איתי פז (צילום: רמי שלוש)
איתי פז (צילום: רמי שלוש)

איתי פז: "כוחות שפלים הוציאו את האמונה מלבי"

מקים בית הספר האנתרופוסופי עלייה הודיע להורים במכתב דרמטי שלא יישאר בבית הספר כמורה כפי שתוכנן: "הממונים על משימות החינוך נוהגים בשפלות, בשקרים ובמניפולטיביות גם במחיר פגיעה במאות ילדים"

פורסם בתאריך: 8.8.17 11:36

איתי פז, מקים בית הספר האנתרופוסופי עלייה שניהל אותו בשנת הלימודים הקודמת, הודיע הבוקר להורים במכתב כי הוא לא יישאר בבית הספר כמורה כפי שסוכם. פז עוזב את עלייה ימים אחדים אחרי שד"ר שי קרן, שנבחר במכרז לנהל את בית הספר, הודיע שהוא מוותר על התפקיד "מסיבות אישיות".

"עד לפני כמה ימים עוד האמנתי שאוכל להישאר ללא תנאי ולדאוג שהחינוך שבו אני מאמין והאהבה לתלמידים יגברו על כל אינטרס אחר, ובשם זה אצליח להישאר בכל תפקיד ובכל תקציב. אך מסתבר שכוחות שפלים מסוגלים להוציא את האמונה מלבי", כתב פז להורים. פז תקף בחריפות את הרשויות המופקדות על מערכת החינוך: "קשה לי לומר את מילותיו של קרן שאני סומך על העירייה או על משרד החינוך שימשיכו לטפח את הדבר המיוחד הזה. אני מקווה עבורכם ועבור הילדים שאכן כך יקרה".

פז התייחס לסיבות שבגללן החליט קרן לוותר על הניהול: "קרן פגש את המנגנון למשך שבוע אחד והבין שאם כך הוא מתנהל אין לו כל עניין בניהול". הוא ממשיך ומפרט את הפגיעה האישית בו: "חייתי עם המנגנון הזה במשך שנה. ספגתי הכפשות, שקרים והכחשות של הסכמים, וחוויתי באופן ישיר איך אנשים בתפקידים בכירים בוחרים להתייחס לטובת הילדים בציניות ולפגוע בהם לטובת קיום המנגנון ועשייה בלתי מקצועית. לא הייתי מתחיל את עבודתי בחיפה לו ידעתי רק חלק ממה שהתברר במהלך השנה, אך לאחר שהתחלתי קשה להרים ידיים".

לדבריו הוא הסכים להישאר כמורה וכתומך תוך פגיעה משמעותית בשכרו: "השבו שבו עבדנו (פז וקרן; ש"מ, ש"א) במשותף ייזכר כאחד מהשבועות האופטימיים בחיי, ואני מודה לו וכואב עליו שהוא נאלץ להיכוות באש הזאת. לצערי, בסופו של שבוע זה נוכחתי בגודל הפער התפישתי ביני לבין נציגי המערכת, ובנכונותם הבלתי מתפשרת לפגוע בכל אשר נעשה בשנה זו עד כדי מחיקתו מהשורש".

פז מאשים באופן חסר תקדים את ראשי המנגנון: "גיליתי שראש הרשות ובכירים אחרים במערכת מעדיפים להאמין לשקרי עובדיהם ואפילו לא מקדישים דקה לבדיקת האמת של המוציאים לפועל, גם אם מדובר בפגיעה במאות תלמידים ומשפחות. קשה להאמין שדווקא הממונים על משימות החינוך ינהגו בשפלות רוח, בשקרים, במניפולטיביות ובכל דרך כדי להעצים את כוחם חסר ההשראה, ולו רק לצורך הכוח עצמו, על הנצחת הבינוניות, על הנצחת מנגנון הפקידות ועל הנצחת יכולתם לפעול בשרירות לב, ולא מתוך שיקולים חינוכיים ומקצועיים".

הורים בבית הספר אמרו הבוקר שהם שרויים בחרדה ובבלבול לגבי עתידו של המוסד. "אני מכיר לפחות שלוש משפחות שעברו לגור בשכירות בבת גלים בגלל בית הספר", אמר אחד מהם, "מדובר בתלמידים מבת גלים, מהדר, מהכרמל ומכל רחבי חיפה. 150 תלמידים זה מספר משמעותי".

מעיריית חיפה וממשרד החינוך נמסר כי לא התקבלה כל פנייה מאיתי פז בנושא: "צר לנו על האמירות הלא נכונות כפי שהוצגו בכתבה. לעיריית חיפה ולמשרד החינוך מחויבות מוחלטת להמשך צמיחתו של בית הספר האנתרופוסופי בעיר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הורה מודאג

    מעניין למה גזרו על ד"ר שי קרן שתיקה, על אף שסיבותיו מוגדרות "אישיות" ?
    אולי בגלל שהחליטו לקצץ 70% מתקציב בית הספר, אולי כי ל"מנהלים" הגדולים בעירייה לא אכפת מבית הספר המיוחד הזה,
    ובנימה פחות צינית, זה כנראה סופו של בית הספר במתכונתו הנוכחית, סופו של בית הספר הדוגל בחינוך וולדורף כפי שאמור להיות ולא למראית עין כפי שמנסה העיריה לייצר.
    לפני יותר משנה היתה פה רחל מתוקי ז"ל שדאגה לדחוף ולתמוך בבהקמתו של חינוך אנתרופוסופי בחיפה, אך לצערנו לאחר שנפטרה, העיריה רואה בחיוך זה סרח עודף ומנסה להיפטר ממנו בכל דרך אפשרית, אם זה באי עמידה בהבטחות למנהל היוצא איתי פז, בפיזור שקרים והכשלת כל נסיון לשמר את הדבר היפה הזה שהצליחו לייצר כמעט מכלום בבת-גלים – והכל בניצוחה של אילנה טרוק תחת שרביטו של ראש העיר הכושל יונה יהב.
    חבל שפרוייקט כה מדהים שגרם להורים רבים להעביר את את ילדהם לבית הספר הזה, חלקם אף מרחק של יותר מחצי שעה נסיעה לכל כיוון, יהרס בגלל פוליטיקה מושחתת .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר