בית הספר בסמ"ת (צילום: ראובן כהן)
בית הספר בסמ"ת (צילום: ראובן כהן)

סוף עידן הצלצול: בבסמ"ת סומכים על התלמידים

בית הספר המדעי-טכנולוגי בסמ"ת ביטל את הצלצול והעביר את האחריות להגיע בזמן לשיעור אל התלמידים. כמו כן הוסרו מצלמות האבטחה בבית הספר

פורסם בתאריך: 12.8.18 13:20

לראשונה בחיפה ביטל בית הספר המדעי-טכנולוגי בסמ"ת את הצלצול והעביר את האחריות להגיע בזמן לשיעור אל התלמידים, בדומה לנעשה באוניברסיטאות ובמכללות. ביטול הצלצול החל לפני כחצי שנה כפיילוט בבית הספר, ולנוכח ההצלחה הוא ייכנס כסטנדרט קבוע בבסמ"ת החל משנת הלימודים הקרובה.

בבית הספר מציינים שביטולו של הצלצול מאפשר למורים גמישות בהארכת השיעור, והתלמידים יוצאים להפסקה כשהמורה מחליט שהשיעור הסתיים. המורה שאמור ללמד לאחר מכן את אותה הכיתה מעודכן על ידי המורה שסיים זה עתה ללמד שהתלמידים יצאו להפסקה מאוחר יותר, ולכן זמן תחילת השיעור שלו זז.

במערכת החינוך העירונית מציינים כי הצלחת הפיילוט בבסמ"ת מוכיחה שאם נותנים לתלמידים אפשרות לקחת אחריות על עצמם הם עושים זאת בצלחה רבה.

שינויים נוספים שאותם הכניס מנהל בית הספר אבי זיגלר בפיילוט ושנחלו הצלחה הם ביטול סגירת חדרי המחשבים בהפסקות ומתן אפשרות לתלמידים להשתמש בהם גם למשחקים; ביטול כרטיס הקורא בספרייה, כך שתלמידים יוכלו להשאיל ספרים ללא מעקב ויתחייבו להחזיר אותם בזמן סביר; הסרת מצלמות האבטחה בבית הספר למרות שבמקום מאופסן ציוד יקר כדי לא לפגוע בפרטיות התלמידים; ותיקון ציוד שניזוק על ידי התלמידים עצמם.

 

 

זיגלר: "מסתבר שאפשר לאמץ בבתי הספר את דרך הפעולה של האקדמיה. ביטול הצלצול וסילוק המצלמות הם חלום ישן שלי שהתגשם. האני מאמין שלי מתמקד בהעברת האחריות בתחום הזה מבית הספר אל התלמידים, וזה מאפשר להם לתרגל את המציאות שמחוץ לבית הספר. בעולם העבודה ובאקדמיה אין צלצול, המקום היחיד שעדיין נשען על תזמון הפעילות הוא בצבא".

הכנתם את התלמידים ואת צוות המורים למצב החדש?

"בוודאי. סיפרתי לתלמידים שזה החלום שלי. גם הם מודעים לבעיות שיצר הצלצול עם השכנים שלנו ברחוב מסדה בהדר, שם שכן המבנה הקודם שלנו. כבר אז חשבתי לבטל את הצלצול, אבל החלטתי להגשים את החלום במבנה החדש. התלמידים נדלקו על הרעיון, הם מגיעים בזמן, והאיחורים נפסקו. העקרונות החדשים בניהול בית ספר מתבססים על התאמתו למציאות, וזוהי גם הסיבה לכך שהתלמידים שלנו בכיתות י"א ו-י"ב עוברים את השיעור המעשי בתעשייה. ככל שהסימולטור הוא טוב הוא אף פעם לא יהיה כמו ניסיון אמיתי בתעשייה. תלמידי י"ב שלנו כבר עובדים בחברות סטרט אפ אחרי שעות הלימודים ומקבלים משכורת. זהו בסיס הרעיון שלי להעביר את האחריות למעשיהם אליהם".

בשנת הלימודים הקרובה ילמדו 280 תלמידים בבבית הספר בסמ"ת החדש שנחנך בסוף ינואר במרכז הטכנולוגי העל אזורי בנוה דוד.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. החלטות הזויות

    אין טיפת משמעת בתי הספר בישראל הפכו לקייטנה מלטפת שמעודדות התנהגות וולגרית ועצלנות כרונית

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר