גן נופר ברמת בגין
גן נופר ברמת בגין

ניצחון להורי צהרון נופר על יחידת הצהרונים

לטענת הורים של ילדי צהרון גן נופר, הנהלת יחידת הצהרונית במתנ"ס נוה יוסף נעתרה לכל דרישותיהם. עם זאת, איום ההשבתה לא הוסר: "אנחנו נותנים עכשיו עוד צ'אנס ליחידה ולעיריית חיפה לקיים את ההבטחות. אם נראה שדבר לא מתממש נחזור לאופציית ההשבתה"

פורסם בתאריך: 8.1.20 09:52

השביתה שתכננו ההורים בצהרון של גן נופר ברמת בגין השבוע מושהית לעת עתה, וזאת לאחר שהנהלת יחידת הצהרונים במתנ"ס נוה יוסף הבטיחה להיענות לכל דרישות ההורים. בפגישה שנערכה ביום שני בין הצדדים העלו ההורים טענות על כוח האדם בצהרון שמתחלף לעתים קרובות, על היעדר חוגים למרות שהם שילמו תמורתם, ועל אי שביעות רצון מתפקודן של חלק מהסייעות.

הפגישה בין הצדדים התקיימה לאחר הפרסום ב"כלבו – חיפה והצפון" בשבוע שעבר על כוונתם של ההורים לפתוח בשביתה.

אם לילדה בצהרון: "היתה פגישה טובה. הגננת בצהרון, שההורים היו מרוצים מאוד ממנה אך לרוע המזל שברה את ידה בחודש שעבר ונעדרה עקב כך מהצהרון, לא צפויה לחזור בקרוב. הובטח לנו שבימים הקרובים תיכנס במקומה גננת אחרת או סייעת מובילה שתעבוד במקביל לסייעת אחראית שכבר שנמצאת בצהרון, והסייעות הנוספות שעובדות בצהרון יישארו בינתיים בתפקידן. כמו כן, רכזת מטעם יחידת הצהרונים תלווה את הצוות בצהרון".

האם הוסיפה כי הנהלת יחידת הצהרונים ביקשה מההורים למסור לה דיווח שוטף על הצוות בצהרון ואמרה: "אם נראה שמי מהסייעות לא מתאימה לתפקיד, נודיע על כך ליחידת הצהרונים ושם ינסו להחליף אותה".

 

 

עוד נקבע בפגישה כי לאחר שהגננת או הסייעת המובילה הקבועה תיכנס לתפקיד תיערך אסיפת הורים עם צוות הצהרון ועם נציגי יחידת הצהרונים לתיאום ציפיות.

נושאים נוספים שעלו בפגישה הם הציפיות של ההורים בנושא הבטיחות בצהרון, הדרכות לצוותים והיחס לילדים. "נקבע שהילדים יקבלו שני חוגים באופן קבוע, ובהם תיאטרון יצירתי ופעילות ספורטיבית, ותיבדק אופציה לחוג שלישי", אמרה האם.

אז האיום בשביתה ירד מהפרק?

"לחלוטין לא. אנחנו נותנים עכשיו עוד צ'אנס ליחידת הצהרונים ולעיריית חיפה לקיים את ההבטחות. אם נראה שדבר לא מתממש נחזור לאופציית ההשבתה".

ממתנ"ס נוה יוסף האחראי על יחידת הצהרונים נמסר: "דברי ההורים משקפים ברובם את סיכום המפגש שנערך באווירה חיובית ומכובדת. טענותיהם של ההורים נשמעו בכובד ראש, ומנהלת היחידה לצהרונים השיבה להן. אנו תקווה שהתנהלות הצהרון תימשך, כפי שהיה במשך כל השנים, בצורה טובה ונעימה, ושלא נתנהל מעל גבי העיתונות. לגבי דברי ההורים על כך שהם התבקשו לדווח באופן שוטף על פעילות הצוות בצהרון, צריך לומר כי הדבר חל רק אם הם יצפו בליקוי רלוונטי. בנוגע לנאמר על דיווח ליחידה לגבי חוסר שביעות רצונם של ההורים מסייעת כזו או אחרת כדי שתוחלף, נציין שזאת רק בכפוף להחלטה מקצועית של היחידה, שכן מדובר בבני אדם שבחרו לעסוק בתחום מורכב וחינוכי והן ראויות לכבוד ולהגינות".

לגבי השהיית השביתה נמסר: "מתנ"ס נוה יוסף נותן מענה מיטבי ומירבי לפעילות אחר הצהריים לילדי הגנים, וזאת במשך שנים רבות. המסגרת הזו אינה מסגרת פורמלית, ורק הורים שמעוניינים בכך נרשמים אליה, ולכן איננו מבינים את השימוש במינוח של שביתה. סגנון התנהלות כזה לא מקובל ולא יתקבל, בעיקר לנוכח מאמצינו הרבים ליצור מסגרת חמה, אוהבת ותומכת לילדים ולמשפחותיהם".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אילנה

    שביתה פרושה – לא רושמים ילדים לצהרון. בהעדר צרכני צהרון, הרי ל׳מסגרת הפורמלית׳ לא תהייה ׳תמונה׳ בתוכה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר