מאי ספדיה ונועה קירל
מאי ספדיה ונועה קירל

הנציגה שלנו באירוויזיון: מאי ספדיה השתתפה ביצירת השיר של נועה קירל

אתמול, כאשר נחשף כי השיר "יוניקורן" של נועה קירל נבחר לייצג את ישראל באירוויזיון 2023, התברר שמאי ספדיה החיפאית היא אחת מהיוצרים שלו ביחד עם דורון מדלי, ינון יהל וקירל עצמה. ספדיה: "כבוד ענק להיות חלק מהשיר שייצג את ישראל באירוויזיון עם הקילרית נועה קירל שהולכת לשרוף את הבמה"

פורסם בתאריך: 18.1.23 08:01

גם לחיפה יש נציגות באירוויזיון: מאי ספדיה. ספדיה, שהתפרסמה בתוכנית הריאליטי "אקס פקטור", כותבת ומלחינה את שיריה בעצמה וכבר חתומה על כמה הצלחות – למשל השיר החדש שלה "הלוואי ולא תהיה לך אף אחת" שמסתמן כלהיט עכשווי בכל תחנות הרדיו, ו"השמלה החדשה שלי" שאותו כתבה והפיקה לרן דנקר. היא גם יוצרת השיר "Zaza" שאותו ביצעה ענבל ביבי כחלק מבחירת השיר הישראלי לאירוויזיון 2022, והלהיט "Goodbye My Love" שאותו הלחינה לא ירד מהפלייליסט של גלגל"צ.

אתמול (שלישי), כשנחשף שם השיר של נועה קירל לאירוויזיון 2023 התברר שספדיה היא אחת מהיוצרים שלו. השיר "יוניקורן" הוא שיתוף פעולה בין ארבעה יוצרים – דורון מדלי, ינון יהל, קירל עצמה וספדיה, אשר לה חלק בכתיבת המילים והלחן. קירל בחרה ביחד עם הוועדה המקצועית של התאגיד כאן 11 את השיר מתוך שלושה שירים שהגיעו לקו הגמר. "יוניקורן", כך לפי קירל, עוסק בהעצמה נשית והוא נכתב באנגלית, אך שזורות בו גם מילים בעברית.

השיר הובא אתמול בפני הוועדה המקצועית לבחירת השיר לאירוויזיון, והתאגיד נתן את ברכתו לאחר שגורמי המקצוע וידאו כי השיר עומד בנהלי ה-EBU, ולתפישתם של אנשי התאגיד הוא בעל הפוטנציאל הגבוה ביותר לייצג את ישראל בכבוד על בימת הזמר הגדולה בעולם. השיר יושמע לראשונה בפלטפורמות השונות של כאן 11 בתחילת חודש מרץ.

האירוויזיון ייערך ב-13 במאי בליברפול, כששני חצאי הגמר ייערכו ב-9 וב-11 במאי. טרם נערכה ההגרלה שתקבע באיזה מחצאי גמר תשתתף הזמרת הישראלית.

לספדיה אסור להתראיין בקשר לאירוויזיון, אך בעמוד הפייסבוק שלה היא כתבה: "כבוד ענק להיות חלק מהשיר שהולך לייצג את ישראל באירוויזיון עם הקילרית נועה קירל שהולכת לשרוף את הבמה ועם הצוות החלומי דורון מדלי הגאון וינון יהל מפיק העל. אירוויזיון 2023, אנחנו באים לנצח".

 

מאי ספדיה (משמאל) עם נועה קירל, דורון מדלי וינון יהל

מאי ספדיה (משמאל) עם נועה קירל, דורון מדלי וינון יהל

 

 

את הפריצה שלה עשתה ספדיה בשנת 2013 בתוכנית "אקס פקטור" כשביצעה את הלהיט של ביונסה "If I Were a Boy". גם בעיר הולדתה חיפה קלטו את הכישרון של הצעירה המבטיחה, והיא הפכה לסולנית של להקת הביג בנד שפועלת תחת התזמורת הסימפונית חיפה. לאורך כל השנים שקדה ספדיה על קריירה מוזיקלית והתמקצעה בה. היא למדה בבית הספר רימון אך עזבה אותו אחרי שנה ועברה ללימודי תואר ראשון בחוג למוזיקה באוניברסיטת חיפה.

בשנת 2018 הפתיע סולן להקת הרוק מטאליקה ג'יימס האטפילד את ספדיה כשהעלה סרטון שצילמה כשהיא מבצעת את הלהיט של הלהקה "Nothing Else Matters", ושנה לאחר מכן נחשף צמד הדי.ג'ייז The Chainsmokers לקאבר שלה ללהיטם "Don't Let Me Down", שבזכותו הם השוו אותה לזמרת הספרדייה רוזליה.

עם נישואיה עברה ספדיה להתגורר במרכז הארץ כדי להמשיך ולפתח את הקריירה שלה. כעת היא רושמת ציון חשוב בתולדות המוזיקה החיפאית, והיא השנייה מדור האמנים הצעירים שצמחו בעיר ונשלחים לייצג את המדינה באירוויזיון. בשנת 2021 נקבע כי השיר "Set Me Free" – שאותו הלחין הצמד החיפאי triangle, המורכב מעמית מרדכי ועידו נצר (נכדו של אפי נצר), ביחד עם המנהל המוזיקלי של להקת הנוער הלאומי חיפה נועם זלטין, – ייצג את ישראל באירוויזיון בביצועה של עדן אלנה.

את המוזיקה ינקה ספדיה מילדותה. דודתה, התמלילנית ארלט ספדיה, כתבה לאורך השנים עשרות שירים. ארלט סיפרה ל"כלבו – חיפה והקריות" על ההתרגשות במשפחת ספדיה: "אנחנו מאושרים. אי אפשר להסביר את האושר וההתרגשות. כשהיא התקשרה פשוט בכינו מאושר. זה מגיע לה. לפני כמה שנים אמרתי לה 'מאי, זה מאוד מאוד קשה, אבל את תגיעי רחוק'. עכשיו זה קיבל משמעות כי זה אירוויזיון ומעבר לגבולות המדינה. מגיע לה, היא עושה דרך ארוכה וקשה, והיא נלחמת".

את גם נותנת לה עצות כתמלילנית?

"היא מתייעצת איתי הרבה בשביל הכיף, ואני זורקת לה טיפים. באמת מגיע לה, ויהיו עוד הפתעות בדרך בעזרת השם".

גם בברנז'ה החיפאית עוררה הבשורה על הבחירה בשיר שספדיה היתה מיוצריו התרגשות. כוכבת הילדים הילה הררי: "זה כבוד לעיר שמאי ספדיה המהממת היא חלק מהצוות של השיר לאירוויזיון. השנה הופעתי איתה כמה פעמים, באודיטוריום בערב לשירי לוחמים ובאירוע פרטי, והיא מהממת ומקסימה. הכי מגיע לה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר