בית הספר האנתרופוסופי עליה
בית הספר האנתרופוסופי עליה

בית הספר האנתרופוסופי יערוך מפגשי היכרות להורים

130 תלמידים בלבד לומדים השנה בבית הספר האנתרופוסופי עליה שבשכונת בת גלים. במטרה להגדיל את מספר התלמידים מזמין בית הספר את ההורים בחיפה למפגשי היכרות

פורסם בתאריך: 26.12.18 10:10

בית הספר היסודי עליה לחינוך אנתרופוסופי, שסובל ממחסור בתלמידים, מזמין את תושבי חיפה למפגשי היכרות עם שיטת החינוך שלפיה פועל בית הספר. מטרתם של המפגשים היא להגדיל את מספר הנרשמים לבית הספר ולהתייצב בשנת הלימודים הבאה על 200 תלמידים בשתי כיתות בכל שכבת גיל. יצוין כי השנה לומדים בבית הספר בשכונת בת גלים 130 תלמידים בלבד.

במפגשי ההיכרות, שייערכו בימי חמישי, 3 ו-10 בינואר, תינתן סקירה כללית על תוכנית הלימודים בבית הספר ויתקיימו מעגלי שיח בהשתתפותם של מורים והורים. החינוך האנתרופוסופי, אשר נקרא גם שיטת ולדורף, נוסד בתחילת המאה ה-20 על ידי הפילוסוף והאדריכל האוסטרי רודולף שטיינר. במרכזה של שיטת ולדורף עומדת הגישה שרואה את הילד כיישות מתפתחת ואת הילדות כפרק זמן משמעותי ובעל ערך בפני עצמו. הילדות נתפשת כתקופה של הבשלה, צמיחה פנימית והתפתחות הדרגתית של כישורים, איכויות והבנות. במסגרת זאת שם בית הספר דגש על אמנות ואומנות, והתלמידים מרבים לעסוק בתחומים כמו בישול ורקמה. כמו כן, הריהוט בבתי הספר האנתרופוסופיים הוא על טהרת העץ, ונמנע בו השימוש במתכות.

 

 

בית הספר האנתרופוסופי בחיפה נפתח לפני שלוש שנים, והוא לווה בשנתו הראשונה בחילופי מנהלים תכופים שזעזעו את תלמידיו ואת הוריהם. מייסד בית הספר איתי פז התפטר אחרי שנה בתפקיד, ומחליפו ד"ר שי קרן שרד בתפקידו שבועיים בלבד.

מנהל בית הספר בשנתיים האחרונות מנשה (מני) עמירם: "אנחנו מבקשים להגיע למצב שבו הכיתות יתמלאו. אם אכן תהיה הרשמה גבוהה יש סיכוי שנפתח כיתה שנייה בכל שכבה, הכל בהתאם לביקוש. כיום רק בשכבת כיתות ג' יש שתי כיתות".

איך ההורים מקבלים את שיטת הלימוד הייחודית?

"בהתלהבות רבה. כשבית הספר נפתח, רק השם ולדורף הביא להצטרפותה של קבוצה גדול של עשרות תלמידים מחוץ לשכונה. ילדי בת גלים מופנים אלינו באופן אוטומטי על ידי מערכת הרישום העירונית, ומי שלא מעוניין בכך צריך לבקש העברה. לשמחתנו הרוב נשארו כאן. אנחנו מעניקים ערך מוסף לחינוך, ומי שמעוניין לשמוע ולהכיר אותנו מוזמן למפגשים שנערוך".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בי"ס ברמה נמוכה בשכונה מוחלשת

    בת גלים איבדה את הזוהר שלה.זה שמחירי השכירות בשמיים ופה ושם צצים בתי קפה זה רק בגלל בי"ס לרפואה בסמוך.אותם צעירים שמסיימים את לימודיהם עולים לכרמל במקרה הטוב(או עוזבים למרכז במקרה הרע).אין הרבה מה לחפש בבת גלים.שכונה בעיקרה לפנסיונרים דוברי רוסית

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר