס האחרון בשל היחסים המעורערים עם קליש רותם וצוק. "אנו נדאג לסייע, לתמוך ולעמוד לצידך על מנת שתמשיך להצעיד קדימה את ששת המוזיאונים", כתב האן ליקיר. מקורבים ליקיר אמרו שהוא שוקל את הפנייה בחיוב

פורסם בתאריך: 10.8.21 16:23

יו"ר סיעת הירוקים במועצת העיר, אביהו האן, פנה היום (שלישי), בשם כל חברי מועצת השינוי למנכ"ל חברת המוזיאונים, יותם יקיר, והפציר בו לחזור בו מהתפטרותו. כפי שהתפרסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות", יקיר הודיע לוועד המנהל של החברה על התפטרותו בחודש מארס האחרון, כשאמר: "אינני יכול עוד".

בפנייתו ליקיר כותב האן: "אנו, חברי מועצת השינוי מקרב חברי מועצת העיר, פונים אליך על מנת שתחזור בך מהחלטתך להתפטר מתפקידך וקוראים לך לחזור ולנהל את חברת המוזיאונים. באת עם רצון טוב, ובתקופת עבודתך התחלנו לראות את השינויים אותם עשית, והכל ברוח טובה תוך שיתוף פעולה עם עובדי המוזיאונים. אנו נדאג לסייע, לתמוך ולעמוד לצידך על מנת שתמשיך להצעיד קדימה את ששת המוזיאונים, ובעיקר להגשים את חזונך לגבי חברת המוזיאונים".

בדצמבר 2019 פורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות" על היבחרו של יקיר לתפקיד מנכ"ל המוזיאונים במקום ניסים טל, ששימש בתפקיד 25 שנה. ועדת האיתור, שבראשה עמדה יו"ר דירקטוריון החברה דאז נעמה לזימי התרשמה מיקיר ומקורות החיים שלו שכללו, בין היתר, את היותו דובר הכנסת במשך שבע שנים עד שנת 2018, וביום היבחרו – ראש חטיבת קשרי ציבור והסברה בכנסת. בעקבות בחירתו נאלץ יקיר להודיע על התפטרותו מתפקידו בכנסת. לזימי וצוות הדירקטוריון רחשו ליקיר הערכה רבה והיו שבעי רצון מתפקודו.

 

 

הודעת ההתפטרות של יקיר הותירה את חברי הוועד המנהל המומים. מאחורי הקלעים ידעו לספר, כי את ההחלטה להתפטר קיבל יקיר בשל יחסיו המעורערים עם קליש רותם וממלא מקומה נחשון צוק, יחסים שהגיעו לנקודת אל-חזור. לזימי, כל אותה העת, גיבתה את יקיר ותמכה בעמדתו, מה שהחריף את יחסיה של לזימי עם השניים.

את תגובתו של יקיר לא ניתן היה להשיג. אולם מקורבים אליו אומרים, כי כעת, כשהשינויים בוועדות העירוניות כבר בוצעו והצעד הבא של מועצת השינוי יהיה שינויים בהרכב התאגידים, הוא בהחלט שוקל בחיוב את פנייתו של האן.

 


 

 


 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר