יותם יקיר (צילום: צבי רוגר)
יותם יקיר (צילום: צבי רוגר)

"אינני יכול עוד". מנכ"ל חברת המוזיאונים הודיע על עזיבה

אחר שנה וחודשיים בלבד בתפקידו הודיע מנכ"ל חברת מוזיאוני חיפה יותם יקיר לוועד המנהל של החברה על עזיבתו. ההודעה התקבלה בתדהמה בחברה, שם מספרים על מנכ"ל שמצטיין ביחסי אנוש ואשר מעניק חופש אמנותי נרחב. יקיר: "אמשיך עד למציאת מחליף"

פורסם בתאריך: 7.3.21 09:43

מנכ"ל חברת מוזיאוני חיפה יותם יקיר הודיע לוועד המנהל של החברה על עזיבתו לאחר שנה וחודשיים בלבד בתפקיד. בהודעתו כתב יקיר: "חברי, אני מבקש לעדכן אתכם על בקשתי לסיים את תפקידי במוזיאוני חיפה. אמשיך, לבקשתה של יו"ר דירקטוריון החברה נעמה לזימי עד למציאת מחליף. התפקיד היה לכבוד לי ויש לי הערכה רבה אליכם, אך אינני יכול עוד".

בדצמבר 2019 נבחר יקיר כמחליפו של המנכ"ל הקודם נסים טל, ששימש בתפקיד במשך יותר מ-25 שנה. יקיר נבחר לאחר שהציג רזומה של דובר הכנסת במשך שבע שנים ולאחר מכן ראש חטיבת קשרי ציבור והסברה בכנסת – תפקיד שאותו הוא מילא עד לבחירה בו. בחברת המוזיאונים תלו בו תקוות להצעדתם של המוזיאונים קדימה, וגורמים מקצועיים שעבדו עמו מספרים על מנכ"ל שמצטיין ביחסי אנוש ואשר מעניק חופש אמנותי נרחב לעובדים. הודעתו של יקיר על עזיבתו התקבלה בתדהמה.

 

 

יו"ר דירקטוריון חברת מוזיאוני חיפה נעמה לזימי: "עצובה לי החלטתו של יקיר, אם כי בשיחות אישיות שלי איתו אני יותר ממבינה את החלטתו לנוכח הנסיבות. יקיר נכנס לתפקידו שבועיים לפני משבר הקורונה, ותחת ניהולו המצוין הצלחנו לצאת מהמשבר ללא כל גירעון, לפתח תחומי תוכן רבים, לשמור על מקום עבודתם של כל 130 העובדים ולראות קדימה אל עבר עתיד. יקיר הצליח בשנה קשה לעולם התרבות והאמנות לגייס כספים, להרחיב אין ספור שיתופי פעולה ולייצר יש מאין. עבדנו ביחד בסינרגיה נפלאה למען מטרות משותפות – הצלחתה של החברה והובלתם של המוזיאונים בחיפה למקום של כבוד בציבוריות הישראלית ובכלל. את שאר הדברים שיש לי לומר אשמור להמשך. כרגע אני רק רוצה לומר ליקיר תודה גדולה".

את תגובתו של יקיר לא ניתן היה להשיג.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

18 תגובות
  1. לזימי היא הסיבה האמיתית לכשלון

    נכשלה בגיוס משאבים כספיים מהעירייה ובקידום המוזיאונים. הדבר היחיד שעניין אותה זה תערוכות בגוון עדתי ופמיניסטי על מנת להשיג יחסי ציבור וקידום עצמי.

  2. ארי, חיפה

    ומתי משה נאור יעזוב סוף סוף את תיאטרון חיפה? הוא כבר שנות דור שם והתיאטרון יורד מדחי אל דחי. לא הגיע הזמן שיזוז כבר ויפנה את מקומו לצעירים ומוכשרים ממנו שיוכלו לשקם את התיאטרון ולהחזירו לימיו הטובים?

  3. אוצרת

    חבל שגם אותו המערכת הצליחה להתיש. נראה שמה שקורה בהנהלת העירייה מצליח לשבור אפילו את הטובים והנחושים ביותר.

  4. נטע, חיפאית גאה

    עד שהביאו מנכ"ל מוכשר שהביא רוח רעננה והתחדשות למרות השנה הקשה. העירייה הלא מתפקדת אשר נשלטת על ידי אנשים הזויים הצליחה בכשרון רב להרוס גם את זה!!!
    קליש תתביישי!

  5. קליש ולזימי - זוג משמים , כישלונות מהלכים.

    לזימי שם כי היתה ברשימה של קליש. חיפה אכלה אותה לעוד 3 שנים. גם את התרבות מחריבים. תכלס האיש בורח מעדר המטורללים של קליש.

  6. שפרה רוזנבוים

    הDNA הקלוקל שהתפתח בעירייה ובתאגידים העירוניים בגלל שני הגנרלים הפנסיונרים (מצנע ויהב) מבריח את הטובים שבטובים. קליש לא יכולה בקדנציה אחת לשנות את ההתנהלות של העובדים שהתרגלו להעביר כרטיס וללכת למאי מרקט במגדל הנביאים.

  7. ערן

    לשפרה רוזנבלום: עד מתי תתרצו , אתם שם בקומנדו קליש ליחסי ציבור, את כישלונותיה של ראש העיר הגרועה בתולדות חיפה…..בביצועי קודמיה בתפקיד. זה כבר פתטי.. היא כבר מספיק זמן בתפקיד ולא רואים הישגים…אפילו קטנטנים… כנראה היא עסוקה איך להפוך את חיפה לברלין (בעוד עשרים שנה..חחחחח.) ושכחה שיש עיר לנהל גם באופן שוטף. ומה שייכת התפטרותו של מנכל המוזיאונים למצנע ויהב. לרבים ברור לעין שקליש לא ממש מתעניינת במוזיאונים. לא רואים אותה בתערוכות….כי היא רכונה על לוח השרטוט בתכנון עיר…והשאר לא מעניין.

  8. שפרה רוזנבוים

    יש ממש תמונות של קליש בתערוכות שהיו במויזאון חיפה במושבה הגרמנית ועכשיו היא מקימה פארק עם פסלים של קדישמן. חבל שאתה לא עוקב אחרי האינסטגרם שלה והפייסבוק אבל כמובן בולע את כל מה שתקשורת החונטה כותבת.
    נ.ב
    היא ניהלה בצורה מנהיגותית את משבר "מק ישו" וזה כשהיא רק הייתה יום וחצי בתפקיד. יונה יהב תמך בתרבות של נובוריש ברמה של בובספוג בקניון ואילו קליש תומכת באמנות ובצורת ניהול כמו של המטרופוליטן הניו יורק.

  9. ניר

    ערן, דוד ושאר כלבלבי יהב יכולים להמשיך לנבוח. העיר מתקדמת, אתם נשארתם מאחור.

  10. למה להתייחס

    ערן שפרה רוזנבוים היא בוט
    התפעול על ידי שובר

  11. חיפאי

    ברוך שנפטרנו! אולי סוף סוף יחשבו למנות איש אמנות ותרבות להיות מנהל המוזיאון.

  12. עורו, אחיי המזרחים

    העיר הזו נשלטה על ידי מפאיניקים ואשכנזים, וכעת זה הזמן לתקן.
    התערוכות המשעממות של האמנים האשכנזים והאוצרים האשכנזים לא מעניינות אף אחד.
    עלינו לתת כעת חוויה מתקנת, ולהקדיש את כל התערוכות בכל המוזיאונים (כן, גם היפני – איך קוראים לו? טיקטוק?) – למרד ואדי סאליב, לאחינו המדוכאים שנוהרים אלינו מהכפרים בגליל, להנצחת מורשתם של דוד בן ארוש ושל האתיופי שמצא את מותו בידי שוטר – ולרוח הספרדית הגאה.
    אין פלא שיותם יקיר עוזב.

  13. ארנון

    התערוכה על ההומואים בחיפה היא חרפה. כל התערוכה היא גזרי עיתונים ישנים שתלויים על קירות המוזיאון. טוב שיותם יקיר לקח אחריות על החלטורה הזאת בשקל וחצי והתפטר.

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ממש ממש חבל !
    כל מה שנגוע בפוליטיקה בעיר הזו סופו לקרוס.
    אותי כבר מלמדים במכללות ובתי ספר לאומנות מובילים בעולם.אני בכל אוספי האומנות הפרטיים הגדולים בעולם. הובלתי את : BRYNSTON ORGANIC VILLAGE SOUTH AFRICA הכפר האורגני אקולוגי הגדול בעולם עם יותר ממליון איש הבאים מאירופה חולים וחוזרים בריאים.
    נהלתי את המכון לאומנות ועיצוב של אורנים ליד טבעון. מקום עם 50 מטובי אומני ישראל
    אשר רבים מהם קבלו פרסי ישראל !
    וכאשר כבר הגיע אדם מוכשר ומוצלח מאוד להחליף מאובנים מתקופת המערות הוא בורח..
    פרנק גארי הארכיטקט הטוב בעולם ידידי היה מעונין להקים כאן מוזיאון יהודי !
    ונייטי קירש היה מוכן.
    אבל ראשי העיריה אין להם כלים להכיל את האור.
    מאוד מצער אותי שהמנכל עוזב .
    דר רחל גיתאי פיזם

  15. למגיבה רחל למעלה

    למה את חושבת שכל מה שעשית או לא עשית מעניין מישהו….????

  16. רן

    ממש לא נכון ,המוזיאונים סוחטים כספי ציבור על אחזקה שלא קיימת שמירה שלא מתבצעת ונקיון שלא נראה ,ומי שצוחק זה שמ…. שלא עושה כלום ומקבל משכורת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר