בית הספר הפתוח
בית הספר הפתוח

הסתיימה ההשבתה: תלמידי הפתוח חוזרים ללימודים

אחרי כמעט שלושה שבועות של השבתה הודיע ועד ההורים של בית הספר הפתוח על חזרה של התלמידים ללימודים היום בבוקר. מההודעה ניתן להבין שהוועד לא קיבל כל הבטחה ממשרד החינוך ומעיריית חיפה, אבל בין הצדדים נוצר אמון

פורסם בתאריך: 20.9.18 07:30

השבתת בית הספר הפתוח על ידי ועד ההורים של בית הספר מסתיימת הבוקר (חמישי) אחרי כמעט שלושה שבועות. אתמול בלילה, מוצאי יום כיפור, שלח הוועד להורים הודעה ולפיה "בימים האחרונים נעשו צעדים בוני אמון בין עיריית חיפה, משרד החינוך והורי בית הספר. נוצר אמון שמאפשר פתיחה בתהליך לפתרון המשבר בבית הספר, אשר יתחיל בשיחות שיתנהלו כבר מחר. על רקע זה החליט הוועד להחזיר את הילדים ללימודים כצעד בונה אמון. הילדים ואנחנו חוזרים לבית הספר כולנו כאחד".

כזכור, במוצאי שבת, 1 בספטמבר, יממה לאחר הפגנה של ההורים בכיכר זיו בנוה שאנן ויממה לפני פתיחת שנת הלימודים הודיע הוועד על השבתת בית הספר בטענה כי העירייה ומשרד החינוך ביטלו סיכומים שאליהם הגיעו הצדדים. הוועד הציג להורים רשימת דרישות שכבר אז היה ידוע כי רבות מהן לא יוכלו להתממש, ושני הצדדים התבצרו בעמדותיהם. ככל שחלפו הימים הודיעו העירייה ומשרד החינוך כי עד לחזרתם של התלמידים ללימודים לא יתקיימו שיחות עם הוועד, ואילו הוועד התעקש כי התלמידים לא ישובו לבית הספר עד לחתימת הסכם עם העירייה ומשרד החינוך.

ביום שישי שעבר קרא ראש העיר יונה יהב להורים לשלוח את ילדיהם לבית הספר ולפתוח מיד במשא ומתן עם העירייה. הוועד שוב סירב, אך מאחורי הקלעים נערכו פגישות ושיחות על מנת לסיים את ההשבתה. הלילה כאמור הודיע הוועד על חזרה ללימודים על אף שהוא לא קיבל כל הבטחות באשר לרשימת הדרישות שלו.

 

 

עדכון (9:52): משרד החינוך הוציא הבוקר הודעה ולפיה מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך ד"ר סער הראל הוביל שורה של מהלכים בוני אמון שהובילו להחזרת כלל התלמידים ללימודים סדירים: "בשבוע האחרון נפגש מנהל המחוז לשיח פתוח שאינו משא ומתן עם מגוון נציגי הורים מבית הספר תוך בניית הבנות והקפדה על עקרונות חינוכיים להמשך הדרך".

בהודעה נכתב עוד כי הראל הבהיר כי הוא ימשיך לקיים דיאלוג עם ההורים ועם העירייה במקביל לעקרונות שצוינו בשנת הלימודים הקודמת וטרם ההשבתה: 1. המשך העמקת הייחודיות הבית ספרית ושמירה על צביונו של בית הספר הפתוח, וזאת תוך ליווי מקצועי של משרד החינוך; 2. בית הספר ימשיך להיות מלווה על ידי יועץ פדגוגי מטעם משרד החינוך (לא אושר בודק); 3. תשלומי תל"ן ייגבו על פי נוהלי חוזר מנכ"ל. 4. קבלת התלמידים תתבצע בהתאם לאזורי רישום ולפי מתווה הייחודיות.

עוד נמסר כי משרד החינוך ימשיך ללוות את בית הספר מבחינה פדגוגית תוך העמקת הייחודית הבית ספרית בשיח משתף עם הקהילה ובהובלתם של מנהלת בית הספר גלית אמסלם והצוות החינוכי.

עדכון (16:17): בשעות הצהריים נערכה במשרדו של הראל פגישה בנוכחות נציגי עיריית חיפה ונציגי הנהגת ההורים של בית הספר הפתוח. במשרד החינוך מציינים כי הפגישה התקיימה ברוח טובה וכי סוכם בה על הקמת צוות משותף עם מתווה פעולה לשנה הקרובה שיכלול את הנהלת בית הספר, משרד החינוך, העירייה, נציגי הורים ויועץ מלווה שיאושר על ידי המשרד.

עוד הוחלט בפגישה כי הצוות ייפגש באופן סדיר ויבנה לעצמו את היעדים, את המטרות ואת סדירות העבודה המשותפת לאורך השנה. הצוות ירוכז על ידי מפקחת המחוז ויחל בעבודתו מיד לאחר חופשת חג הסוכות.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. עמיר גרף ויגננסקי

    כל הכבוד לד"ר סהר הראל שהצליח לסיים את השביתה.
    חבל רק שההנהגה לא השכילה לבצע את המהלך מבלי להשבית את בית הספר, לפלג את הקהילה ולהשאיר 400 ילדים בבית.

  2. אמא לתלמידה בפתוח.

    זה היה כל כך ברור…וועד חסר כישורים יוביל 400 הורים ותלמידים לשביתת סרק ללא שום הישג. לא צריך להיות חכם גדול לקבוע שבסוף הם עוד יציגו איזשהי "תמונת ניצחון" מדומה .
    הורים יקרים לפחות למדנו משהו לחיים.

  3. קורא סקרן

    קראתי כתבות על גבי כתבות על בית הספר הפתוח. בסוף אחרי שבועיים שהילדים מרחו זמן וההורים הפסידו פרנסה חוזרים לבית הספר
    מישהו באמת זוכר על מה היתה השביתה ?
    הורים יקרים תסלחו לי הצחקתם אותי וביזיתם את עצמכם.

  4. תמיד יהיו מלעיזים ושמחים לאיד

    לכל המלעיזים והשמחים לאיד, אין לי ספק שגם בחייכם האישיים הנכם מתנהלים בצורה לעומתית וכך בונים איזושהיא זהות עצמית באמצעות הטרלה והצגת עמדות דווקאיות. מי שסבור שניתן היה להידבר עם מישהו לפני השביתה לוקה בבוחן המציאות או בחוסר ידע על אינספור נסיונות הידברות שנכשלו לפני השביתה וכן לגבי הלחצים שהופעלו על סער הראל מלמעלה לסיים השביתה. כבוד ממש לא מגיע לו, וגם לא להורים המלעיזים שבכל מקרה ייהנו מפירות השביתה והתהליכים שייבנו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר