בית הספר הפתוח
בית הספר הפתוח

העירייה חוששת מהשבתת הפתוח, טרוק שלחה מכתב להורים

בעקבות ההודעה של ועד ההורים בבית הספר הפתוח על כוונתו לא לפתוח את שנת הלימודים שלחה ראש מינהל החינוך בעיריית חיפה אילנה טרוק מכתב להורים ובו היא פירטה את המהלכים שנעשו על ידי העירייה לטובת בית הספר

פורסם בתאריך: 22.8.18 15:58

במערכת החינוך העירונית חוששים מאוד מהשבתת בית הספר הפתוח ע"ש בארי על ידי ועד ההורים החל מ-2 בספטמבר. היום (רביעי) שלחה ראש מינהל החינוך בעיריית חיפה אילנה טרוק מכתב להורי התלמידים בבית הספר ובו היא פירטה את המהלכים שנעשו בשנת הלימודים האחרונה על ידי העירייה לטובת הפתוח. במכתב מזמינה טרוק את ההורים "לתת אמון ורוח גבית לצוות בית הספר ולהנהלה" ומוסיפה התחייבות "להמשיך ולטפח את בית הספר כפי שעשינו בעבר כשאתם לצדנו, שותפים ומובילים לכך".

כפי שנחשף כאן בשבוע שעבר, הוועד הודיע להורי בית הספר על כוונתו לא לפתוח את שנת הלימודים לאחר שאולטימטום שהוצב לעירייה למלא אחר ההבנות שהושגו עם הוועד לא מולאו. בהודעה שכתב הוועד להורים צוינו הנושאים שלא טופלו, ובהן שינוי שיטת ההגרלות כדי להתקבל לבית הספר, מעבר למבנה אחר, תשלום חובות העירייה לעמותת ההורים של בית הספר וטיפול בתלונות ההורים נגד המנהלת. נוסף על כך ציין הוועד כי הוא הסכים להתפשר על מינוי בודק מקצועי ואובייקטיבי שיכתוב דוח מפורט על מצב החינוך בבית הספר ועל עבודת ההנהלה, אך הדגיש כי גם עניין זה לא נענה.

מכתבה של טרוק עונה למעשה על טענות ועד ההורים בניסיון להניא אותם מלהשבית את בית הספר. "בשנה האחרונה הגיעו אלינו פניות רבות ומגוונות מהורי בית הספר הפתוח", כתבה טרוק, "אנו קשובים לרחשים השונים מתוך הבנה כי המשך הצלחתו של בית הספר חשובה לכם, ההורים, לא פחות מאשר לנו, המובילים מערכת חינוך ציבורית".

באשר לטענת ההורים שבקשתם למיוני בודק מקצועי לא מולאה כתבה טרוק: "נענינו לבקשתם של נציגי ההורים לקיים מפגש עם ראש המגמה לחקר החינוך האלטרנטיבי באוניברסיטת חיפה ד"ר אריה קיזל, בברכתו של מנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל, במטרה להוביל לתחילתו של תהליך רענון ושיח מעמיק על רוח בית הספר".

על החוב לעמותת ההורים כתבה טרוק כי הוא כבר שולם "בהתאם לדוחות הביצוע שהגישה עמותת אגודת הורים שוחרים". על קיום ההגרלות בתהליך הקבלה לבית הספר היא כתבה: "בשנת הלימודים הבאה תש"פ יתבצע הרישום כפי שסוכם". טרוק סיימה את מכתבה בתיאור ההשקעה של העירייה בבינוי בבית הספר וציינה כי "נבנו שלוש כיתות ונחנך אולם ספורט".

 

 

ועד ההורים לא חיכה זמן רב ושלח אחר הצהריים מכתב תשובה לטרוק, שבו נכתב כי היא יכולה למנוע את ההשבתה עוד היום: "אנא עמדי מאחורי מה שכבר סוכם בבירור עם הנהגת ועד ההורים והציגי לכך אסמכתאות שניתן להישען עליהן".

עוד טוענים ההורים במכתבם כי מעולם לא ביקשו מנטור חדש לבית הספר: "עמדנו על כך שהנהלת בית הספר צריכה להיות מסוגלת לנהל אותו בהתאם לייחודיות שלו ולרוח החינוך הפתוח".

על דבריה של טרוק לגבי הסכמתה של המערכת החינוך העירונית למינוי בודק חיצוני כתב הוועד: "הניסיונות למסמס דרישה זו, אשר עליה היתה כבר הסכמה מפורשת שלך ושל מנכ"ל העירייה, להמירה במינוי מנטור שלישי, להציג כאילו הוא מונה, אך ללא הצגת חוזה עבודה חתום מולו והסכמות כתובות לבצע את אשר ימליץ, הם ניסיונות לא ראויים". הוועד הוסיף כי הוא ממתין לחתימת החוזה מול קיזל.

בנושא התשלום לעמותת ההורים כתב הוועד: "אנו מודים לעירייה על כך ששילמה את מה שהתחייבה לשלם והיא חייבת בו לפי דין. בית הספר קיבל שירותי הוראה מהעמותה, המורים עבדו כל השנה ולימדו את כל הילדים. עצם העובדה שהעמותה היתה צריכה לרדוף אחרי העירייה על מנת לקבל את התשלום כדין הוא לא מקובל". עוד נכתב כי העירייה מסרבת לחתום על חוזה חדש עם העמותה.

הוועד ציין כי הפתרון שהעירייה מציעה לנושא ההגרלות הוא "חלק קטן מפתרון של בעיה גדולה", והוסיף שבעוד שנתיים יתווספו לבית הספר הילדים שיגורו בבניינים הסמוכים שנבנים בפרויקט ההתחדשות של חברת פרשקובסקי ושהעירייה התחייבה לבנות מבנה נוסף "שישמש אותנו או אותם" אך הם לא קיבלו סימוכין לכך. "נושא זה יכול לחרוץ את גורלו של בית הספר ואנו עומדים על כך שיינתן לו מענה עוד היום", כתב הוועד.

בנושא הבנייה בבית הספר שאותה תיארה טרוק בהרחבה במכתבה כתב הוועד כי הוא מייחס חשיבות רבה יותר לתוכן מאשר לצורה: "קודם חינוך פתוח – אחר כך דשא סינטטי".

בסיום המכתב הדגיש הוועד שכאשר ייושמו הסיכומים בינו לעירייה "אנו ההורים נהפוך לשותפים מלאים ומסורים לתהליך השיקום המשותף".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר