השטח שעליו מתוכנן לקום בית הספר ברמת אשכול
השטח שעליו מתוכנן לקום בית הספר ברמת אשכול

ועד רמת אשכול מאיים בעתירה נגד העירייה

בכוונתו של ועד שכונת רמת אשכול לעתור לבית המשפט נגד עיריית חיפה אם יוחלט להקים בית ספר יסודי בשכונה ללא הסכמתו. כדי לטפל במהלכים לעצירת בניית בית הספר הוקם ועד פעולה של עשרות תושבים

פורסם בתאריך: 10.10.18 11:17

ועד שכונת רמת אשכול מתכוון לעתור לבית המשפט נגד עיריית חיפה אם יוחלט להקים בית ספר יסודי בשכונה ללא הסכמתו. הוועד כבר מינה ועד פעולה שמונה עשרות תושבים כדי לטפל במהלכים לעצירת בניית בית הספר.

כפי שפורסם כאן לפני חודשיים, העירייה מבקשת לבנות בית ספר יסודי ברמת אשכול, אך בוועד מתנגדים לכך בטענה שבית הספר עתיד לשרת בעיקר תלמידים משכונות אחרות.

חברי ועד השכונה טוענים כי בחודש שעבר הם הגיעו לישיבת עבודה בנושא עם מנכ"ל העירייה גדי מרגלית ועם ראש מינהל החינוך, התרבות והרווחה אילנה טרוק שהודתה לדבריהם כי העירייה שגתה בהערכת מספר התלמידים בשכונה. במערכת החינוך העירונית העריכו כי ברמת אשכול מתגוררים כ-500 תלמידים בעוד שלטענת הוועד מתגוררים בה 250 תלמידים בלבד שלומדים בכל המסגרות החינוך – מגיל גן ועד תיכון – כאשר חלקם לומדים בחינוך הציבורי וחלקם בחינוך הפרטי. כנגזרת מנתונים אלה, אומרים בוועד, אין צורך לבנות בית ספר בשכונה משום שהוא לא ישרת את תושביה.

חבר ועד השכונה וועד הפעולה עמית גונן: "בישיבה עם אנשי העירייה הם הבטיחו לנו הבטחות, אך אחר כך הם חזרו בהם. אם העירייה רוצה מלחמה אז תהיה מלחמה. לא נסכים להכניס לתוך רמת אשכול מדי יום עוד 200 כלי רכב שיגיעו מחוץ לשכונה. לא נהיה הכתובת של העירייה לשגיאות התכנוניות שהם עשו בשכונות אחרות בעיר".

מה הובטח לכם?

"הגענו עם העירייה להבנות ברורות שבית הספר לא יוקם בניגוד לרצוננו. מרגלית אמר בישיבה שהעירייה לא כופה דבר על התושבים. הוא אמר 'לא נבנה בית ספר על הראש של התושבים' והודיע שמשרד החינוך יבדוק אם צריך להקים בית ספר בשכונה ואז יודיעו לנו ונראה ביחד מה יקרה. טרוק הודתה שהעירייה טעתה באומדן התלמידים המתגוררים בשכונה, ואנחנו שאלנו 'אם כך, למה העירייה מבקשת להקים בית ספר שיכיל מספר תלמידים כפול מהמספר שמתגורר בשכונה?'. טרוק השיבה שמשרד החינוך קובע. אנחנו סבורים שהעירייה הזינה את משרד החינוך במספר תלמידים שגוי. ביקשנו את מכתב הבקשה להקמת בית הספר שנשלח למשרד החינוך, אך לא קיבלנו אותו".

 

 

לדבריו של גונן, חברי ועד השכונה שמחו על כך שהעירייה הסכימה לשתף אותם בתוצאות הבדיקה ועל כך שהובטח להם כי ההחלטה אם להקים בית ספר בשכונה תהיה משותפת, והם יצאו מהישיבה עם תקווה. אלא שכעבור שבוע התחלפה השמחה בכעס. "העירייה שלחה לנו מסמך סיכום פגישה, ושם הופיעו דברים אחרים משסוכמו", טוען גונן, "כבר לא מתייעצים איתנו ולא מקשיבים למה שאנחנו התושבים רוצים. הם יביאו אלינו את תוצאות בדיקת משרד החינוך וייתנו לנו לבחור רק את הצבע שבו יצבעו את קירות בית הספר. זה לא מקובל עלינו. פרסמנו בשכונה את הסיכום ששלחה העירייה וכתבנו מה קרה. בשבוע שעבר הוקם ועד פעולה שאמור ליצור קשר עם גורמים שונים שיכולים להשפיע על המהלך, ובמקביל אנחנו כבר נערכים למצב שבו ניאלץ לפנות לערכאות".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "רעיון הקמת בית ספר יסודי בשכונת רמת אשכול נדון בפגישה שנערכה בלשכת מנכ"ל העירייה ובה נכחו נציגי ועד השכונה. בבדיקות שאותן מקיים מדי שנה מינהל החינוך העירוני לבחינת המוקדים שבהם יש לבנות או להרחיב בתי ספר עלה כי קיים צורך בהקמת בית ספר יסודי בשכונה. מסקנות אלה, שכוללות את הבקשה להקמת בית הספר, הוגשו לידי משרד החינוך לבחינת הנושא על ידו. כבכל שנה, גם הפעם עתיד משרד החינוך לבחון את הבקשה בחודש דצמבר ולהודיע על החלטתו לאחר בחינת הנתונים. אשר על כן, בשלב זה אין בידינו אישור להקמת בית ספר בשכונה".

 

השטח שעליו מתוכנן לקום בית הספר ברמת אשכול

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תושב השכונה

    זה לא נכון שכל ועד השכונה מתנגד להקמת בית ספר. יש חברי ועד שדווקא בעד כמו גם תושבי שכונה שבעד בית ספר בשכונה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר