יריד הספר החיפאי בשנה שעברה (צילום: שני מועלם)
יריד הספר החיפאי בשנה שעברה (צילום: שני מועלם)

גם השנה – יריד הספר על טהרת הסופרים החיפאים

האירוע שהחל בשנה שעברה כיוזמה של פעילים להחזיר את שבוע הספר לחיפה חוזר השנה לגן שמואל בהפקה של עיריית חיפה. כ-60 סופרים מקומיים ימכרו את ספריהם בדוכנים, והמבקרים ייהנו מהפעלות שונות

פורסם בתאריך: 6.6.18 12:06

חג הספר החיפאי, שנערך במסגרת אירועי חודש הקריאה אשר ייפתח ביום ראשון, מזמן אירועים רבים ובהם שוק קרא תן המסורתי במרכז הכרמל, הצגות ילדים ושעות סיפור, מפגשים בספריות ופסטיבל מספרי סיפורים. אבל דומה שהאירוע המעניין ביותר הוא יריד הספר החיפאי, שיתקיים ב-20-19 ביוני בגן שמואל הכהן בכרמליה. האירוע נוסד בשנה שעברה ביוזמה של ניר שובר, המתמודד על ראשות העיר, שביחד עם פעילים נוספים החליטו להחזיר את שבוע הספר לחיפה. עירייה חיפה נעתרה ליוזמה, הקצתה תקציב ליריד, והאירוע – שמשך אליו מאות תושבים שבאו לרכוש ספרים בדוכנים של סופרים מקומיים – הוכתר בהצלחה רבה.

השנה אומץ האירוע כולו על ידי מחלקת הספריות של העירייה. "בחרנו יומיים לצורך היריד שבו יציגו יוצרים חיפאים", אומרת מנהלת מחלקת הספריות בעירייה רונית ברזילי, "הם יקבלו דוכן ליום או ליומיים ויוכלו להציג ולמכור את ספריהם. כל סופר יקבל פרק זמן מסוים לספר סיפור לילדים, ובכל אחד מהימים תהיה גם הצגת ילדים שתימשך כשעה. זה הפנינג נחמד שבמסגרתו המבוגרים יוכלו להסתובב בין הדוכנים ולילדים תהיה פעילות משלהם. ההפנינג יתקיים בשעות 22:00-17:00, והכניסה אליו תהיה בחינם".

 

 

כמה סופרים נענו ליוזמה שלכם?

"יהיו באירוע כ-60 סופרים".

למה אנחנו זקוקים לשבוע ספר חיפאי נפרד?

"משום שלהוצאות הספרים הגדולות יש תנאים לא סבירים שהם מציבים לסופרים שכותבים כתחביב, והם דורשים מהם עלויות בלתי אפשריות כדי להפיץ את הספרים שלהם. סופרים מקבלים משהו כמו שקל לספר, אז הם בוחרים שהספרים לא יימכרו דרך ההוצאות. במחלקה לספריות נותנים במה במשך כל השנה לסופרים שרוצים לדבר על מה שהם עושים. אין עוד רשות בארץ שמקיימת אירוע רק לטובת היוצרים המקומיים במסגרת שבוע הספר. עשרות סופרים רצו להשתתף באירוע, אבל אישרנו את ההשתתפות רק לחיפאים. הסופרים משוועים לזה, גם מבחינת פרסום שמם וגם מבחינת הרווח".

היתה כוונה לשתף באירוע הזה גם סופרים בערבית אך זה לא צלח.

"נכון, אבל הרשימה עדיין פתוחה, ומי שיפנה אלינו יתקבל ברצון. יש עוד עשרה ימים עד לסיום ההרשמה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר